Stuurbekrachtiging inbouwen in Renault Trafic camperbus?
Stuurbekrachtiging inbouwen in Renault Trafic camperbus?
Ik heb net een camperbus gekocht, een Renault Trafic uit 1991. Daar zit geen stuurbekrachtiging in. Kennen jullie iemand die dat erin zou kunnen bouwen en heb je een een idee hoeveel dat zou kosten?
Re: Stuurbekrachtiging Renault Trafic Camperbus inbouwen
Ooto.eu .....Berkel enschot,hier vind je alles
Hans
Re: Stuurbekrachtiging Renault Trafic Camperbus inbouwen
Goedkoopste weg is de sloop. Het gros van de Masters uit die tijd had stuurbekrachtiging. Tel bij de prijs op de sloop de prijs van een revisiesetje op. Reken voor het plaatsen van het revisiesetje en de inbouw een dikke dag werk.
Alleen het kweken van biceps in de sportschool is goedkoper. Ook het rijden zonder stuurbekrachtiging went. Ook leer je dan weer waarom een auto hoort te rollen als je aan het stuur draait.
Alleen het kweken van biceps in de sportschool is goedkoper. Ook het rijden zonder stuurbekrachtiging went. Ook leer je dan weer waarom een auto hoort te rollen als je aan het stuur draait.
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Stuurbekrachtiging Renault Trafic Camperbus inbouwen
En de banden goed op druk zetten scheelt ook een hoop.
Ben.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: Stuurbekrachtiging Renault Trafic Camperbus inbouwen
Gezien de leeftijd van de camper en de te verwachten kosten zou ik er niet aan beginnen.
Volgens mij hadden de meeste trafic's uit die tijd geen stuurbekrachtiging en op de sloop vind je ze niet meer.
Roest technisch waren het rampzalige bussen, de techniek is wel sterk.
Setje nieuwe voorbanden is de beste oplossing, hoe meer profiel er op de band zit hoe lichter de auto stuurt.
Volgens mij hadden de meeste trafic's uit die tijd geen stuurbekrachtiging en op de sloop vind je ze niet meer.
Roest technisch waren het rampzalige bussen, de techniek is wel sterk.
Setje nieuwe voorbanden is de beste oplossing, hoe meer profiel er op de band zit hoe lichter de auto stuurt.
Re: Stuurbekrachtiging Renault Trafic Camperbus inbouwen
eerst zelf maar eens informeren naar verkrijgbaarheid en prijs, bij sloperijen, onderdelenlijn, www.debridge.be , renault forum, e.d, hier word er van alles geschreven.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Stuurbekrachtiging Renault Trafic Camperbus inbouwen
WWW.OOTO.EU Berkel Enschot.....Google,en lees maar eens, Durisotti, voor bijna iedere auto een elektrische stuurbekrachtiging, en de prijs kun je aanvragen. Wat voor de een duur is, kan voor de ander een koopje zijn.
Hans
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen in Renault Trafic camperbus?
Misschien niet helemaal on topic maar:
Wij hebben een Hymer op Fiat Ducato basis, en ik wou dat we geen stuurbekrachtiging hadden...
De vorige camper, een Mercedes MB307D had dat ook niet, en dat was heel goed voor mijn rug, ik denk omdat ik dan tijdens het rijden constant in beweging ben.
We hadden ook een Renault Scenic en daar had ik na een uurtje rijden al rugpijn, in de Hymer gaat het wel iets beter, maar na een flinke rit voel ik mijn rug best wel terwijl ik daar bij de Mercedes geen last van had.
Wij hebben een Hymer op Fiat Ducato basis, en ik wou dat we geen stuurbekrachtiging hadden...
De vorige camper, een Mercedes MB307D had dat ook niet, en dat was heel goed voor mijn rug, ik denk omdat ik dan tijdens het rijden constant in beweging ben.
We hadden ook een Renault Scenic en daar had ik na een uurtje rijden al rugpijn, in de Hymer gaat het wel iets beter, maar na een flinke rit voel ik mijn rug best wel terwijl ik daar bij de Mercedes geen last van had.
Re: Stuurbekrachtiging inbouwen in Renault Trafic camperbus?
Wij hadden ook een MB307D zonder bekrachtiging! Ben toch erg blij dat de nieuwe Ducato dat wel heeft wat wel waar is dat je zonder een actievere zithouding aanneemt. Controleer de stand van je stoel ook een keer. Electrichebekrachtiging werkt prima prijs valt mee heb ik me laten vertellenGrumble schreef: ↑wo 05 dec 2018, 16:55Misschien niet helemaal on topic maar:
Wij hebben een Hymer op Fiat Ducato basis, en ik wou dat we geen stuurbekrachtiging hadden...
De vorige camper, een Mercedes MB307D had dat ook niet, en dat was heel goed voor mijn rug, ik denk omdat ik dan tijdens het rijden constant in beweging ben.
We hadden ook een Renault Scenic en daar had ik na een uurtje rijden al rugpijn, in de Hymer gaat het wel iets beter, maar na een flinke rit voel ik mijn rug best wel terwijl ik daar bij de Mercedes geen last van had.
Gr. Aad