De e-Bike drager: een nieuw project
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Het was gericht aan de persoon die de aluminium ring gemaakt had, RVS bouten wilde gebruiken en metalen scharnierbeugels inzette. Je kan het veralgemeniseren, want verschillende materialen gebruiken is in natte omgevingen niet handig. Door elektrolyse krijg je allerlei verschijnselen waar je later van denkt; hoe kan dat nou? Met een coatinglaag zal je het elektrolyse proces grotendeels vertragen. De contact vlakken zullen hoe dan ook corrosie gaan vertonen, zonder een geleidend tussen medium. In een accu wil je juist! dat er een spanningsverschil heerst, bij deze toepassing niet.
Zo is men in de scheepsbouw als de donder voorzichtig (alle alarm bellen gaan af bij constructeurs) met inzetten van verschillende materialen. En als het doen, dan worden er verstrekkende aanpassingen in de constructie gemaakt.
Arie
Zo is men in de scheepsbouw als de donder voorzichtig (alle alarm bellen gaan af bij constructeurs) met inzetten van verschillende materialen. En als het doen, dan worden er verstrekkende aanpassingen in de constructie gemaakt.
Arie
iets wat ik niet heb, is haast
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
-
- Berichten: 252
- Lid geworden op: zo 23 nov 2008, 13:59
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Weer een hoop geleerdArie55 schreef: ↑do 22 aug 2019, 11:11Het was gericht aan de persoon die de aluminium ring gemaakt had, RVS bouten wilde gebruiken en metalen scharnierbeugels inzette. Je kan het veralgemeniseren, want verschillende materialen gebruiken is in natte omgevingen niet handig. Door elektrolyse krijg je allerlei verschijnselen waar je later van denkt; hoe kan dat nou? Met een coatinglaag zal je het elektrolyse proces grotendeels vertragen. De contact vlakken zullen hoe dan ook corrosie gaan vertonen, zonder een geleidend tussen medium. In een accu wil je juist! dat er een spanningsverschil heerst, bij deze toepassing niet.
Zo is men in de scheepsbouw als de donder voorzichtig (alle alarm bellen gaan af bij constructeurs) met inzetten van verschillende materialen. En als het doen, dan worden er verstrekkende aanpassingen in de constructie gemaakt.
Arie
mijn vorige zelfgebouwde camper http://buscamper.atspace.com/
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Hoi Arie55
Gezien de kosten en dat je toch o.a. haast hebt enzovoorts... is het iets voor jou om een vouwfiets aan te schaffen? Daar heb je iig geen drager meer voor nodig en kost minder de aangeboden oplossingen
Zie bijvoorbeeld deze
bron: https://www.bohlt.nl/elektrische-vouwfietsen/
Alleen inklappen en in de carvan, zo opgelost! ;0)
Gezien de kosten en dat je toch o.a. haast hebt enzovoorts... is het iets voor jou om een vouwfiets aan te schaffen? Daar heb je iig geen drager meer voor nodig en kost minder de aangeboden oplossingen
Zie bijvoorbeeld deze
bron: https://www.bohlt.nl/elektrische-vouwfietsen/
Alleen inklappen en in de carvan, zo opgelost! ;0)
- Zadowolony
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Hier twee opvouwbare elektrische fietsen van shinga, erg tevreden over en kunnen zo de bus in. Heb nog een ruime fietsenhoes gekocht dat als we ergens staan en weer is minder dat we ze buiten onder de hoes zetten samen met de hondenfietskar. Dan is er meer ruimte in de bus.
-
- Berichten: 252
- Lid geworden op: zo 23 nov 2008, 13:59
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Zat zojuist naar mijn luifel te kijken en daar gebruikt men RVS bouten en moeren icm aluminium steunen en het dak van de bus is van staal. Alles volgens voorschriften van de fabrikant.Arie55 schreef: ↑do 22 aug 2019, 11:11Het was gericht aan de persoon die de aluminium ring gemaakt had, RVS bouten wilde gebruiken en metalen scharnierbeugels inzette. Je kan het veralgemeniseren, want verschillende materialen gebruiken is in natte omgevingen niet handig. Door elektrolyse krijg je allerlei verschijnselen waar je later van denkt; hoe kan dat nou? Met een coatinglaag zal je het elektrolyse proces grotendeels vertragen. De contact vlakken zullen hoe dan ook corrosie gaan vertonen, zonder een geleidend tussen medium. In een accu wil je juist! dat er een spanningsverschil heerst, bij deze toepassing niet.
Zo is men in de scheepsbouw als de donder voorzichtig (alle alarm bellen gaan af bij constructeurs) met inzetten van verschillende materialen. En als het doen, dan worden er verstrekkende aanpassingen in de constructie gemaakt.
Arie
mijn vorige zelfgebouwde camper http://buscamper.atspace.com/
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Welke fabrikant? De autofabrikant of de camperbouwer? De laatste zal het een worst wezen of jij problemen krijgt in jaar 6 en hoger. Die willen alleen jou een nieuwe verkopen. En ik betwijfel of die daar ooit naar gekeken zullen hebben. Die jongens en meisjes vinden kunststof zo'n fantastisch bouwmateriaal. En daar weten de jong-timers eigenaren van nu, alles van (in negatieve zin).
Een autofabrikant gebruikt meestal staal. In de duurdere auto's is er mengvorm van aluminium en staal. Dan zijn de delen gelijmd en niet met een 'spijker' verbonden met elkaar. Je kan er donder op zeggen dat daar uitvoerig onderzoek naar gedaan is en een afgewogen ontwerp is toegepast. RVS, zo lijkt het, wordt vermeden als de pest. Misschien een geld kwestie. Elk inzet maakt dit materiaal gebruik duurder. Materiaal zelf, bewerking ervan enz.
Arie
Een autofabrikant gebruikt meestal staal. In de duurdere auto's is er mengvorm van aluminium en staal. Dan zijn de delen gelijmd en niet met een 'spijker' verbonden met elkaar. Je kan er donder op zeggen dat daar uitvoerig onderzoek naar gedaan is en een afgewogen ontwerp is toegepast. RVS, zo lijkt het, wordt vermeden als de pest. Misschien een geld kwestie. Elk inzet maakt dit materiaal gebruik duurder. Materiaal zelf, bewerking ervan enz.
Arie
iets wat ik niet heb, is haast
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
- Saviemeke
- Berichten: 16782
- Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
- Locatie: Wieringermeer
- Contacteer:
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Arie, zoals vaak kun je niet alles over 1 kam scheren.
Aluminium kent veel varianten van verschillende samenstelling, net als RVS.
Hierdoor zal de galvanische werking tussen aluminium en RVS afhankelijk van de gebruikte materialen ook verschillen. Ook de omgeving waarin deze materialen bij elkaar gebruikt worden heeft invloed, in een zilte omgeving zal eerder corrosie optreden dan in een droge omgeving.
Zo zou aluminium en zeewater ook geen goede combinatie zijn, op zich is dat waar, maar er zijn ook aluminium soorten die wel zeewater bestendig zijn, hier in den Oever worden aluminium boten gebouwd die op zee gebruikt worden, zonder het materiaal te beschermen met een lak of coating laag.
En ik heb in mijn werk meegemaakt dat RVS boiler ketels voor drinkwater, na 3 jaar gingen lekken omdat het materiaal niet goed behandeld was.
Aluminium kent veel varianten van verschillende samenstelling, net als RVS.
Hierdoor zal de galvanische werking tussen aluminium en RVS afhankelijk van de gebruikte materialen ook verschillen. Ook de omgeving waarin deze materialen bij elkaar gebruikt worden heeft invloed, in een zilte omgeving zal eerder corrosie optreden dan in een droge omgeving.
Zo zou aluminium en zeewater ook geen goede combinatie zijn, op zich is dat waar, maar er zijn ook aluminium soorten die wel zeewater bestendig zijn, hier in den Oever worden aluminium boten gebouwd die op zee gebruikt worden, zonder het materiaal te beschermen met een lak of coating laag.
En ik heb in mijn werk meegemaakt dat RVS boiler ketels voor drinkwater, na 3 jaar gingen lekken omdat het materiaal niet goed behandeld was.
Renovatie van onze Hobby600
*******************************************************
Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
*******************************************************
Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
En anders kopervet tussen rvs en aluminium
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Heb ooit een tweedehands vouwbare elektrisch fiets gehad. Dat was geen succes. De fiets fietste erg zenuwachtig, later leerde ik dat dit door de kleine wielen komt. Nu komt het; toen ik die fiets in de berging wilde plaatsen, moest het stuur eruit, zadel eraf, bagagedrager eraf en met veel moeite ging de fiets in de berging. Toen stond ook het reservewiel daar nog. Dat is onlangs verandert, zie draadje Reservewiel ophanging modificatie - viewtopic.php?f=3&t=8466674#p1786692 Toen ik een fiets zocht, keek ik naar wat handig voor mij zou zijn. Toen aantal randvoorwaarden opgesteld, want ik had/heb geen auto meer. Dus met deze fiets doe ik alles mee, waaronder boodschappen e.d. Zo ontstond (dit jaar) het idee, laat ik de fiets in de berging plaatsten. Bleek ook niet handig: zadel eraf, stuur eraf, wielen eruit. Fiets is 1 keer uit de berging gekomen en mocht een paar keer mee op een rek van een medereiziger.SommetM schreef: ↑vr 23 aug 2019, 9:48Hoi Arie55
Gezien de kosten en dat je toch o.a. haast hebt enzovoorts... is het iets voor jou om een vouwfiets aan te schaffen? Daar heb je iig geen drager meer voor nodig en kost minder de aangeboden oplossingen
Zie bijvoorbeeld deze .......
Alleen inklappen en in de carvan, zo opgelost! ;0)
Nu heb ik dat de fiets toch wel aan de zware kant is. Kan ik ook wel wat op vinden/maken. En het stuur zal ook nog een zwieper moeten krijgen achterop. Eerst maar eens dit kijken hoe het gaat. Zoals je leest, zit ik nog steeds in een leer curve.
Arie
iets wat ik niet heb, is haast
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Met dank aan dit forum.
Fietsendrager, rvs frame en draagdeel aluminium.
Totaal gewicht net 20kg.
Blij mee!
Groet,
Arend
Fietsendrager, rvs frame en draagdeel aluminium.
Totaal gewicht net 20kg.
Blij mee!
Groet,
Arend
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Mooi gemaakt, ik zie geen slot dus hoe heb je het ding geborgd?
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15349
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Die grote knop van het vastzetten? Heb je daar een slotje in? Van de Thule dakdragers?
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.