Contactslot Fiat Ducato 250

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Contactslot Fiat Ducato 250



Bericht door egli »

Ik had al het vermoeden dat het contactslot niet meer 100 procent was. Sleutel gaat er goed in, maar draait niet meer volledig door naar de aan (ACC) en start stand. Inmiddels cilinder gecheckt: draait goed en daarmee ook de pen die het binnenste van het slot moet aansturen. Maar dit binnenste deel lijkt dus vast te zitten. :-( Dus nu bezig het contact en stuurslot te verwijderen. Iemand ervaring met het gangbaar maken van het binnenste deel?

Ik ben nu aanbeland bij het verwijderen van het stuur en dan de breekbouten.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Contactslot Ducato 250



Bericht door Kroppie »

als de moer los, is zit het stuur meestal nog klem op de vertanding, met de vuist een klap onder de rand komt ie wel los,
MAAR!!!, draai dan eerst de moer weer ff en paar gangen op de schroefdraad, dan krijg je het stuur niet tegen je gezicht als het plotseling los schiet.(uit ervaring)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Contactslot Ducato 250



Bericht door AadenAnke »

Dat was gevoelig hè Jos :crazy:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Contactslot Ducato 250



Bericht door Kroppie »

ja, vooral door mijn bril, die zat meer in dan op mijn neus, (zo voelde het tenminste, viel achteraf wel mee)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Contactslot Ducato 250



Bericht door egli »

Het stuur is zonder persoonlijk drama eraf gegaan. Nu nog de breekbouten...
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Contactslot Ducato 250



Bericht door Kroppie »

zeer scherp geslepen ritsbeiteltje, daarmee is het mij altijd gelukt, en het nieuwe slot zet ik altijd met gewone bouten vast, want met breekboutjes heeft een dief net als ik geen enkel probleem.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Contactslot Ducato 250



Bericht door AadenAnke »

Ik heb het laatst gedaan door er een gleuf in te slijpen met een dremel. Voor het inslijpen eerst met een doorslag/drevel elke bout een flinke tik op de kop gegeven. Kon ze zo losdraaien met eenschroevendraaier.

Gr. Aad
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Contactslot Ducato 250



Bericht door egli »

Eruit tikken ging goed. Kom er achter dat de draaischijf iets te ruim om de as zit. Dus nieuw stuurslot bestellen. Hopelijk kan ik de oude cilinder zonder problemen over zetten.

Afbeelding

Iemand nog een suggestie waar te verkrijgen? Ik kwam deze tegen die identiek lijkt te zijn: https://m.banggood.com/Ignition-Switch- ... tatedetail
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Contactslot Ducato 250



Bericht door egli »

Boosdoener is waarschijnlijk een super klein plastic stukje.

Heeft iemand een idee waar ik een contactslot huis waarvan de cilinder vervangen kan worden vandaan kan halen?

Alle after market oplossingen geven aan dat dat niet kan, maar als ik mijn slot eruit kan halen, moet ik deze toch ook kunnen plaatsen in een ander huis?

Tips naar goede onderdelen sites voor Ducato/Jumper/Boxer (binnen of buitenland) zijn ook welkom.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Contactslot Ducato 250



Bericht door Atoz »

Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8666
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Contactslot Ducato 250



Bericht door seth_space »

Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
pwhooftman
Berichten: 1822
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Contactslot Ducato 250



Bericht door pwhooftman »

(o.a) ducato sloperij: https://www.reintsautos.nl/
Plaats reactie