Gasslang

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18171
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Gasslang



Bericht door Cee Pee »

myway schreef:
vr 04 jan 2019, 22:20
Cee Pee schreef:Maar dan werkt die automatische overschakeling van de flessen niet meer.
Kijk nog eens goed naar de foto van TS dat overschakelen kan niet.
Het was ook meer een algemene opmerkingen.
TS heeft inderdaad maar één fles aangesloten en dan zou ik ook de reduceer rechtstreeks op de fles zetten, dan wordt de druk in de oranje slang maar 30Mb en heb je ook veel minder tot geen last van het oplossen van de slang.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Gasslang



Bericht door Bob Diesel »

waar mee we retour zijn met een belangrijke regel
zeker bij en in de camper
KEEP IT SIMPLE

en de goede raad van Jos zijn onderschrift :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
RaDaR
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 04 feb 2015, 12:27

Re: Gasslang



Bericht door RaDaR »

Wat Cee Pee schrijft over met deze slangen heb ik geen filter nodig is een beetje kort door de bocht volgens mij
de slangen is prima beter kan haast niet.
In elk soort brandbaar gas, LPG Butaan of Propaan zit parafine [is kaarsenvet] en dat is nu juist de boosdoener
voor je apparatuur.
En een gas filter van 45 euro t.o.v een boiler van 1400 euro of een koelkast/ vries combinatie, een stand kachel
op gas van 1100 euro en alle ellende van dien met uitbouw en inbouw, en tijd.
Mijn maat camperaar, met een splinternieuwe camper, en een LPG fles met buiten aansluiting kan na 3 jaar
zijn gastoestel niet meer gebruiken, leiding dicht geslipt, en voorig jaar in Croatie had hij weer problemen met
de gas toevoer naar zijn boiler, die is deze winter vervangen, en met LPG zonder filter kan je garantie vergeten
alleen dat hoor je pas als je voor dit soort zaken bij je dealer komt aankloppen, het eerste wat ze je vertellen is
dat hij is afgeleverd voor propaan / butaan en dat je zelf de gas installatie veranderd is jou zaak.
Ik ben blij dat er een filter tussen zit, maar dit ter zijde want daar gaat het niet over, heb even opgezocht wat er
in de perskraag staat, maar ook daar is niet te herlijden wat het jaartal is, er staat alleen in; R_GOK_DVGW
dus er komt gewoon een nieuwe op, en nog even dit, Op mijn hogedrukslang slang staat een getal 1991 maar
dat kan nooit het jaartal zijn van de slang installatie de camper is van 2011 en dealer onderhouden met alle
rekeningen enz er bij.
nogmaals er komt een nieuwe op om 100% zeker te zijn, en ook geplaatst door een erkend bedrijf want ook
verzekeringen kijken hier naar.
iedereen bedankt voor de nuttige info over dit onderwerp en sluit het topic maar .
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Gasslang



Bericht door KTManiac »

RaDaR schreef:
zo 06 jan 2019, 12:24
iedereen bedankt voor de nuttige info over dit onderwerp en sluit het topic maar .
Om de 300e herhaling van alle meningen over de zin of onzin van een gasfilter en verzekering icm zelf werken aan de gasinstallatie te voorkomen is dat wellicht niet eens zo'n verkeerd idee... :wink:
Plaats reactie