Voorgloeirelais Fiat Ducato 280

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Marlyn
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 08 okt 2017, 8:03
Locatie: Heinsberg(Duitsland)

Re: Voorgloeirelais Fiat Ducato 280



Bericht door Marlyn »

Gelukkig dat het probleem verholpen is.
Ronstagrammer
Berichten: 317
Lid geworden op: za 30 mei 2020, 10:49
Locatie: Rotterdam e/o

Re: Voorgloeirelais Fiat Ducato 280



Bericht door Ronstagrammer »

Bas vd laar schreef:
za 20 okt 2018, 15:19
Die bedoel ik, bij jou is hij zwart zie ik. Dat kastje maakt waarschijnlijk geen goed contact, kijk ook even naar de kabels die er in gaan of beweeg ze even.
Is een standaard kwaaltje van Ducato.
voed deze voorgloei/startrelais ook het verdeelblok? ( waar de leidingen naar de injectoren gaan ) daar zit ook 12volt op ...
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Voorgloeirelais Fiat Ducato 280



Bericht door Kroppie »

nee de gloeistiften zijn zuiver elektrisch, stroom erop en ze gaan roodgloeiend daar ze met de gloeiende punt in de verbandigskamer steken helpen de gloeiende stiften bij het aanslaan van de motor, als de motor eenmaal draait dan zorgt de verbranding voor de juiste temperatuur, is enkel bedoeld om de koude motor te helpen bij het aanslaan en zorgt dan tevens voor minder rook met aanslaan, de stiften hebben enkel een electrische aansluiting

die 12 volt op het verdeelblok, zal de stopklep zijn, bij contact uit valt de stroom daar weg en die klep sluit de dieseltoevoer af, en de motor stopt, bij contact aan opent de klep en geeft de diesel toevoer vrij

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Ronstagrammer
Berichten: 317
Lid geworden op: za 30 mei 2020, 10:49
Locatie: Rotterdam e/o

Re: Voorgloeirelais Fiat Ducato 280



Bericht door Ronstagrammer »

Bas vd laar schreef:
di 16 okt 2018, 23:49
Zit boven je startaccu en zit vast met een boutje ( sleuteltje 10 ) Vaak maakt het daar geen massa meer, dus even op en neer en je hebt weer massa.
Remedie is boutje eruit, even de 2 gedeelten opschuren en weer terugzetten.
even inbreken op deze hoor ;-) @Bas . het kastje zelf maakt massa op het chassis ?
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Voorgloeirelais Fiat Ducato 280



Bericht door Bas vd laar »

Ja, als het voorgloeilampje niet brandt dan is het 9 van de 10 keer zo dat het kastje geen massa maakt op het spatbord.
Brandt het lampje bij jou wel?
Ronstagrammer
Berichten: 317
Lid geworden op: za 30 mei 2020, 10:49
Locatie: Rotterdam e/o

Re: Voorgloeirelais Fiat Ducato 280



Bericht door Ronstagrammer »

Bas vd laar schreef:
za 30 jan 2021, 23:53
Ja, als het voorgloeilampje niet brandt dan is het 9 van de 10 keer zo dat het kastje geen massa maakt op het spatbord.
Brandt het lampje bij jou wel?
okaydan . jawel hoor brand en na enkele seconden gaat het ook uit na voorgloeien ;-) maar ik vroeg me af mbt de aarde .die ouwe bakken hebben allemaal dat aarde probleem ;-)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Voorgloeirelais Fiat Ducato 280



Bericht door Kroppie »

in de loop der vele jaren gaan die contactvlakken oxideren, met genoemd gevolg, ouderdom zeg maar, schoonschuren en met lik vaseline weer monteren.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Voorgloeirelais Fiat Ducato 280



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, Ik had hetzelfde probleem met 290er. Noodoplossing plusdraad van accu naar dieselpomp. Motor starten en lopen!. Oorzaak, contactslot kapot. 35 Eurie en probleem definitief opgelost. Groet Eric
Ronstagrammer
Berichten: 317
Lid geworden op: za 30 mei 2020, 10:49
Locatie: Rotterdam e/o

Re: Voorgloeirelais Fiat Ducato 280



Bericht door Ronstagrammer »

Eric van den Heuvel schreef:
di 02 feb 2021, 16:11
Hallo, Ik had hetzelfde probleem met 290er. Noodoplossing plusdraad van accu naar dieselpomp.
de daadwerkelijke dieselpomp...de plus direct op de sensor ? ( want dat is de enigste draad die ik daar zie .)
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Voorgloeirelais Fiat Ducato 280



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, inderdaad. Dan gaat de pomp weer leveren. Nu draait de startmotor wel masr de motor springt niet aan wegens gebrek aan diesel. Groet Eric
Plaats reactie