Afwatering dak

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Will
Berichten: 3524
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Afwatering dak



Bericht door Will »

Goedemorgen,
Lijkt me niet, dan zou de camper niet zo voorover moeten hangen.
Dat is een aanname heb ik nergens geschreven.
Maar ook al is dat is zo dan is dat ook geen oplossing want zoals ik al schreef de camper heeft opstaande randen. :cheers:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
merallas
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 16 mar 2007, 1:04
Locatie: regio Delft
Contacteer:

Re: Afwatering dak



Bericht door merallas »

Mijn Rapido heeft ook een plasje op het dak. Gezien de brede kitnaad is de kans op lekkage bij onze camper niet zo groot. Wel was het een plek met veel algengroei die vaak schoongemaakt moest worden. Aanvankelijk had ik een soort pompje gemaakt met sensor die het dunne laagje achtergebleven water over een randje van ca 5mm werkte. Werkte wel goed maar werd alleen geinstalleerd als de camper voor langere tijd niet gebruikt werd, wat weer extra werk met zich meebracht om de camper startklaar te maken. Nu strooi ik zo nu en dan een lijntje waspoeder op de achterkant van de camper. Dit wordt geleidelijk door regenwater naar voeren gewerkt en zorgt ervoor dat het dak algenvrij is, ook daar waar het water blijft staan.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51046
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Afwatering dak



Bericht door Kroppie »

Will, als je wilt stuur maar een rvs m10 bout met verzonken kop op, met een schets van de dakdoorsnede, of wat je wilt, dan boor ik wel een gat in die bout.
ik hoor wel.


jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6333
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Afwatering dak



Bericht door isoplus »

Wil, ik heb hier wel een kunststof huiddoorvoer liggen met moer, zie foto. De doorlaat is 25 mm.
Het ding ligt hier stof te verzamelen dus gratis en ophalen of sturen ? Ik hoor het wel.
DSC07744dekdoorvoer.JPG
DSC07744dekdoorvoer.JPG (16.37 KiB) 344 keer bekeken
Gerard.Smolders
Berichten: 233
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:23
Locatie: Hillegom

Re: Afwatering dak



Bericht door Gerard.Smolders »

Chapeau Kroppie en Isoplus

Groet Gerard
Will
Berichten: 3524
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Afwatering dak



Bericht door Will »

Goedemiddag,

Heren, Kroppie en Isoplus vriendelijk bedankt voor het mooie gebaar ik kies voor de huiddoorvoer van kunstof.
Het door u aangeboden kunstof doorvoer is iets te kort het nekje moet iets langer zijn.
Maar jullie hebben mij een prima oplossing aangedragen en daar gaat ik nu wat mee doen.
In het naburige dorp Reeuwijk zit een botenbouwer en dan ga ik daar mijn licht opsteken. :thumbup:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Afwatering dak



Bericht door FredV »

Will schreef:Goedemiddag,

Heren, Kroppie en Isoplus vriendelijk bedankt voor het mooie gebaar ik kies voor de huiddoorvoer van kunstof.
Het door u aangeboden kunstof doorvoer is iets te kort het nekje moet iets langer zijn.
Maar jullie hebben mij een prima oplossing aangedragen en daar gaat ik nu wat mee doen.
In het naburige dorp Reeuwijk zit een botenbouwer en dan ga ik daar mijn licht opsteken. :thumbup:

Mvrgr.Wil
Doe de groeten aan Coen. Ik zou niet voor kunststof gaan, maar voor RVS.
Knibbel
Plaats reactie