Iemand ervaring met IMC campersloten?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Iemand ervaring met IMC camper sloten?



Bericht door FredV »

@rob2
Even terugkomen op het openen met een breekijzer: de test opstelling is niet reëel vergelijkbaar met de montage op een camper.
1. Het breekijzer past zo niet onder de wang van het slot wanneer dit op een camper gemonteerd is; waardoor een heel andere krachtarm ontstaat als op de foto.
2. Wanneer dat wel zou lukken, zal het breekijzer zichzelf in het ‘zachte’ materiaal van de camperwand drukken i.p.v. de kracht over te brengen naar de wang van het slot.
Over een paar weken ben ik weer in Bergheim voor de verjaardag van Adelbert (Addi voor vrienden) hij wordt dan 70. Ik zal de jongens daar dan wel eens op wijzen en tevens vragen waarom zij de Bearlock niet getest hebben.
Afbeelding
Knibbel
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Iemand ervaring met IMC camper sloten?



Bericht door ellan vannin »

veetee schreef:
wo 28 nov 2018, 13:12
@ellan vannin: Rare gedachtenkronkel... dus dan maar je deuren en ramen niet opslot doen, bang dat men wat forceert en kapotmaakt? :bang:
Als “ze” willen, komen “ze” altijd wel binnen.
Vreemde reactie, je schrijft nota bene zelf dat wanneer ze willen toch wel binnen komen ! Dan liever met zo min mogelijke schade :lol:
All4dogs
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Iemand ervaring met IMC camper sloten?



Bericht door veetee »

Ach, zolang er genoeg buren zijn zoals jij met geen extra sloten zullen “ze” eerder bij jou op bezoek komen dan bij mij... perfect toch? :cheers:

P.S. Je trekt het wel uit verband zo met die quote. Lees de direct daaropvolgende zin ook nog eens... :bang:
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Iemand ervaring met IMC camper sloten?



Bericht door FredV »

Hoe minder- of helemaal geen schade bij een inbraak>>>>> hoe meer problemen met de verzekering. Ik bedoel hiermee het openen van sloten door manipulatie.
Ik heb het wel eens eerder eerder aangegeven;
- de verschillen in de daderprofielen en de daarbij behorende Modus Operandi en bijbehorende gereedschappen;
- dat inbrekers een hekel hebben om op te vallen door licht en geluid/lawaai;
- tijd nodig hebben: praktijk is 3 tot 5 minuten
- een liefs verdekte vluchtweg.
- veetee heeft gelijk als hij schrijft: Dan gaan ze wel naar de buren.
Cijfers van de landelijke inbraakpreventie woningbouw als ‘Politie Keurmerk’, etc. geven dit aan. En waarom zal dat niet voor onze campers gelden, met de veelal standaard ‘baggersloten’ die niet veel voorstellen. Vandaar mijn opmerking: altijd extra (bijzet)sloten toepassen. En laten ze nou net in opdracht van Promobil deze bijzetsloten getest hebben op hun weerstand om een uitsteltijd van minimaal 3 minuten te bereiken om zo de gelegenheids inbreker buiten te houden; dan wel dus naar de buren (van veetee) te ‘sturen’. Overigens wordt in Promobil 12 waar het resultaat van deze testen te vinden is, ook verslag gedaan over cabine beveiliging, track en trace systemen, inbraak/diefstal alarmering, gasalarmering, etc.
Een interessant artikel.
Knibbel
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Iemand ervaring met IMC camper sloten?



Bericht door veetee »

:thumbup: :cheers:
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Iemand ervaring met IMC campersloten?



Bericht door ellan vannin »

Laat me niet lachen, deuren met extra sloten ! Je camperraam trek je met een beetje goede wil met je blote handen open of stuk. Maar veel succes met je vals gevoel van veiligheid. :lol3:
All4dogs
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Iemand ervaring met IMC campersloten?



Bericht door veetee »

Je wil het niet snappen hé :bang: :bang: :bang:
Ik heb al eerder gezegt dat het er om gaat de dieven wat moeilijker te maken zodat ze naar een ander gaan waar het makkelijker is om in te breken. Echt tegen hou je ze toch niet, een dief kan altijd binnenkomen als hij dat per sé wil. Maar als je dan - als dief - eerst met braak, dus geweld en lawaai, een raam moet forceren, en jezelf dan door zo’n klein camperraampje naar binnen moet wurmen, of je hebt de keus en gaat naar de buurman zonder beveiligingen (jij dus), dan denk ik dat de keus gemakkelijk is.
Maar goed - ieder moet denken en doen wat ‘ie wil. Ik installeer mijn sloten, overtuig jou niet om het ook te doen (liever niet zelfs, de gemakkelijk buurman :lol: ), probeer mij dan ook niet te overtuigen dat ik het niet moet doen.
Have fun! :cheers:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met IMC campersloten?



Bericht door Bob Diesel »

Kip/Ei verhaal

voor de dief
:!:
weinig sloten ,makkelijk,en waarschijnlijk niks te halen
veel sloten >moeilijker ,waarschijnlijk veel te halen

Doe wat je zelf goed vind :idea:

Bob > die ooit binnen 15 seconden het schuifraam van een nieuwe camper open had
en via een stoel door dat raam naar binnen ging

om dat de eigenaar z,n sleutels binnen had laten liggen en z,n vrouw de deur dicht gooide
automatisch na korte tijd de centrale vergrendeling dicht<wat nu

Ooit zelf van z,n sleutels beroofd is en via het luik /dubbelle bodem/door het bovenliggende bankkastje
in minder dan een minuut binnen buiten en weer buiten stond

Een styropoor doos op wielen met kunstof raampjes beveiligen :roll: :roll:

:-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B :-B ik vind hem leuk :thumbup: :thumbup: :wave: :wave: :wave: :wave:

Btw
heb zelf ook heosafe op de portierdeuren
en op de instapdeur
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Iemand ervaring met IMC campersloten?



Bericht door FredV »

Ja, de omgekeerde wereld dus: opvallende beveilingsmaatregelen waardoor het dievengilde een deur verder gaat is onzin en zou het juist uitlokken. Dus al die mensen die daar in NL mee bezig zijn zetten we dan maar gewoon weg als niet goed wijs. En zolang er lui zijn die zelfs niet in staat zijn om organisatorisch de boel in orde hebben; zoals waardevolle spullen in het zicht, de camper niet afsluiten, raam open laten, fietsen niet op slot, etc, etc, zal het mij eigenlijk een rotzorg zijn of iemand nu wel of niet preventief iets wil doen, dan wel het allemaal als onzin wegzet. Ik wilde alleen maar aangeven wat in Dld met name bij Promobil actueel lijkt te zijn en aangevuld met mijn praktijkervaringen, dat ik al een keer eerder heb aangegeven, hoe-, en waarmee het dievengilde te werk gaat. En als je daarmee iets kan doen: reken ik dat ook goed hoor.
Ik laat het tot zover maar zijn zoals het is en wens iedereen succes met het veiligheidsgevoel of dat er nu wel of niet is.
Doei.
Knibbel
Gebruikersavatar
Pats
Berichten: 45
Lid geworden op: za 09 mei 2015, 17:34
Locatie: onder de rook van Rotjeknor

Re: Iemand ervaring met IMC campersloten?



Bericht door Pats »

Je kan wel overal sloten op zetten maar dan wel van binnenuit, voor s nachts als je ligt te slapen,vertraagt maakt herrie om te forceren. Als je 1 van de deurruiten intikt met een scherpe punt springt het geharde glas in kleine stukjes en maakt geen geluid.(zoals het gerinkel van een gewone ruit) Heb je ook een flink gat om doorheen te klimmen.
♪♪ the moment we"re living is now ♪♪
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Iemand ervaring met IMC campersloten?



Bericht door 't Busje »

Als de stoelen omgedraaid staan, is het heel lastig of misschien zelfs onmogelijk om door een zijraampje naar binnen te klimmen. De rugleuning staat dan ongeveer midden voor de doorgang.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Iemand ervaring met IMC camper sloten?



Bericht door veetee »

FredV schreef:
wo 28 nov 2018, 12:15
Het voorbeeld bijzetslot op een deur is de Heosafe een goed slot. Het slot is voorzien met een z.g. banensleutel en moeilijk te openen. Bovendien heeft Heosafe het voordeel dat er altijd alle Heosafe sloten nabesteld kunnen worden met hetzelfde sleutelprofiel. Wel in de gaten houden bij Heosafe dat de productiedatum na 01-07-2018 is; dit i.v.m. in omloop zijnde z.g. Masterkey’s van voorgaande producties.
In heb dit nagevraagd bij de leverancier. Gelukkig kregen wij sloten geleverd van ná genoemde productiedatum met de juiste sleutelcode.

Met permissie van de leverancier (waarvoor dank!) citeer ik uit de mail die ik retour kreeg, zodat andere bezitters van Heosafe sloten de productiedatum/nummer/type kunnen nakijken en desgewenst actie kunnen ondernemen.
Het betreft hier alleen de sloten geproduceerd vóór mei 2018, voorzien van een sleutelcode X0000. De productiedatum kan jouw klant zelf controleren door op de achterkant van het slot naar de blauwe sticker te kijken.

Bij sleutelcode U0000 is het sowieso niet van toepassing.

Voor de volledigheid hieronder het complete verhaal:

In de Duitse Promobil heeft een artikel gestaan over HEOSolution sloten. Deze informatie is opgesteld na aanleiding van een melding in Duitsland. Er zijn ons géén gevallen van inbraak/misbruik bekend, maar vanuit de fabrikant van de sleutel-cilinders “Eurolocks” is een bericht uitgegaan over de abuisivelijke verstrekking van cilinders met de sleutelcode X0000, welke middels een “master-key” geopend kunnen worden. Normaliter kan een X0000 cilinder niet met de master-key geopend worden, maar er blijken nu cilinders in omloop waarbij dit wel kan.

De kans op inbraak door gebruik van een Master-key is bijzonder klein;

> Master-keys zijn beschermd en niet overal zomaar verkrijgbaar
> Er zijn slechts enkele cilinders geproduceerd welke middels een Master-key geopend kunnen worden
> Het is niet “van buitenaf” te zien of een cilinder wel/niet middels een Master-key geopend kan worden
> Het betreft alleen sloten productie vóór mei 2018
> Het betreft alleen de sloten van type 1958, 1951, 1760 en 1750

Ondanks dat de kans op misbruik erg gering is, biedt de fabrikant een oplossing aan. Kort samengevat komt dit hierop neer;

> de laatste lamel van de cilinder dient vervangen te worden. In de bijlage kun je lezen hoe dat moet
> de snelste een eenvoudigste manier is om de adresgegevens van de klant aan ons door te geven, dan sturen wij het gewenste aantal lamellen toe
> mocht een klant niet zelf de lamellen wensen/kunnen verwisselen, dan mag de klant de cilinders demonteren en deze mét de sleutels (en de adresgegevens voor retour) naar ons toe sturen, dan vervangen wij de lamellen.

Uiteraard onze excuses voor het ongemak. Zowel OTOPARTS BV als de firma HEOSolution doen er alles aan om dergelijke ongemakken in de toekomst te voorkomen.
Wat mij betreft een superservice!
Voor de geïnteresseerden, c.q. diegenen die denken een slot uit de getroffen serie te hebben kan ik de bijlage toesturen, stuur me dan een PB met je emailadres.
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Iemand ervaring met IMC campersloten?



Bericht door FredV »

Ik plaatste dit al eerder en als je de melding in Promobil goed leest zit het risico wel iets anders en biedt Heosafe zelf een ruiloptie aan. Ook heb ik aangegeven hoe het probleem met een vijl of een freesje zelf op te lossen. En: is dit alleen noodzakelijk voor aan de buitenkant geplaatste sloten.
Probleem Heosafe
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_ ... are_type=t
Knibbel
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Iemand ervaring met IMC campersloten?



Bericht door veetee »

Ah, dat bericht had ik nog niet gezien. Bedankt voor de aanvulling.
Plaats reactie