Zelfrijdend, het is zo ver: test

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Zelfrijdend, het is zo ver: test



Bericht door Bob Diesel »

We hadden het er al eens over in 2016...

viewtopic.php?f=1&t=8456130

en dit gebeurt ::S

https://www.erwinhymergroup.com/ehg/for ... 64_web.mp4
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: zelfrijdend,,het is zo ver test



Bericht door iSonic »

Mja ik zie enkel mensen praten en een auto (al dan niet zelf sturend) over een parkeer plaats gaan.... Beetje een commercieel praatje. En dan nog hymer gaat het zelfrijdende echt niet zelf ontwikkelen. Dat laten ze wel aan de maker van de auto over..
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Zelfrijdend, het is zo ver: test



Bericht door isoplus »

Als reclame leuk gemaakt filmpje, typisch Amerikaans( we are the best).
Ik wil niet negatief doen en Hymeradepten niet voor het hoofd stoten, maar in de 10 jaar dat ik een Hymer op Fiat had heeft de Fiat mij nooit laten staan ondanks dat er op de Italiaanse(of Franse?) afwerking wel wat op te merken viel.
Het Hymer gedeelte heb ik met behulp van derden(niet Hymer) werkbaar gekregen, het koste bijna twee jaar van lullige reparaties van verkeerd geplaatste koplampen tot aan deur- en luikafdichtingen.
Als die een zelfrijdende auto gaan bouwen mag je hopen dat Mercedes daar het voortouw heeft, Hymer is voor zoiets eenvoudig te slordig.
Maar dat is mijn mening, omdat ik na tien jaar in de nieuwe Hymers nog steeds dezelfde eigenaardigheden zie terugkeren is mijn conclusie dat men in de camperindustrie traag leert of eenvoudig arrogant is
Juist bij het ontwikkelen van zelfrijdende voertuigen moet je accuraat werken en mag je je geen fouten of slordigheden veroorloven.
Nou ja tegen die tijd heb ik mijn rijbewijs al ingeleverd dus ik diesel nog maar even voort met ons Fiatje :lol:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zelfrijdend, het is zo ver: test



Bericht door Kroppie »

die arrogantie is ze gauw af te leren, gewoon hun troep bij de dealers laten staan, niet eens gaan kijken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Zelfrijdend, het is zo ver: test



Bericht door hathi »

Bob hier (auto innovatie stad Helmond) kun je bijna wekelijks,zelfrijdende autos zien,er is zelfs een speciale weg voor.tenslotte gaat het om de techniek/ software,en die is dan ook in een Camper toepasbaar,heerlijk ik drink met de vrouw een bakkie,achterin,en de Camper rijd naat de bestemming, en,niet goed ik ben Nu al zo lui :lol3:
Hans
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Zelfrijdend, het is zo ver: test



Bericht door Bob Diesel »

daar is die weer :wink:
niet iedereen met een rijbewijs is een Chauffeur
en Chauffeur zijn is niet alleen een Vak en Hobby
maar een virus wat onuitroeibaar is

niks zelfrijdende auto/camper voor deze Chauffeur in ruste :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zelfrijdend, het is zo ver: test



Bericht door Kroppie »

moet van die zelfrijdende auto,s ook niet per stuk bewezen worden dat ze kunnen rijden, m.a.w. ook een rijbewijs, wat dan ook ingenomen kan worden, na een bepaald aantal fouten/overtredingen.
en mag zo,n autotijdens het rijden verbonden zijn met internet,?, i.v.m alfleiding en niet handsfree bellen :D, en wie is aansprakelijk bij schade?, de fabrikant wegens ondeugdelijk produkt, dit word lachen :lol3: :lol3: :lol3:

het grootste voordeel van een zelfrijdende auto vind ik tot nu toe, :ik hoef niet meer mee, ideaal. :-B

en ik denk dat het een gat in de markt word om slipcursussen te geven voor die zelfrijdende auto,s voor in de winter.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Zelfrijdend, het is zo ver: test



Bericht door hathi »

Als je er verder op doordenkt,gaat het wel goedkoop worden,je bent niet de chauffeur,kun je ook geen bekeuringen krijgen,en wie verzekerd wie,en wie moet de overheid dan belasten,als je er nooit in rijd :lol3:
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zelfrijdend, het is zo ver: test



Bericht door Kroppie »

en dat zelfrijden gaat enkel goed als alle deelnemers zich perfect aan de regeltjes houden, dus geen bekeuringen meer, en die kunnen ze niet missen, en nu?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Zelfrijdend, het is zo ver: test



Bericht door hurktoilet »

Valt tegen. Zag laatst bericht voorbij komende over zelfrijdende Tesla. De inzittende zat vrolijk te bellen met mobieltje aan oor, kreeg er een prent voor. Voerde bij de rechter aan dat niet hij, maar de auto reed. Trapte de rechter niet in: als het fout gaat, moet je in kunnen grijpen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Zelfrijdend, het is zo ver: test



Bericht door Dafluc »

Ik ken nog zo'n filmpje over de mobiele telefoon. Moest er n.a.v. de reactie hier aan denken. Zou ook niemand gaan gebruiken. Huhuh.

https://www.youtube.com/watch?v=sfTMhAj2bpY
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8676
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Zelfrijdend, het is zo ver: test



Bericht door seth_space »

Een zelfrijdende camper. ik zou mits betaalbaar er meteen voor tekenen. Dat is pas echt ontspannen op vakantie gaan.

Het moment dat je zelf kunt kiezen tussen automaat en manueel komt steeds dichterbij. De ontwikkelingen zijn niet meer te stoppen en waarom zou je dat ook willen?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Zelfrijdend, het is zo ver: test



Bericht door Cee Pee »

seth_space schreef:
vr 16 nov 2018, 19:15
Een zelfrijdende camper. ik zou mits betaalbaar er meteen voor tekenen. Dat is pas echt ontspannen op vakantie gaan.
Heb je er al eens aan gedacht om met de trein te gaan.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Zelfrijdend, het is zo ver: test



Bericht door KTManiac »

seth_space schreef:
vr 16 nov 2018, 19:15
Een zelfrijdende camper. ik zou mits betaalbaar er meteen voor tekenen. Dat is pas echt ontspannen op vakantie gaan.
Moet er niet aan denken.... :thumbdown:
Geldt niet voor NL, maar in de bergen in Noorwegen is rijden voor mij juist ontspanning in plaats van inspanning. Heerlijk, heb daar echt alleen maar plezier aan! :thumbup:
Plaats reactie