Diesel in watertank, maar misschien ook in de leidingen en nu?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Diesel in watertank, maar misschien ook in de leidingen en nu?



Bericht door Adfur »

Ik heb het angstige vermoeden dat je de lucht er nooit meer uitkrijgt en e.e.a. zal moeten vervangen. Diesel is een heel vervelend goedje. Maar proberen is het altijd waard. Ik wens je veel succes. Overigens zagen wij 2 jaar geleden ook iemand die de watertank van een huur busje met diesel aan het vullen was. Komt dus vaker voor.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Diesel in watertank, maar misschien ook in de leidingen en nu?



Bericht door isoplus »

Zo'n ramp is het nu ook weer niet. Advies van Jos opvolgen en veel meer kan je niet doen.
Schuimend spul maakt niet beter schoon, eerder slechter. Het is toch niet en ramp als je de eerste tijd het water slechts gebruikt om het toilet te spoelen en je handen te wassen.
Voor drinkwater gebruik je gewoon een schone plasticcontainer en als je het makkelijk wilt maken een met een pompje erop.
Alle slangen en appendages vervangen is een kostbaar en moeilijk grapje omdat je dan ook alle leidingen zou moeten vervangen, ik zou daar niet aan beginnen.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Diesel in watertank, maar misschien ook in de leidingen en nu?



Bericht door Adfur »

Particuliere verkoper, handelaar, garantie? Vermoedelijk had je, als de verkoper het had verteld, de bus niet gekocht. Een kwalijke zaak.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Diesel in watertank, maar misschien ook in de leidingen en nu?



Bericht door c.westerman »

Beetje vreemd dat er geen aftapmogelijkheid is, goed gekeken ? Of gebruiksaanwijzing lezen. Succes ermee!
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
FritsH
Berichten: 1
Lid geworden op: za 20 okt 2018, 12:04

Re: Diesel in watertank, maar misschien ook in de leidingen en nu?



Bericht door FritsH »

Ik heb geen camper maar een motorboot met 2 x 240 liter watertanks, 1 vulopening en een verbindingsslang.
Ook ik was recentelijk zo dom om 10 ltr diesel in mijn halfvolle watertanks te gooien.
Wat ik gedaan heb is direct 2 flessen W5 afwasmiddel in de tank gespoten en vervolgens 3x leeg en weer halfvol gepompt. Daarna 4 liter schoonmaakazijn er in en tanks volgepompt en laten overlopen. Daarna 5 buisjes Steradent van Op=Op leeggekiept in de tanks, twee dagen lang laten staan en toen de tanks nog 2 x geheel leeg en weer volgepompt.. pas de laatste keer heb ik leeggepompt via de boiler. De dieselgeur en - smaak zijn gelukkig nu helemaal verdwenen en nog low-cost ook.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Diesel in watertank, maar misschien ook in de leidingen en nu?



Bericht door Vertrokken2 »

Alleen zit je dan wel met chemisch afval dat je ergens moet lozen.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Diesel in watertank, maar misschien ook in de leidingen en nu?



Bericht door Kroppie »

ik denk dat dat gewoon het riool ingegaan is, of over de muur.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op za 20 okt 2018, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Diesel in watertank, maar misschien ook in de leidingen en nu?



Bericht door 't Busje »

Bij jachthavens zie je vaak voorzieningen voor chemisch afval (olie, verf etc). Dus niet meteen het slechtste denken.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie