Muizen in de camper

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Muizen in de camper



Bericht door Adfur »

Hoeft ook niet, in deze camper heb ik geen muizen, in de vorige wel
Laatst gewijzigd door Adfur op vr 29 nov 2019, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Muizen in de camper



Bericht door Ontario »

herbybg schreef:
vr 21 dec 2018, 17:11
Ik geef ze gips met poedersuiker, daar zijn ze verzot op en krijgen er dorst van....
En ik zet er ook een schaaltje drinkwater bij :wink: :wink:
Meestal verlaten ze nog de wagen ook... :wave: :wave: :wave:
Toegegeven, ook ik wil geen muizen in m'n camper. Ik heb niets tegen (de meeste) dieren, maar moest wel grinniken bij het lezen van de wrede "verwijderingsmethoden" die ik hier over dit thema tegenkwam. En dat op dit forum met nogal wat milieu-fanatiekelingen. Ik verheugde me al over de aanlijnplicht voor katten die onlangs geopperd werd. Nu de honden die met camperaars meereizen nog. Kom ik op menige camperplaats of springen niet aangelijnde honden weer eens tegen me op. "Pas op uw broek", zei zo'n hondencamperaar laatst nog tegen me toen grote woefs me bijna omver duwde. Lenen de genoemde "behandelingen" zich ook voor dit ongedierte? ;-)

Henk
Bijlagen
image.png
image.png (340 Bytes) 759 keer bekeken
image.png
image.png (340 Bytes) 759 keer bekeken
image.png
image.png (340 Bytes) 759 keer bekeken
HaVaLo
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 26 mar 2017, 15:46

Re: Muizen in de camper



Bericht door HaVaLo »

Ontario schreef:
do 28 nov 2019, 21:10
herbybg schreef:
vr 21 dec 2018, 17:11
Ik geef ze gips met poedersuiker, daar zijn ze verzot op en krijgen er dorst van....
En ik zet er ook een schaaltje drinkwater bij :wink: :wink:
Meestal verlaten ze nog de wagen ook... :wave: :wave: :wave:
Toegegeven, ook ik wil geen muizen in m'n camper. Ik heb niets tegen (de meeste) dieren, maar moest wel grinniken bij het lezen van de wrede "verwijderingsmethoden" die ik hier over dit thema tegenkwam. En dat op dit forum met nogal wat milieu-fanatiekelingen. Ik verheugde me al over de aanlijnplicht voor katten die onlangs geopperd werd. Nu de honden die met camperaars meereizen nog. Kom ik op menige camperplaats of springen niet aangelijnde honden weer eens tegen me op. "Pas op uw broek", zei zo'n hondencamperaar laatst nog tegen me toen grote woefs me bijna omver duwde. Lenen de genoemde "behandelingen" zich ook voor dit ongedierte? ;-)

Henk
ik was deze zomer in Frankrijk en daar gebruiken ze gewoon de camping als uitlaatplaats.......... lekker fris
maar er staan diverse dozen gif langs de camper nu
plus in de camper een paar klemmen en nu blijft ie in elk geval muisvrij
maar zou liever de ingangen preventief dicht maken
ga toch weer eens zoeken want het moet volgens mij toch kunnen
Lets Go
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Muizen in de camper



Bericht door djurre1980 »

Als je camper op een plek staat waar muizen talrijk aanwezig zijn kan je vallen zetten wat je wil maar ze blijven toch komen.
Ook lokmiddelen kan je beter niet gebruiken omdat je veel meer muizen aantrekken dan je kan vangen.
Enige mogelijkheid is gaten dichtmaken, en als dat niet mogelijk is een betere stalling zoeken.
Ik zat in hetzelfde schuitje.
Ik huurde een boerenschuur die schoon was van binnen maar aan een weiland grensde.
Geen eten te bekennen maar die muizen kwamen in grote getalen binnen.
Ik had op een gegeven moment zelfs 2 electronische muizenvangers die meerdere muizen tegelijk konden verstouwen.
De opvangbakken zaten altijd vol en de rest liep gewoon vrolijk verder :)
In de camper kwamen ze gelukkig niet.
Ik heb nu thuis een nieuwbouw garage waar de camper in past.
De ruimte is vrijwel geheel dicht dus geen problemen met ongedierte.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Muizen in de camper



Bericht door Going »

Een (tijdelijke) optie is om knikkers je aan de wc pot hangt in het motorcompartiment en die plaatsen waar je de lucht niet erg vind op te hangen. Die kleine beestjes zijn niet gek op de lucht wat van de knikkers afkomt.
Nadat mijn probleem vorige maand was opgelost zei een Duits vrouwtje van uit Beieren dat het thuis gewoon was om tegen je banden te pissen. Was erg leuk, ze vertelde het met ook gebaren taal en stond tegen m'n voorwiel als een vent het doet.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
tomdejong
Berichten: 975
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Muizen in de camper



Bericht door tomdejong »

Ik heb er geen last meer van. Wij hebben een ducato 244 uit 2005. Ik heb een stukje fijn, kippengaas gestopt bij de luchtinlaat voor de cabine. Bij het interieur filter. Linksvoor, direct onder de voorruit. Daar zit een gat waar water naar buiten kan lopen. Daar heb ik een stukje kippengaas gedaan en nu zijn er geen muizen meer binnen gekomen.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Muizen in de camper



Bericht door seth_space »

Kippengaas is veel te grof om een muis tegen te houden.
Je zult hopelijk iets anders gebruikt hebben.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
tomdejong
Berichten: 975
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Muizen in de camper



Bericht door tomdejong »

ik weet niet precies hoe het heet, misschien is kippengaas dan niet de juiste benaming daarvoor. Een fijnmazig gaas met gaatjes van 4 mm dacht ik.
Heb nog geen muis gezien, dus het helpt :D
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Andre55
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 20:00

Re: Muizen in de camper



Bericht door Andre55 »

De ontluchting van onze camper in de bodem zijn ronde gaten van 80 mm en voorzien van roosters, niks mis mee zal je zeggen, deze roosters zijn wel van hardkunststof en dat vreten de muizen kapot en komen dan na binnen, ook onder de motorkap zijn gaten waar ze na binnen kunnen.
Wij hebben onze camper kompleet omgebouwd en kwamen zelfs complete voorraden tegen van eikels, zelf ben ik heel ziek geweest van een blikje bier, daar hadden de muizen overheen gelopen en de rest achter gelaten, drink nooit bier direct uit een blikje.
de ventilatiegaten zijn nu voorzien van ijzergaas en overtolligen gaten dicht gemaakt, nu maar afwachten of de muizen en andere dieren buiten blijven.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Muizen in de camper



Bericht door djurre1980 »

Muizen kunnen door gaatjes van 5mm...
Als je camper maar lang genoeg op een plek staat waar ze zitten komen ze altijd wel binnen.
Je kan onmogelijk elk minuscuul kiertje gaan dichten in je camper, ook omdat je simpelweg niet alle kleine openingen ziet of bij kan.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Muizen in de camper



Bericht door DucatoDolf »

Muizengaas is niet gemaakt van muizen, maar er tegen :D Hier te koop in kleine stukken:

viewtopic.php?f=89&t=8462338#p2001740
HaVaLo
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 26 mar 2017, 15:46

Re: Muizen in de camper



Bericht door HaVaLo »

Going schreef:Een (tijdelijke) optie is om knikkers je aan de wc pot hangt in het motorcompartiment en die plaatsen waar je de lucht niet erg vind op te hangen. Die kleine beestjes zijn niet gek op de lucht wat van de knikkers afkomt.
Nadat mijn probleem vorige maand was opgelost zei een Duits vrouwtje van uit Beieren dat het thuis gewoon was om tegen je banden te pissen. Was erg leuk, ze vertelde het met ook gebaren taal en stond tegen m'n voorwiel als een vent het doet.
Helpt schijnbaar ook tegen marters. Die hebben ze in Duitsland veel maar worden hier ook talrijker.
Lets Go
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Muizen in de camper



Bericht door Arie55 »

Nou begrijp ik de opmerking van een reisgenoot ook veel beter. Hij zei dat tegen de linker- of rechter achterband piesen (weet niet meer welk), geluk bracht. Tsja, als dat 'geluk', muizen weghoudt, is dat niet verkeerd :clap: :thumbup:

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie