Je hebt een mooi resultaat gehaald, ik ben druk bezig met de mijne, tzt zal ik foto's plaatsen. Die van mij zal er niet zo mooi uitzien als die van jou en hij wordt echt anders, hoewel.... De driehoek als basis komt natuurlijk goeddeels overeen.
De e-Bike drager: een nieuw project
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Groeten
Klaas
Klaas
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Twee kunststof blokjes in geschroefd. Deur komt niet meer tegen rek of gasveer aan.
Kentekenplaten omgewisseld.
Kentekenplaten omgewisseld.
De e-Bike drager: een nieuw project
Uitdraai begrenzing..
Ik heb voor de liefhebber nog wat staal over.
Pijp 34x3. 2x 60cm
Pijp 30x3. 1 meter
Koker 20x50x3 2x waren draagarmen. 1 met gat
En die twee u profielen. Zou je stukken van kunnen gebruiken.
En een paar stukken alu buis van de oude drager. Dat stuk dat op de deur zat.
En de onderste strip die om de deur zat.
Ik heb voor de liefhebber nog wat staal over.
Pijp 34x3. 2x 60cm
Pijp 30x3. 1 meter
Koker 20x50x3 2x waren draagarmen. 1 met gat
En die twee u profielen. Zou je stukken van kunnen gebruiken.
En een paar stukken alu buis van de oude drager. Dat stuk dat op de deur zat.
En de onderste strip die om de deur zat.
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Op welke afstand heb je de eerste wielgoot, gemeten vanaf de autodeur, en hoeveel ruimte tussen de eerste en de tweede?
Groeten
Klaas
Klaas
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Dat eerste moet ik morgen meten. Ik gok op 30cm, aangezien stuur 65cm breed en de achterwand iets terugloopt.
Tussen eerste en tweede goot 20cm.
Tussen eerste en tweede goot 20cm.
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
33cm van deur (niet rek!) naar eerste goot, 20cm tussen de twee goten.
De achterwand van de camper leunt iets terug, het rek dus ook.
De kokers met de goten staan daar haaks op en lopen naar achter dus iets omhoog.
De fietsen staan loodrecht tov de grond. Het stuur van de eerste fiets is 65cm breed en blijft ongeveer 4cm van het raam vandaan. Als je dat raam niet hebt in je achterdeur(en) heb je dus iets meer ruimte.
Ik heb die twee alu kokers eerst te lang gemaakt, de eerste goot erop gelegd en zo gepast.
De tweede goot dus 20cm verder. Zo blijft de derailleur van de tweede fiets net vrij.
De eerste fiets staat met het stuur naar rechts, de tweede naar links. Dat kwam het beste uit voor de twee klemmen die de fietsen boven vasthouden.
De achterwand van de camper leunt iets terug, het rek dus ook.
De kokers met de goten staan daar haaks op en lopen naar achter dus iets omhoog.
De fietsen staan loodrecht tov de grond. Het stuur van de eerste fiets is 65cm breed en blijft ongeveer 4cm van het raam vandaan. Als je dat raam niet hebt in je achterdeur(en) heb je dus iets meer ruimte.
Ik heb die twee alu kokers eerst te lang gemaakt, de eerste goot erop gelegd en zo gepast.
De tweede goot dus 20cm verder. Zo blijft de derailleur van de tweede fiets net vrij.
De eerste fiets staat met het stuur naar rechts, de tweede naar links. Dat kwam het beste uit voor de twee klemmen die de fietsen boven vasthouden.
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Je hebt dezelfde ramen in de achterdeuren, zie ik nu.
Met gesloten rek kan het linker raam niet open.
Het rechter raam alleen als er geen fiets(en) op staan. Het tikt dan net die aluminium beugel aan. Daar heb ik niet aan gedacht, die had een cm verder omhoog gemoeten.
Ik heb die ramen eigenlijk nooit open.
Met gesloten rek kan het linker raam niet open.
Het rechter raam alleen als er geen fiets(en) op staan. Het tikt dan net die aluminium beugel aan. Daar heb ik niet aan gedacht, die had een cm verder omhoog gemoeten.
Ik heb die ramen eigenlijk nooit open.
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
De ramen in de achterdeuren hebben we nooit open.
Ik heb een paar lichtbalken van Twinnyloads liggen, eerst was ik van plan om ééntje doormidden te zagen en de andere er achter zodat ik een bredere balk krijg, nu heb ik de steunen voor de fietsgoten zo gemaakt dat ze even breed zijn als de Twinnyload lichtbalk.
Deze is 84 cm, eigenlijk is het mooier om die gewoon te gebruiken maar zou dat zijn toegestaan? De Twinnyload heb ik jaren zo gebruikt en die is origineel, daarbij blijven de achterlichten van de Ducato nog gewoon zichtbaar, ook als de fietsen er op staan.
Ik heb een paar lichtbalken van Twinnyloads liggen, eerst was ik van plan om ééntje doormidden te zagen en de andere er achter zodat ik een bredere balk krijg, nu heb ik de steunen voor de fietsgoten zo gemaakt dat ze even breed zijn als de Twinnyload lichtbalk.
Deze is 84 cm, eigenlijk is het mooier om die gewoon te gebruiken maar zou dat zijn toegestaan? De Twinnyload heb ik jaren zo gebruikt en die is origineel, daarbij blijven de achterlichten van de Ducato nog gewoon zichtbaar, ook als de fietsen er op staan.
Groeten
Klaas
Klaas
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Feitelijk maak je toch alleen maar een soort hulpframe voor de Twinnyload Klaas?
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Nee, ik ben bezig met een drager als die van Paul, met als verlichting de lichtbalk van een Twinnyload.
- Bijlagen
-
- Lichtbalk.jpg (122.25 KiB) 339 keer bekeken
Groeten
Klaas
Klaas
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: De e-Bike drager: een nieuw project
Het begint al wat te worden, de lange zwarte stukken moet ik nog inkorten, daarop komen de wielgoten. En natuurlijk de Twinnyload lichtbalk.
- Bijlagen
-
- Drager4.jpg (143.14 KiB) 320 keer bekeken
Groeten
Klaas
Klaas