De e-Bike drager: een nieuw project
- Zwerfsteen
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
- Locatie: gemeente Albrandswaard
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Misschien uit een teflon pakkingplaat 2 ringen laten slaan.
Op mijn werk hadden we hele platen van diverse dikten, helaas, nou niet echt helaas, ben ik met pensioen dus kan ik ze niet voor je maken.
Misschien ken je iemand in je omgeving?
Op mijn werk hadden we hele platen van diverse dikten, helaas, nou niet echt helaas, ben ik met pensioen dus kan ik ze niet voor je maken.
Misschien ken je iemand in je omgeving?
Groet,
Leny en Pieter
Leny en Pieter
-
- Berichten: 6869
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: E-Bike drager: een nieuw project
=======================================
Denken,denken,denken.
Scharnierplaat vastlassen aan draaibaar deel. BUS IN VASTE KOKER maken, waar de bout doorheen gaat.
Daartussen inderdaad, 2 kunststof ringen.
De maatvoering lukt jou zeker.
Denken,denken,denken.
Scharnierplaat vastlassen aan draaibaar deel. BUS IN VASTE KOKER maken, waar de bout doorheen gaat.
Daartussen inderdaad, 2 kunststof ringen.
De maatvoering lukt jou zeker.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: E-Bike drager: een nieuw project
gewoon bij gamma en consorten , zijn nylon sluitringen in vele maten te vinden, en anders een pb met de maten dan draai ik er wel een stel.PaulBng schreef: ↑zo 23 dec 2018, 12:43Ik zit nu te bedenken dat er op het draaipunt wellicht boven en onder een (kunststof) ring moet komen.
Wellicht is het dan een beter idee om de "scharnierplaat" boven niet vast te lassen maar met twee stevige bouten vast te zetten, zodat ik met een plaatje ertussen de juiste hoogte kan creëeren?
en heb je zelf de beschikking over een draaibank?, ik heb zat nylon en delrin, ik hoor wel.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Die bus zat ik ook aan te denken.
Ringen maken of kopen lukt wel.
Waarom de bus in het vaste deel? Maakt dat wat uit?
Blijft de vraag of ik één scharnierplaat vastlas of met bouten, zodat ik kaan aanpassen..
Ringen maken of kopen lukt wel.
Waarom de bus in het vaste deel? Maakt dat wat uit?
Blijft de vraag of ik één scharnierplaat vastlas of met bouten, zodat ik kaan aanpassen..
-
- Berichten: 6869
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Bus voor stevige, en een plaat met bouten is een goed idee. Of door en door [met busse] of draad tappen. Mmmm dat lijkt me zwakker.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: E-Bike drager: een nieuw project
De vraag was waarom de bus in het vaste deel en niet in het bewegende deel....
Lijkt me weinig verschil te maken..
Lijkt me weinig verschil te maken..
-
- Berichten: 6869
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Maakt denk niet veel verschil. Komen de platen op het vaste deel?
Die bus voor sterkte
Die bus voor sterkte
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
-
- Berichten: 751
- Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
- Contacteer:
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Hallo Paul,
Altijd leuk om te kijken welke oplossingen een ander heeft, zoekt of bedenkt!
Ik zag de link van mijn site ook ergens langs komen, maar die kan op dit moment niet geopend worden door een hack aanval.
Hopelijk kan e.e.a. weer gerepareerd worden en pakken ze die hufter aan.
Mijn drager is idd een stukje ingewikkelder met zijn vier draaipunten, maar ik kan er met mijn 82 kilo in geopende toestand gewoon op gaan zitten met de beentjes in de lucht...
De bevestiging van jouw voorbeeld drager op de trekhaakplaat van de bus is volgens mij de beste en de meest eenvoudige oplossing, mits goed gelast.
Jouw idee zal ook goed kunnen, maar dan moet je twee bussen in de achterste koker lassen waar de bouten doorheen gaan en om te vookomen dat de koppen van de bouten in de weg zitten, moet je in de draaiende balk twee gaten boren waar de koppen bij gesloten toestand in weg vallen.
Maar net als Klaas heb ik zeker ook mijn twijfels of dat ene draaipunt twee E-bik'e's in geopende toestand kan dragen, het torderen van de koker zal nog wel meevallen, maar ik verwacht dat je zeker een uitdraaibaar (aanhangwagenneus) wiel aan de draiende koker moet maken om het geheel niet te forceren.
Ik heb mijn drager onlangs aangepast zodat ik de voorwielen van beide fietsen niet meer hoef te verwijderen en de fietsen er in hun geheel op kunnen staan, zie foto.
Succes met de de bouw van de drager!
Teake
Altijd leuk om te kijken welke oplossingen een ander heeft, zoekt of bedenkt!
Ik zag de link van mijn site ook ergens langs komen, maar die kan op dit moment niet geopend worden door een hack aanval.
Hopelijk kan e.e.a. weer gerepareerd worden en pakken ze die hufter aan.
Mijn drager is idd een stukje ingewikkelder met zijn vier draaipunten, maar ik kan er met mijn 82 kilo in geopende toestand gewoon op gaan zitten met de beentjes in de lucht...
De bevestiging van jouw voorbeeld drager op de trekhaakplaat van de bus is volgens mij de beste en de meest eenvoudige oplossing, mits goed gelast.
Jouw idee zal ook goed kunnen, maar dan moet je twee bussen in de achterste koker lassen waar de bouten doorheen gaan en om te vookomen dat de koppen van de bouten in de weg zitten, moet je in de draaiende balk twee gaten boren waar de koppen bij gesloten toestand in weg vallen.
Maar net als Klaas heb ik zeker ook mijn twijfels of dat ene draaipunt twee E-bik'e's in geopende toestand kan dragen, het torderen van de koker zal nog wel meevallen, maar ik verwacht dat je zeker een uitdraaibaar (aanhangwagenneus) wiel aan de draiende koker moet maken om het geheel niet te forceren.
Ik heb mijn drager onlangs aangepast zodat ik de voorwielen van beide fietsen niet meer hoef te verwijderen en de fietsen er in hun geheel op kunnen staan, zie foto.
Succes met de de bouw van de drager!
Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/
In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Teake,
Dank voor je inbreng!
Het idee is dat de bouten, waarmee het gebeuren aan de trekhaakbevestiging vast zit, slechts één kant van de koker bevestigen. (Dit omdat je anders de koker samendrukt, en dus nooit echt vast kan zitten. Tenzij je er bussen in last/schuift natuurlijk).
Het torderen van de koker wordt dan tegengegaan door de tweede steun aan de zijkant van de trekhaakbalk.
Denk je dat dit onvoldoende is, en dat er toch bussen in gelast moeten worden?
Dank voor je inbreng!
Het idee is dat de bouten, waarmee het gebeuren aan de trekhaakbevestiging vast zit, slechts één kant van de koker bevestigen. (Dit omdat je anders de koker samendrukt, en dus nooit echt vast kan zitten. Tenzij je er bussen in last/schuift natuurlijk).
Het torderen van de koker wordt dan tegengegaan door de tweede steun aan de zijkant van de trekhaakbalk.
Denk je dat dit onvoldoende is, en dat er toch bussen in gelast moeten worden?
- albertrietjens
- Berichten: 637
- Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 13:33
- Locatie: Nederweert
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Bij mijn fietsendrager heb ik bussen aan de uiteindes van een rechthoekige koker gelast. Door gebruik van de U-profielen kun je de scharnierende delen dan weg laten vallen in de U. Lijkt op die van VAN=tastique. Voor de koker warm gewalste kokers of U profiel gebruiken. Koud gewalst is veel dunner en tordeert snel (ervaring uit eerste hand ). Voor twee e-bikes zou ik een ruime U nemen. 10cm of meer dan heb je meer ruimte voor het scharnier en hangt een en ander minder door. De U zorgt ook voor gewichtsreductie.
aan een zijde nog een extra steun die op de trekhaak geschroefd is. Gaat ook het torderen tegen en zorgt dat een en ander goed ondersteund wordt bij het uit draaien.
Het naar de zijkant verdraaien bevalt goed omdat dit zonder problemen gedurende langere tijd kan. Bij een scharnierpunt heb ik mijn bedenkingen. Er komen dan wel erg veel krachten op te werken.
aan een zijde nog een extra steun die op de trekhaak geschroefd is. Gaat ook het torderen tegen en zorgt dat een en ander goed ondersteund wordt bij het uit draaien.
Het naar de zijkant verdraaien bevalt goed omdat dit zonder problemen gedurende langere tijd kan. Bij een scharnierpunt heb ik mijn bedenkingen. Er komen dan wel erg veel krachten op te werken.
Motto: wanneer je niet meer valt, leer je niets meer bij
Harrie: https://goo.gl/photos/EnjPjajHsGnetUP2A
Chang: https://goo.gl/photos/8ppzp7H9YGe3Sabh7 https://camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8458137
LiFePO4: https://photos.app.goo.gl/DKhHwBcepf5rawLS6
iSwitch: https://photos.app.goo.gl/64aSnPByWbuut1bQ6
Harrie: https://goo.gl/photos/EnjPjajHsGnetUP2A
Chang: https://goo.gl/photos/8ppzp7H9YGe3Sabh7 https://camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8458137
LiFePO4: https://photos.app.goo.gl/DKhHwBcepf5rawLS6
iSwitch: https://photos.app.goo.gl/64aSnPByWbuut1bQ6
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Ik ga hier eens over nadenken....
Hoop dat er geen patent op zit...
Hoop dat er geen patent op zit...
-
- Berichten: 6869
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Dat vind ik wel een mooie!
Die twee armen geven veel sterkte. In tegenstelling tot jouw idee met een scharnier. Hier buigt die ene arm door door het zware gewicht. Waardoor je het geheel wat op moet tillen, bij dichtdoen.
Ben benieuwd wat het wordt.
Die twee armen geven veel sterkte. In tegenstelling tot jouw idee met een scharnier. Hier buigt die ene arm door door het zware gewicht. Waardoor je het geheel wat op moet tillen, bij dichtdoen.
Ben benieuwd wat het wordt.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Mijn voorbeeld had dat probleem niet.
Dat ontwerp heeft wel 4 draaipunten ipv 1.
Ik dacht dat ik klaar was met het denkproces
Dat ontwerp heeft wel 4 draaipunten ipv 1.
Ik dacht dat ik klaar was met het denkproces