Hymer B514 kleurcode

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
19Mega
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 21:19
Locatie: Amsterdam

Hymer B514 kleurcode



Bericht door 19Mega »

Hallo allen

Na het forum doorgespit te hebben, ben ik er nog steeds niet achter.

Er moet toch een kleurcode voor mijn Hymer B514 uit 2004 zijn. Het gaat om de code van de voorbumper, die bij zoveel Hymers van dit type/jaar aan het afbladeren zijn door het slechte spuitwerk vanuit de fabriek.

De professionele spuiter kan er niet achter komen, en is het op een of andere manier niet "uit te lezen" door de ondergrond...

Mvrgr
Mega
RobenDo
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 14:00
Locatie: Breda

Re: Hymer B514 kleurcode



Bericht door RobenDo »

Ik zag dit,

Today I went to a paint shop and I can confirm that Hymer 9233 is a very good match for the grey side-panels on my 2003 A-class B544 Classic. They were able to mix it and put it in a spray can, 400ml for £20. So, you don't have to go to a Hymer dealer and pay their rip-off prices.

Some sources say that RAL 9007 is a match but it is NOT, according to the swatches I was shown. Others say BMW Lachssilber is similar but I can't confirm that.

Unfortunately, my front bumper looks quite a bit darker than the side-panels, so I'll have to find a place with a colour analyser to match that.
Gebruikersavatar
19Mega
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 21:19
Locatie: Amsterdam

Re: Hymer B514 kleurcode



Bericht door 19Mega »

Hoi RobenDo

Bedoelt hij daarmee ral 9233 ?

Het gaat daar om een B544 classic uit 2003. Heeft die dezelfde kleur samenstellingen als die van mij ?

Vrgr, en bedankt voor je reactie.

Mega
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Hymer B514 kleurcode



Bericht door bupozaanstad »

Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik weet zeker dat Spectrum Autolakken Langsom 3, 1066EW, Amsterdam de kleur gewoon kan scannen en uiteraard kan afvullen in spuitbussen.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
19Mega
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 21:19
Locatie: Amsterdam

Re: Hymer B514 kleurcode



Bericht door 19Mega »

Hoi Henk

Toevallig komt de spuiter uit Adam, en ga ik ervan uit dat hij dat ook weet. Toch vroeg hij mij expliciet om een code. Ik ga hem jou bevindingen even mededelen en hopen dat dat toch de oplossing is...

Bedankt voor je berichtje :clap:

Groet
Mega
RobenDo
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 14:00
Locatie: Breda

Re: Hymer B514 kleurcode



Bericht door RobenDo »

NeeHymer 9233 is geen RAL kleur, is Hymer code.
marco beckers
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 17:48
Locatie: zuid limburg

Re: Hymer B514 kleurcode



Bericht door marco beckers »

Indien je een kleurcode hebt, hou ik mij graag aanbevolen.

succes,

marco
Gebruikersavatar
19Mega
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 21:19
Locatie: Amsterdam

Re: Hymer B514 kleurcode



Bericht door 19Mega »

Hoi Marco,

In navolging van de kleurcode kan ik je vertellen dat die echt niet te achterhalen valt. Wel heeft mijn "spuiter" via via iemand gevonden die op een of andere manier met geavanceerde apparatuur een kleur kon achterhalen waarbij hij uit een database van 50.000 kleuren wereldwijd de juiste kleur heeft gevonden. En ik kan je melden: Het ziet er perfect uit !!! De tip van Bupo was ook een optie, maar mijn spuiter vond dat er meer viel te halen.

Groet,
Mega
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hymer B514 kleurcode



Bericht door Kroppie »

en noem nu ook even de naam of de code, of een adres, daarom is dit een forum, heeft iedereen er wat aan.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Zebravink
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 25 jun 2008, 13:44
Locatie: Bollenstreek

Re: Hymer B514 kleurcode



Bericht door Zebravink »

Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hymer B514 kleurcode



Bericht door hathi »

Mooi dat je het o.k. Vind,maar dat moeilijk doen over de kleur,is meestal een argument,om interessant te doen,zodat de prijs omhoog kan,ieder schade / spuitbedrijf kan dat tegenwoordig,en het is echt geen abacadraba
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hymer B514 kleurcode



Bericht door Kroppie »

en weer himer die zo belachelijk moeilijk doet, zet gewoon die code ergens in een deurstijl of zo. :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:


jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie