Stuurbekrachtiging inbouwen in Renault Trafic camperbus?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
jeroencl
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 05 dec 2018, 9:17

Stuurbekrachtiging inbouwen in Renault Trafic camperbus?



Bericht door jeroencl »

Ik heb net een camperbus gekocht, een Renault Trafic uit 1991. Daar zit geen stuurbekrachtiging in. Kennen jullie iemand die dat erin zou kunnen bouwen en heb je een een idee hoeveel dat zou kosten?
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Stuurbekrachtiging Renault Trafic Camperbus inbouwen



Bericht door hathi »

Ooto.eu .....Berkel enschot,hier vind je alles
Hans
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Stuurbekrachtiging Renault Trafic Camperbus inbouwen



Bericht door Meine »

Goedkoopste weg is de sloop. Het gros van de Masters uit die tijd had stuurbekrachtiging. Tel bij de prijs op de sloop de prijs van een revisiesetje op. Reken voor het plaatsen van het revisiesetje en de inbouw een dikke dag werk.

Alleen het kweken van biceps in de sportschool is goedkoper. Ook het rijden zonder stuurbekrachtiging went. Ook leer je dan weer waarom een auto hoort te rollen als je aan het stuur draait.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Stuurbekrachtiging Renault Trafic Camperbus inbouwen



Bericht door ducati 900 »

En de banden goed op druk zetten scheelt ook een hoop.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Stuurbekrachtiging Renault Trafic Camperbus inbouwen



Bericht door durisotti »

Gezien de leeftijd van de camper en de te verwachten kosten zou ik er niet aan beginnen.
Volgens mij hadden de meeste trafic's uit die tijd geen stuurbekrachtiging en op de sloop vind je ze niet meer.
Roest technisch waren het rampzalige bussen, de techniek is wel sterk.
Setje nieuwe voorbanden is de beste oplossing, hoe meer profiel er op de band zit hoe lichter de auto stuurt.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51279
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Stuurbekrachtiging Renault Trafic Camperbus inbouwen



Bericht door Kroppie »

eerst zelf maar eens informeren naar verkrijgbaarheid en prijs, bij sloperijen, onderdelenlijn, www.debridge.be , renault forum, e.d, hier word er van alles geschreven.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Stuurbekrachtiging Renault Trafic Camperbus inbouwen



Bericht door hathi »

WWW.OOTO.EU Berkel Enschot.....Google,en lees maar eens, Durisotti, voor bijna iedere auto een elektrische stuurbekrachtiging, en de prijs kun je aanvragen. Wat voor de een duur is, kan voor de ander een koopje zijn.
Hans
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Stuurbekrachtiging inbouwen in Renault Trafic camperbus?



Bericht door Grumble »

Misschien niet helemaal on topic maar:

Wij hebben een Hymer op Fiat Ducato basis, en ik wou dat we geen stuurbekrachtiging hadden...
De vorige camper, een Mercedes MB307D had dat ook niet, en dat was heel goed voor mijn rug, ik denk omdat ik dan tijdens het rijden constant in beweging ben.
We hadden ook een Renault Scenic en daar had ik na een uurtje rijden al rugpijn, in de Hymer gaat het wel iets beter, maar na een flinke rit voel ik mijn rug best wel terwijl ik daar bij de Mercedes geen last van had.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Stuurbekrachtiging inbouwen in Renault Trafic camperbus?



Bericht door AadenAnke »

Grumble schreef:
wo 05 dec 2018, 16:55
Misschien niet helemaal on topic maar:

Wij hebben een Hymer op Fiat Ducato basis, en ik wou dat we geen stuurbekrachtiging hadden...
De vorige camper, een Mercedes MB307D had dat ook niet, en dat was heel goed voor mijn rug, ik denk omdat ik dan tijdens het rijden constant in beweging ben.
We hadden ook een Renault Scenic en daar had ik na een uurtje rijden al rugpijn, in de Hymer gaat het wel iets beter, maar na een flinke rit voel ik mijn rug best wel terwijl ik daar bij de Mercedes geen last van had.
Wij hadden ook een MB307D zonder bekrachtiging! Ben toch erg blij dat de nieuwe Ducato dat wel heeft :-B wat wel waar is dat je zonder een actievere zithouding aanneemt. Controleer de stand van je stoel ook een keer. Electrichebekrachtiging werkt prima prijs valt mee heb ik me laten vertellen

Gr. Aad
Plaats reactie