Vochtvreter

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
gino1972
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 20:14

Re: Vochtvreter



Bericht door gino1972 »

Ik heb er een vochtmeter instaan die de luchtvochtigheid meet en daar merk ik toch dat het percentage lager ligt als vochtvreters geplaatst zijn. Als het buiten enorm vochtig is laat ik de truma de boel verwarmen en daarna alles luchten. Dan zakt het vochtgehalte zeer veel.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Vochtvreter



Bericht door 't Busje »

Met dakluiken met ventilatiestand kun je de buitenlucht niet buiten houden en staan je vochtvreters de hele buitenlucht droog te maken. Die vochtvreters hebben weinig zin, als je de camper niet hermetisch af kunt sluiten en dat is maar zelden het geval. Juist bij lage temperaturen is de luchtvochtigheid laag, omdat koude lucht weinig waterdamp kan bevatten.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vochtvreter



Bericht door Kroppie »

hier al 30 jaar camper zomer en winter buiten en alle ramen op ventilatie stand, meer niet, en ruikt nog steeds fris , nergens vocht/schimmelplekken, o.i.d., dus voor mij geen vochtverzamelaars, terwijl ik 20kg van dat silica spul al 25 jaar heb liggen, waarom niet gebruikt?, gewoon niet nodig, ik heb een hekel aan zinloos werk.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
stefaank
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 21:51
Locatie: zedelgem belgië

Re: Vochtvreter



Bericht door stefaank »

Hoi,
Hou misschien even het 'waterpijl' van de batterijen in het oog....
Zo van die bakjes met vochtvreterspul heb ik nog gebruikt in de camper,terwijl hij in de garage stond,
Na de winter stonden mijn batterijen droog,ik kan verkeerd zijn,maar vermoed dat het aan dat vochtvreterspul lag,
Heb het sedert ook niet meer gebruikt.
Lijkt me ook overbodig als de camper verlucht wordt,mijn idee was het vocht eruit halen na gebruik in de winter,met 2 personen en 2 grote honden.
Maar bevriezen,ik dacht van wel....
Grtn,st
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vochtvreter



Bericht door Kroppie »

stonden de batteryen aan een lader, zo ja dan doe je er goed de druppelspanning van die lader eens na te laten meten.

accu,s droog door een vochtvreter?, nog nooit eerder van gehoord, maar goed wonderen zijn de wereld nog niet uit.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op wo 26 dec 2018, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Vochtvreter



Bericht door veetee »

stefaank schreef:
wo 26 dec 2018, 22:51

Zo van die bakjes met vochtvreterspul heb ik nog gebruikt in de camper,terwijl hij in de garage stond,
Na de winter stonden mijn batterijen droog,ik kan verkeerd zijn,maar vermoed dat het aan dat vochtvreterspul lag,
Lijkt me sterk. Ik zou dan eerder je acculader eens nakijken....
stefaank
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 21:51
Locatie: zedelgem belgië

Re: Vochtvreter



Bericht door stefaank »

Hoi,
...is maar mijn vermoeden,
En was met de vorige camper,stond niet aan een lader,
...mijn flessen waren ook plots leeg, waarschijnlijk ook door de vochtvreter... :wave:
Grtn,st
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vochtvreter



Bericht door Kroppie »

belgische vochtvreter gebruikt zeker, :wave:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
stefaank
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 21:51
Locatie: zedelgem belgië

Re: Vochtvreter



Bericht door stefaank »

x:D
Grtn,st
Plaats reactie