reserveband vraagstuk
Re: reserveband vraagstuk
als je plaats hebt voor alleen een band, dan kan de velg en een beetje lucht er ook nog wel bij, die 2 passen meestal IN de band.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: reserveband vraagstuk
Gelukkig heb ik in vijf jaar nog nooit een lekke band gehad. Komt dat dan echt zo vaak voor?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Re: reserveband vraagstuk
Met deze camper twee keer in vier jaar en met onze vorige drie keer in 12,5 jaar. Met de personenauto weet ik niet meer wanneer ik de laatste keer een lekke band heb gehad.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
- Zwerfsteen
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
- Locatie: gemeente Albrandswaard
Re: reserveband vraagstuk
Onze nieuwe camper had nog maar 300 km op teller en in Duitsland stond ik met een lekke band.
Er zat een flinke bout in de band.
De dag ervoor had ik een net gekochte reservewiel in de garage gelegd.
Toch nog een hulpdienst nodig gehad om de boel op te krikken.
Ik kon de camper op 3 plaatsen opkrikken behalve rechts achter bij de lekke band.
Dit bleek een constructiefout van de camperbouwer, het kriksteunpunt was onbereikbaar door de vuilwater afvoer.
Dit is later door de dealer aangepast.
Er zat een flinke bout in de band.
De dag ervoor had ik een net gekochte reservewiel in de garage gelegd.
Toch nog een hulpdienst nodig gehad om de boel op te krikken.
Ik kon de camper op 3 plaatsen opkrikken behalve rechts achter bij de lekke band.
Dit bleek een constructiefout van de camperbouwer, het kriksteunpunt was onbereikbaar door de vuilwater afvoer.
Dit is later door de dealer aangepast.
Groet,
Leny en Pieter
Leny en Pieter
Re: reserveband vraagstuk
in 29 jaar en 237.000km niet 1x, en toch heb ik steeds een reserve wiel en krik mee, maar geluk is wss gelukkig met de domme.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: reserveband vraagstuk
gek, mijn portemonnee heb ik vaak wel bij me maar ook vaak nodig.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Sandor Gora
- Berichten: 1715
- Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
- Locatie: Vlaardingen
Re: reserveband vraagstuk
"alleen een band mee"
dat scheelt inderdaad in gewicht en je hebt de juiste maat band op voorraad bij je,
alleen: dan moet je toch nog weggesleept worden naar een werkplaats om die band erom te leggen?
dat scheelt inderdaad in gewicht en je hebt de juiste maat band op voorraad bij je,
alleen: dan moet je toch nog weggesleept worden naar een werkplaats om die band erom te leggen?
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Re: reserveband vraagstuk
Het enige voordeel van slechts een band meenemen is dat je in ieder geval de juiste band niet hoeft te zoeken. Probleem is het opbergen van de lege band i.v.m. vervormen door er allerlei rommel op te leggen, ook vertikaal bewaren komt de vorm niet ten goede.
Re: reserveband vraagstuk
en moet je eens proberen zo,n tubelessband die mss jaren plat gelegen heeft met vanalles er boven op ,om die dan opgepompt te krijgen, doe je best
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58
Re: reserveband vraagstuk
Wij hadden dit jaar een lekke band toen we van de Messe in Dusseldorf kwamen. We hebben TPMS (Tiremoni) en die begon te blèren dat de linker voorband leegliep. Dat is achteraf onze redding geweest, want zonder waren we er veel te laat achter gekomen dat de band lek was en zou deze dan onherstelbaar beschadigd zijn geweest.
Gelukkig konden we net voor een file van de snelweg af en bij een bushalte op 20km van Dusseldorf de camper neer kunnen zetten.
Geen reservewiel bij ons. Een dikke kram had de band op 2 plaatsen doorboord. We hebben de camper naar een nabijgelegen bandenboer kunnen krijgen door met een elektrisch pompje de band enkele keren op te pompen tot max 3 Bar. Als deze teruggezakt was tot 2 Bar, stoppen en opnieuw pompen. Het pompje kon het trouwens maar net aan en werd gloeiend heet. Gelukkig kon de band met een noodreparatie van binnenuit "geplakt" worden, want de betreffende banden hadden ze niet op voorraad en levering zou 2-3 dagen kosten.
Inmiddels een reserveband op velg in de camper geplaatst en zonder ga ik ook nooit meer weg!
Gelukkig konden we net voor een file van de snelweg af en bij een bushalte op 20km van Dusseldorf de camper neer kunnen zetten.
Geen reservewiel bij ons. Een dikke kram had de band op 2 plaatsen doorboord. We hebben de camper naar een nabijgelegen bandenboer kunnen krijgen door met een elektrisch pompje de band enkele keren op te pompen tot max 3 Bar. Als deze teruggezakt was tot 2 Bar, stoppen en opnieuw pompen. Het pompje kon het trouwens maar net aan en werd gloeiend heet. Gelukkig kon de band met een noodreparatie van binnenuit "geplakt" worden, want de betreffende banden hadden ze niet op voorraad en levering zou 2-3 dagen kosten.
Inmiddels een reserveband op velg in de camper geplaatst en zonder ga ik ook nooit meer weg!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
- Atoz
- Berichten: 5451
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: reserveband vraagstuk
Met deze camper op zes jaar twee keer bandenellende gehad.
Ondertussen 25 jaar geleden eens op drie dagen met drie verschillende wagens een platte band gereden. Eigenlijk zonder aanwijsbare reden.
Ik speel dat reservebandje van me dus maar mee
Ondertussen 25 jaar geleden eens op drie dagen met drie verschillende wagens een platte band gereden. Eigenlijk zonder aanwijsbare reden.
Ik speel dat reservebandje van me dus maar mee
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
- Sandor Gora
- Berichten: 1715
- Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
- Locatie: Vlaardingen
Re: reserveband vraagstuk
Helder! Ik heb die verhalen nodig om het reservewiel in de camper te houden.Premiumliner schreef: ↑zo 11 nov 2018, 21:24Inmiddels een reserveband op velg in de camper geplaatst en zonder ga ik ook nooit meer weg!
Had poosje terug een schroef in m'n band. Ik zag dat de band zachter was dan normaal. Gelukkig bij huis en ik kon nog juist de garage halen, waar-ie "geplakt" is.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014