reserveband vraagstuk

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: reserveband vraagstuk



Bericht door Kroppie »

ik heb zo,n setje veters en een compressortje mee, maar nog niet nodig gehad.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: reserveband vraagstuk



Bericht door Premiumliner »

Ik beschouw dat "plakken" als een noodreparatie en dat vertelde die bandenboer mij ook. 250km naar huis rijden vond hij verantwoord, maar ik kreeg geen garantie. :mrgreen:
Als je net onderweg bent naar, ik noem Griekenland als voorbeeld, dan wil ik dat in ieder geval niet met een geplakte band waar 5,5-6,5 Bar druk op staat doen!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: reserveband vraagstuk



Bericht door Sandor Gora »

Excuus, ik noem dat "plakken", maar het gebeurde gewoon in een prof-garage. Band-reparatie, beter woord dan?
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: reserveband vraagstuk



Bericht door Premiumliner »

We hebben het over dezelfde soort reparatie. Voor een personenauto kan dat, maar bij de bandendruk in combinatie met de belasting levert dat problemen op bij een camperband. Ik heb beide voorbanden laten vervangen, de gerepareerde (met plug van binnenuit) naar de stort gebracht en de andere band op een velg laten plaatsen als reservewiel. aan de buitenkant waar het gevulcaniseerde rubberstopje was afgesneden zag ik nog een dunne staldraad naar buitensteken, waarschijnlijk van de bandwapening. Mogelijk was de staalgordel dus ook beschadigd!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: reserveband vraagstuk



Bericht door reinolt »

Als je band er zo bij ligt be. Je blij met een reservewiel.AfbeeldingAfbeelding

Oorzaak. Een stuk ijzer in de tunnel bij Hamburg
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: reserveband vraagstuk



Bericht door Premiumliner »

Oei!! Als ik dat zo zie lijkt het me dat je velg ook beschadigd zal zijn geweest.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: reserveband vraagstuk



Bericht door TestCase »

Ik twijfel nog of ik alleen een band, zonder velg, mee zal nemen. De juiste band is denk ik vaak een probleem.
Scheelt ook heel wat in gewicht.
( wisselen zonder extra steunen en misschien op onhandige plekken trekt me niet zo. Ik heb op mijn reis in Afrika daar 2 maal behoorlijk mee zitten klooien, is uiteindelijk wel gelukt.)

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: reserveband vraagstuk



Bericht door Kroppie »

dus in the middle of nowhere wachten op hulp trekt je meer, nou mij niet.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: reserveband vraagstuk



Bericht door TestCase »

Da's dus de twijfel, hoe vaak zit ik in Europa 'in the middle of nowhere'? Eigenlijk overal met een paar uur wel hulp toch?

Die hulp heb ik later toch nodig om die kapotte band weer te fixen/vervangen als ik zelf een wissel doe en in Afrika was dat soms een paar dagen later pas mogelijk en dan bij een vervallen schuur. (Maar handig dat ze daar soms waren!)

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: reserveband vraagstuk



Bericht door Grumble »



Wat waren wij hier blij met ons reserve wiel!! :bow:
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: reserveband vraagstuk



Bericht door Atoz »

TestCase schreef:
ma 12 nov 2018, 14:51
Da's dus de twijfel, hoe vaak zit ik in Europa 'in the middle of nowhere'? Eigenlijk overal met een paar uur wel hulp toch?

Die hulp heb ik later toch nodig om die kapotte band weer te fixen/vervangen als ik zelf een wissel doe en in Afrika was dat soms een paar dagen later pas mogelijk en dan bij een vervallen schuur.Afbeelding (Maar handig dat ze daar soms waren!)

//Kees.
Uit eigen ervaring:
Klapband op gewestweg in zuid Polen .
Reservewiel bij.
Heeft drie uur geduurd voor men ons vond. (Uiteindelijk met de hulp van een Poolse man die het exacte adres aan de dispatching kon vertellen) ja ook met gps gegevens en ook met wegennummers en verkeersborden wist men ons niet te situeren.
Maar bestaat wel op je rijvak want een pechstrook was er niet.
Een half uur om dat achterwiel er onder te krijgen en vijf minuten om het reservewiel te verplaatsen door de man van de pechdienst. Ja deze flensburger koffer heeft 1 verschrikkelijke domme constructiefout, de kast hangt te laag om dat wiel er fatsoenlijk af te halen.

Toen konden we verder rijden op zoek naar een oplossing.
Natuurlijk was het zaterdag....

Uiteindelijk zijn we bij een Poolse bandencentrale na vier dagen wachten op de nieuwe velgen en buitenbanden uiterst vriendelijk geholpen.

Dus sleep ik met volle overtuiging een loodzwaar reservewiel mee.

Trouwens welk bedrijf heeft nog veel banden in stock? En willen we niet allemaal 'frisse' banden?

Nawoord: uiteindelijk was die klapband wellicht mijn eigen fout.... Ze zagen er nog goed uit maar waren acht jaar oud. Binnen vijf jaar koop ik me een set nieuwe banden.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Plaats reactie