V-snaar blijft piepen
- Bakkertjes
- Berichten: 1688
- Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Re: V-snaar blijft piepen
kijk eerst eens wat er op de oude v snaar staat aan maatvoering
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: do 28 jun 2018, 21:41
- Locatie: Utrecht
Re: V-snaar blijft piepen
Ik heb al meerdere merken v snaren geprobeerd. Voor zo ver ik kan zien liggen ze er steeds goed op, ook in de breedte. Het piepen hoor ik nu alleen als ik weg rij en als ik in een lage versnelling wat meer gas geef. De oude v snaar ligt ergens op een weg in Zeeland volgens mij.
Locatie staat nu in mijn profiel, maar eigenlijk wonen we op dit moment in de camper, dus het kan overal zijn.
Locatie staat nu in mijn profiel, maar eigenlijk wonen we op dit moment in de camper, dus het kan overal zijn.
Laatst gewijzigd door martijn_natasja op ma 03 dec 2018, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: V-snaar blijft piepen
rij eens langs een garage en laat iemand even aan de waterpomp draaien, dan heb je een 2e mening.
ringsleuteltje mee, bij aankomst even riem eraf en laten voelen, wel eerst even afspreken.!
en waar woont je huis?, misschien iemand in de buurt die zegt:ik voel wel even.
jos
ringsleuteltje mee, bij aankomst even riem eraf en laten voelen, wel eerst even afspreken.!
en waar woont je huis?, misschien iemand in de buurt die zegt:ik voel wel even.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Peter LMC
- Berichten: 10104
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: V-snaar blijft piepen
Een waterpomp draait altijd een beetje zwaar als deze op de auto zit.
Deze draait in het koelwater en de keering en dit geeft extra weerstand.
De dynamo draait ligt omdat deze onbelast (geen veld bekrachtiging) draait.
Zou het veld bekrachtigt worden dan krijg je deze met de hand niet gedraaid.
Ik denk dat er niets aan de hand is.
Deze draait in het koelwater en de keering en dit geeft extra weerstand.
De dynamo draait ligt omdat deze onbelast (geen veld bekrachtiging) draait.
Zou het veld bekrachtigt worden dan krijg je deze met de hand niet gedraaid.
Ik denk dat er niets aan de hand is.
- seth_space
- Berichten: 8598
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: V-snaar blijft piepen
Een snaar die regelmatig breekt wijst op een probleem.
Ik zou eerst eens kijken of de poelies wel goed in lijn liggen. Je hebt al eerder een dynamo vervangen en het is goed mogellijk dat de poelies niet meer in lijn liggen wat zorgt voor een hoop wringing in de snaar.
Ik zou eerst eens kijken of de poelies wel goed in lijn liggen. Je hebt al eerder een dynamo vervangen en het is goed mogellijk dat de poelies niet meer in lijn liggen wat zorgt voor een hoop wringing in de snaar.
Laatst gewijzigd door seth_space op ma 03 dec 2018, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: V-snaar blijft piepen
Fiat had in de jaren 80 / 90 ook problemen ( nieuwe bestelwagens ) met de 1.9 D veel slijtage en piepen van de V snaar , en de stant tijd was laag . Oplossing toen , Fiat had een modificatie om er een grotere poely te monteren op de dynamo en het probleem was over . Er zat een zeer kleine op zo dat de V snaar de bocht moeilijk kon maken waardoor de aangrijpeing met de poely onvoldoende was , en dat was met een grotere natuulijk beter . De maat van de poely weet ik niet ik dacht van c.a 65 mm .
Teven advizeer ik u om een gates v snaar te monteren die aan de binnen zijde gekartelt is , dit om een beter bocht temaken , wat het aangrijpings vlak verbeterd .
Teven advizeer ik u om een gates v snaar te monteren die aan de binnen zijde gekartelt is , dit om een beter bocht temaken , wat het aangrijpings vlak verbeterd .
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: do 28 jun 2018, 21:41
- Locatie: Utrecht
Re: V-snaar blijft piepen
De nieuwe dynamo heeft in ieder geval een grotere poelie dan de oude. Gates riemen heb ik al gehad. Nu zit er een ander merk op waarvan ik de naam vergeten ben. Het lijkt allemaal niks uit te maken. Ik ga nog wel even de uitlijning van de poelies bekijken. Kan ik er gewoon een rechte balk langs houden?
De kartels van de riemen die ik heb vervangen zijn op verschillende plekken weggesleten.
De kartels van de riemen die ik heb vervangen zijn op verschillende plekken weggesleten.
- seth_space
- Berichten: 8598
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: V-snaar blijft piepen
kijk hier voor wat voorbeelden:
https://www.youtube.com/watch?v=m5qHlgtQT8U
https://www.youtube.com/watch?v=m5qHlgtQT8U
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
-
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
- Locatie: Zeist
Re: V-snaar blijft piepen
Gates is garantie voor piepen, probeer Conti.
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: do 28 jun 2018, 21:41
- Locatie: Utrecht
Re: V-snaar blijft piepen
Ben nog vergeten te zeggen dat als ik de huishoudaccu laat opladen door de dynamo via het Victron scheidingsrelais, het piepen erger wordt en dan zelfs blijft piepen op de snelweg. Daarom heb ik de huishoudaccu de laatste tijd niet meer laten opladen via de dynamo.
Volgens mij is de v snaar die er nu op zit een Continental.
Volgens mij is de v snaar die er nu op zit een Continental.
Re: V-snaar blijft piepen
Staat je snaar wel strak genoeg ? ,want zo als je nu zegt dat er meer geladen bijlft hij piepen . en zit het niet in de waterpomp maar in de dynamo belasing . en als er een nieuwe V snaar op zit na een ridje gelijk na spannen , wees niet bang goed strak zetten .
Re: V-snaar blijft piepen
in het midden van het langste vrije eind van de riem tussen 2 poelies, met stevige duimdruk maximaal 1cm in kunnen drukken, zo werd het vroeger omschreven .
hoe stevig en wiens duim werd niet vermeld. , maar geeft wel een redelijke indicatie.
jos
hoe stevig en wiens duim werd niet vermeld. , maar geeft wel een redelijke indicatie.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: V-snaar blijft piepen
Al vaker meegemaakt, waarschijnlijk ligt er een spanrol niet in lijn, waar ik het geconstateerd heb bleek een spanrol, met groeven, niet in lijn te
liggen.
Deze zat met een kunststof lagerbus gelagerd, nieuwe spanrol en probleem opgelost!
gr. Jan.
liggen.
Deze zat met een kunststof lagerbus gelagerd, nieuwe spanrol en probleem opgelost!
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!