Antiroestbehandeling

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Antiroestbehandeling



Bericht door Premiumliner »

Vanmorgen mijn buscamper weggebracht naar een anti-roestbehandelingsbedrijf (Dinitrol) voor ML en tectyleren.
Daar stond ook een hele mooie, vrijwel nieuwe Frankia op de brug na behandeling.
De eigenaar vertelde mij dat hij veel campers en camperbussen binnenkreeg voor een behandeling.

Zijn hier ervaringsdeskundigen met anti-roestbehandelingen en zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Antiroestbehandeling



Bericht door Kroppie »

wil je met een nieuwe bus lang doen, altijd doenprima investering, ruil je een nieuwe na een paar jaar weer in voor een andere nieuwe , weggegooid geld.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Antiroestbehandeling



Bericht door durisotti »

Een camper gaat meestal lang mee, dan loont een anti roestbehandeling !
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Antiroestbehandeling



Bericht door Cee Pee »

Ik heb hem vrijdag 20 juli naar Goslinga in Leeuwarden gebracht daar is hij diezelfde dag helemaal schoongemaakt en in- en uitwendig op roest gecontroleerd.
Dan het weekend drogen en maandag/dinsdag is hij helemaal getectyleerd en van onderen in de Dinitrol gespoten.
Woensdag uitlekken en donderdag kon ik hem weer ophalen.
Ik ben er zeer tevreden over.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
ezteis
Berichten: 245
Lid geworden op: wo 18 mei 2011, 20:50
Locatie: heerenveen

Re: Antiroestbehandeling



Bericht door ezteis »

Ik heb de mijne ook laten doen vorig jaar bij bovengenoemde firma.
Ben 2 wkn terug langsgeweest voor controle ivm garantie.
Een paar plekjes, direct bijgewerkt.(kostenloos)
Volgend jaar nog een keer kostenloze controle,
en vanaf het 3e jaar ga je de kosten betalen,meestal een paar tientjes volgens Douwe.

Vr gr Sietze
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Antiroestbehandeling



Bericht door Premiumliner »

Dank voor jullie reacties!

Vandaag de Bus weer opgehaald bij Gosliga. Hij ruikt nu als een nieuwe auto van zo'n 35 jaar geleden, lekker nostalgisch naar de tectylbehandeling.
Ik ben tevreden, vakwerk en prima service!
De investering van €900.- verdient zich zelf weer terug; verlengde levensduur en meerwaarde bij verkoop.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
cgb

Re: Antiroestbehandeling



Bericht door cgb »

Bonnetje goed bewaren! :wink:
Carel
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Antiroestbehandeling



Bericht door Arie55 »

Cee Pee schreef:
ma 29 okt 2018, 12:27
Ik heb hem vrijdag 20 juli naar Goslinga in Leeuwarden gebracht daar is hij diezelfde dag helemaal schoongemaakt en in- en uitwendig op roest gecontroleerd.
Dan het weekend drogen en maandag/dinsdag is hij helemaal getectyleerd en van onderen in de Dinitrol gespoten.
Woensdag uitlekken en donderdag kon ik hem weer ophalen.
Ik ben er zeer tevreden over.
Cor, hoe heeft de behandelaar je houten vloer weten te ontwijken? Of zijn er stroken waar de tectyl ook op het hout zit? Ben daar erg benieuwd naar.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Antiroestbehandeling



Bericht door Cee Pee »

Het achterste gedeelte dus de garage vloer is aan onderkant niet in de dinitrol gespoten, volgens mij is die afgeplakt geweest.
Dat is ook met alle roosters en uitlaaten het geval geweest.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Henk300
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 21:20

Re: Antiroestbehandeling



Bericht door Henk300 »

Vrijdag ook in Leeuwarden bij ze geweest. De kleine auto gebracht voor behandeling.

Zag onze camper en gaf aan dat ze dit meer deden dan de kleine auto.
Voor de houten onderbouw gebruiken ze ander spul om ademing mogelijk te maken.

De ducato bus gaat er tzt ook heen.
Plaats reactie