De e-Bike drager: een nieuw project
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Je hebt nu alleen een bevestiging in het midden, je kunt vrij eenvoudig een beugel van de linkerkant van de trekhaak naar je drager maken.
De trekhaak zit aan beide kanten met een paar bouten vast aan de auto, daar kan zo een beugel bij aan, geeft toch weer een stukje extra stevigheid.
De trekhaak zit aan beide kanten met een paar bouten vast aan de auto, daar kan zo een beugel bij aan, geeft toch weer een stukje extra stevigheid.
Groeten
Klaas
Klaas
E-Bike drager: een nieuw project
@Transitje
In de openingspost kun je al zien dat dat gaat gebeuren.
Komt herhaaldelijk terug....
In de openingspost kun je al zien dat dat gaat gebeuren.
Komt herhaaldelijk terug....
PaulBng schreef:@albertrientjes ik ben vergeten de lengte van de balk op te meten die onder de bus zit en waar de kogel op vastzit.
Kun jij die bij gelegenheid opmeten? Anders moet ik terug naar de stalling.
Ik zal die steun pas vastzetten als het gebeuren op de bus zit, maar dan kan ik mijn tekening wat nauwkeuriger afmaken.
Bvd
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Vraag aan de metallurgen onder ons..
Ik heb voor de draaipunten gegalvaniseerde bouten met draad over de hele lengte gevonden. Dus ik kan de zaak in elkaar zetten en testen. M12x100.
Maar volstaat dit? Of moet iets als RVS met hals zien te vinden?
Ik heb voor de draaipunten gegalvaniseerde bouten met draad over de hele lengte gevonden. Dus ik kan de zaak in elkaar zetten en testen. M12x100.
Maar volstaat dit? Of moet iets als RVS met hals zien te vinden?
-
- Berichten: 751
- Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
- Contacteer:
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Ik zou niet weten waarom die bouten perse van RVS zouden moeten zijn, je drukt ze toch lekker in het vet.
Een gladde bout in de bus is altijd beter, maar met het scharnieren c.q. draaien op vier punten zou ik me over dat schroefdraad in de bussen niet teveel zorgen maken.
Maar dan moeten de bouten wel mooi strak in die bussen passen en nogmaals…, lekker in het taaie vet zetten.
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
Teake
Een gladde bout in de bus is altijd beter, maar met het scharnieren c.q. draaien op vier punten zou ik me over dat schroefdraad in de bussen niet teveel zorgen maken.
Maar dan moeten de bouten wel mooi strak in die bussen passen en nogmaals…, lekker in het taaie vet zetten.
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/
In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Re: E-Bike drager: een nieuw project
RVS is niet echt mijn overweging, maar wel de draad over de hele lengte.
De kracht zal komen op de boven en onderkant van de bus (niet de camper maar die kruiwagenwielbus). Het zal wel even goed gaan, maar zal de draad niet snel slijten, waardoor er speling ontstaat?
De kracht zal komen op de boven en onderkant van de bus (niet de camper maar die kruiwagenwielbus). Het zal wel even goed gaan, maar zal de draad niet snel slijten, waardoor er speling ontstaat?
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Ik zou gaan voor een moerbout (gladgedeelte) en niet voor een (tapbout) niet anders verkrijgbaar jammer dan. Het liefst verzinkt of gegalvaniseerd en met kopervet in elkaar zetten. Moeren goed borgen door het draaien zal er snel een los komen. Kan je altijd een borg hecht op de moer doen.
Gr. Aad
Gr. Aad
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Persoonlijk zou ik geen RvS gebruiken.
Er zal namelijk veel stof zand en wat al niet meer op neerslaan.
En zie dan bij RvS de boel dan maar eens los te krijgen.
Als er een moer bij RvS om die reden vast loopt, blijft vaak alleen doorslijpen de oplossing.
Gr.Toon
Er zal namelijk veel stof zand en wat al niet meer op neerslaan.
En zie dan bij RvS de boel dan maar eens los te krijgen.
Als er een moer bij RvS om die reden vast loopt, blijft vaak alleen doorslijpen de oplossing.
Gr.Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
- Saviemeke
- Berichten: 16782
- Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
- Locatie: Wieringermeer
- Contacteer:
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Of bij een landbouwmechanisatiebedrijf..
Renovatie van onze Hobby600
*******************************************************
Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
*******************************************************
Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15363
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Het gebruik van RVS bouten zijn geen belemmering. Wel is het handig om het draad in te smeren met "Anti seize".
Overigens bij alle moeren die los moeten op verroeste bouten, is het handig om Anti seize op het uitstekende draad te smeren. De moer gaat dan nauwelijks snijden.
De bout die je moet hebben heet een borstbout.
Maakt het je niet zo uit of er wat roest op gaat komen, of je gaat het schilderen, zou ik gaan voor een gewone borstbout van de kwaliteit 10.9
De bout uit jouw foto denk ik dat die helemaal een gladde kop heeft. Dat is dan kwaliteit 4.6 en niet toereikend voor jouw doel.
Ga je een bout lassen, denk er dan aan dat je de bout gaat verzwakken. Dan kan het zijn dat een 8.8 bout sterker blijft dan een 10.9
Overigens bij alle moeren die los moeten op verroeste bouten, is het handig om Anti seize op het uitstekende draad te smeren. De moer gaat dan nauwelijks snijden.
De bout die je moet hebben heet een borstbout.
Maakt het je niet zo uit of er wat roest op gaat komen, of je gaat het schilderen, zou ik gaan voor een gewone borstbout van de kwaliteit 10.9
De bout uit jouw foto denk ik dat die helemaal een gladde kop heeft. Dat is dan kwaliteit 4.6 en niet toereikend voor jouw doel.
Ga je een bout lassen, denk er dan aan dat je de bout gaat verzwakken. Dan kan het zijn dat een 8.8 bout sterker blijft dan een 10.9
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
E-Bike drager: een nieuw project
Ik heb geen verstand van die kwaliteits normen.
Op deze staat "8.8" en "M" en "YH"
Er gaat niet gelast worden aan deze bouten.
Eigenlijk gaan ze dienen als scharnierpen
Op deze staat "8.8" en "M" en "YH"
Er gaat niet gelast worden aan deze bouten.
Eigenlijk gaan ze dienen als scharnierpen
-
- Berichten: 751
- Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
- Contacteer:
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Het is geen drager die 50 keer per dag open gaat, dat slijten valt wel mee, die bout houdt het waarschijnlijk langer uit dan jouw bus!
Passen er twee moeren op de bout zodat je de zaak goed kunt borgen tegen losdraaien?
En je moet de bout zo bevestigen/borgen dat hij niet mee kan draaien.
Teake
Passen er twee moeren op de bout zodat je de zaak goed kunt borgen tegen losdraaien?
En je moet de bout zo bevestigen/borgen dat hij niet mee kan draaien.
Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/
In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Pcies.
Het U-profiel is 70mm hoog (volgens de juffrouw van de ijzerboer breed) en de bout 100mm lang. Dus twee moeren gaat wel lukken.
Ik heb nu voor elke bout een borgmoer...
Morgen ochtend het materiaal ophalen.
Het U-profiel is 70mm hoog (volgens de juffrouw van de ijzerboer breed) en de bout 100mm lang. Dus twee moeren gaat wel lukken.
Ik heb nu voor elke bout een borgmoer...
Morgen ochtend het materiaal ophalen.
Re: E-Bike drager: een nieuw project
Niet alles wordt gebruikt.
Wat wel gebruikt wordt weegt ongeveer 12,5 kg.
Totaal gewicht zal op een kilo of 16 uitkomen.
Het voelt stevig aan
Wat wel gebruikt wordt weegt ongeveer 12,5 kg.
Totaal gewicht zal op een kilo of 16 uitkomen.
Het voelt stevig aan