laadvermogen verhogen
laadvermogen verhogen
Heb nu een Hymer met een technisch maximum massa van 4250kg ik zou deze willen opwaarderen naar 4500kg of hoger
heeft iemand dit al een bij de hand gehad ?
info bij de RDW is verschillend en mij niet duidelijk genoeg wat voor stappen ik moet ondernemen ook zijn er berichten dat het voor een particulier bijna ondoenlijk is om zich door de papierkraam te worstelen
en er zal een hulpluchtvering van VB worden gemonteerd op de AL-KO as
heeft iemand dit al een bij de hand gehad ?
info bij de RDW is verschillend en mij niet duidelijk genoeg wat voor stappen ik moet ondernemen ook zijn er berichten dat het voor een particulier bijna ondoenlijk is om zich door de papierkraam te worstelen
en er zal een hulpluchtvering van VB worden gemonteerd op de AL-KO as
Re: laadvermogen verhogen
Hier is al heel veel over geschreven. Gebruik de zoekfunctie en je zult o.a. dit topic vinden met een hoop informatie. Contact opnemen met je dealer of met Hymer. Die kunnen je vast verder helpen.
Re: laadvermogen verhogen
Een hulpluchtvering helpt niet om het laadvermogen te verhogen.
Laatst gewijzigd door javanes op vr 12 okt 2018, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- eef van baal
- Berichten: 7518
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
- Locatie: Nieuw Bergen LB
- Contacteer:
Re: laadvermogen verhogen
Kijk eens op het plaatje links van je rechter deur.
Mijn 728 heeft een licht chassis, MPV 3650 kg max
cámperen is mijn lust en leven.
Mijn 728 heeft een licht chassis, MPV 3650 kg max
cámperen is mijn lust en leven.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Re: laadvermogen verhogen
Helaas ik heb geen rechter deur Hymer intregaal 678 maar goed bedoeld hoor dank voor je reactie
Re: laadvermogen verhogen
Op elke Hymer zit toch ergens een plaatje met de max. as-lasten.
Het is daarmede niet gezegd dat je auto ook voor die lasten gekeurd is voor gebruik in Nederland, vaak is dit maar 3500kg max.
Als de som der as-lasten bijvoorbeeld 4000kg is dan is een briefje naar Hymer en 350,00 euro voldoende om een opwaardering tot 3850kg te krijgen.
Vraag anders even aan Richard van Camperservice Nederland of die wat voor je kan regelen.
Het is daarmede niet gezegd dat je auto ook voor die lasten gekeurd is voor gebruik in Nederland, vaak is dit maar 3500kg max.
Als de som der as-lasten bijvoorbeeld 4000kg is dan is een briefje naar Hymer en 350,00 euro voldoende om een opwaardering tot 3850kg te krijgen.
Vraag anders even aan Richard van Camperservice Nederland of die wat voor je kan regelen.
Re: laadvermogen verhogen
Ik heb dan wel geen Hymer (geen ), maar een Carthago en ik denk op hetzelfde onderstel, Alko Heavy 16 inch.
Heb de camper nieuw gekocht in Duitsland en de dealer zou er een sticker inplakken met max 4250kg. "Je adverteer toch met max 4500kg" Oké, wordt geregeld een half uur later kwam de sticker met 4500 kg en ook officieel op het papier voor de RDW.
Was dus meteen een Nederlands voertuig met 4500kg max op kenteken.
Ik kreeg stellig de indruk dat het geen moeilijke opgave was voor de verkoper, hij rekende er ook geen geld voor.
Bert
Heb de camper nieuw gekocht in Duitsland en de dealer zou er een sticker inplakken met max 4250kg. "Je adverteer toch met max 4500kg" Oké, wordt geregeld een half uur later kwam de sticker met 4500 kg en ook officieel op het papier voor de RDW.
Was dus meteen een Nederlands voertuig met 4500kg max op kenteken.
Ik kreeg stellig de indruk dat het geen moeilijke opgave was voor de verkoper, hij rekende er ook geen geld voor.
Bert
Re: laadvermogen verhogen
werkt prima, ik denk tot het moment dat bij een controle, waarvoor dan ook,het chassis nummer nagetrokken word.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Marco Polo
- Berichten: 27486
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: laadvermogen verhogen
Gelukkig trapt het RDW wel in het sticker verhaal en gelooft je op je vers geprinte sticker
Dat verhaal van Bert is wel apart.
Je zou toch verwachten dat in ieder geval de waardes op de sticker met aslasten gelijk het technische absolute max zijn wat zonder aanpassingen op kenteken gezet mag worden.
wat zou het nut zijn om deze waarden lager te houden?.
Aanhanger gewicht oid?
Als de losse wagen omhoog gaat in gewicht dan wordt het aanhangergewicht meestal teruggeschroefd.
Bert geeft niet aan wat verder veranderd is buiten zijn max technisch totaalgewicht van de losse wagen.
Dat verhaal van Bert is wel apart.
Je zou toch verwachten dat in ieder geval de waardes op de sticker met aslasten gelijk het technische absolute max zijn wat zonder aanpassingen op kenteken gezet mag worden.
wat zou het nut zijn om deze waarden lager te houden?.
Aanhanger gewicht oid?
Als de losse wagen omhoog gaat in gewicht dan wordt het aanhangergewicht meestal teruggeschroefd.
Bert geeft niet aan wat verder veranderd is buiten zijn max technisch totaalgewicht van de losse wagen.