Seitz onderdeel

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
ruudenmarjolijn
Berichten: 82
Lid geworden op: do 02 feb 2017, 19:06

Seitz onderdeel



Bericht door ruudenmarjolijn »

Wie kan mij helpen aan het volgende, op de foto het bovenste onderdeel ( voor geleiding)
Je hebt twee kleuren een zwarte en een witte, heb de witte nodig.
Er zijn complete sets, maar de rest van de set heb ik niet nodig.
Dus probeer het eerst via het forum.
Bijlagen
Seitz onderdeel.png
Seitz onderdeel.png (39.81 KiB) 981 keer bekeken
Laatst gewijzigd door ruudenmarjolijn op do 11 okt 2018, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Seitz onderdeel



Bericht door Kroppie »

boranka in de weere heeft veel losse onderdeeltjes van ramen, e.d., zijn alleen op do, vr, en za open en die dingen staan niet op de webshop, dus effe bellen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
ruudenmarjolijn
Berichten: 82
Lid geworden op: do 02 feb 2017, 19:06

Re: Seitz onderdeel



Bericht door ruudenmarjolijn »

Beste Jos, helaas daar ook niet :(
Toch bedankt voor je reactie.
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Seitz onderdeel



Bericht door Arie55 »

onderdeel een 3D model van maken en (laten) printen.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Jan058
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 07 mei 2004, 11:24
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Seitz onderdeel



Bericht door Jan058 »

Vraag het eens bij Goods&Goods in Leeuwarden (even googelen voor het 06 nummer)
Hij heeft veel los spul.
Groet!
Jan058
Groet! Jan058

Wie tegen de stroom in gaat komt altijd bij de bron - Bram Vermeulen
Wie voor goede stroom gaat komt altijd bij wind en zon - Jan058

Afbeelding
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Seitz onderdeel



Bericht door KTManiac »

Arie55 schreef:
vr 12 okt 2018, 12:33
onderdeel een 3D model van maken en (laten) printen.

Arie
Ik print 'm met alle plezier, maar heb dan inderdaad wel een 3D model (.STL file) nodig.
Ben even aan het zoeken geweest maar van dit onderdeel heb ik 'm niet kunnen vinden.

TS kan zelf (met wat handigheid, je moet er even mee leren werken) een 3D model maken met Tinkercad. http://www.tinkercad.com
Sorry, maar het model ga ik niet maken. Printen wil ik met alle plezier doen.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Seitz onderdeel



Bericht door Peter LMC »

Dat beugeltje is van hard metaal met een haakje er aan dacht ik zo.
Ben het bij mij ook eens een kwijt geweest maar met een magneetje weer terug gevonden onder in de raamuitsparing.
Was van de hoek af geschoten toen er iemand wat te hard aan het rolgordijn trok.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Seitz onderdeel



Bericht door KTManiac »

Ah... als 't van metaal is houdt het m.b.t. printen meteen op.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Seitz onderdeel



Bericht door Peter LMC »

Als je in de hoek van het rolgordijn kijkt. In de sponning zeg maar.
En dan zie je een witte en aan de andere kant een zwart geleidings beugeltje zitten.
Er zal wel verschil in het beugeltje zitten, denk ik, waarom anders het kleur verschil :?:
Dat is wat TS bedoelt denk ik.
Mocht ik het fout hebben dan moet TS me even verbeteren.
Kan ook van een plastic zijn, begin nu zelf te twijfelen. 8-)
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Seitz onderdeel



Bericht door rbisdom »

volgens mij gewoon kunststof. In de set zitten er 2: een zwarte en een witte (links en rechts)
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Seitz onderdeel



Bericht door Peter LMC »

Ja, lijkt me nu ook.
Ben even in mijn camper gaan kijken.
Dan was het bij mij iets anders wat ik kwijt was.
Parkertje of zo, Solly. :shh:
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Seitz onderdeel



Bericht door Arie55 »

ik wil het onderdeel voor je in 3D zetten, maar dan heb ik het onderdeel nodig.

Heb al heel wat onderdelen gemodelleerd, en kunnen zo afgedrukt worden. Is het een idee om hier een onderdelen download (STL) te maken of te organiseren. Zoiets als en lijst met: foto (origineel) - eventuele beschrijving/waar het voor is - tekening met afmetingen - download onderdeel.

Anderzijds is het printen van een onderdeel m.i. lastig omdat het echt goed moet zijn en dat de geprintte lagen goed op elkaar hechten. Maar dat lijkt me meer een onderwerp voor een ander draadje of forum. Zelf zit ik wel eens naar zo'n printer te kijken om aan te schaffen. Maar begin er niet aan, omdat ik die beginnersfouten ellende niet wil. Ik zie tot dusver meer in het laten printen. En voordat ik (zeg maar) 300+ euro aan onderdelen geprint heb als aanschaf van een printer, besteed ik het liever uit.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Seitz onderdeel



Bericht door KTManiac »

Arie55 schreef:
ma 15 okt 2018, 22:48
ik wil het onderdeel voor je in 3D zetten, maar dan heb ik het onderdeel nodig.
Als jij 't tekent, print ik 't wel. :thumbup:
Is het een idee om hier een onderdelen download (STL) te maken of te organiseren. Zoiets als en lijst met: foto (origineel) - eventuele beschrijving/waar het voor is - tekening met afmetingen - download onderdeel.
Er bestaan volop websites waar dergelijke ontwerpen gepost worden, lijkt me zinvoller de onderdelen daar te posten.
Dat is de plek waar mensen zoeken naar ontwerpen.
Anderzijds is het printen van een onderdeel m.i. lastig omdat het echt goed moet zijn en dat de geprintte lagen goed op elkaar hechten. Maar dat lijkt me meer een onderwerp voor een ander draadje of forum.
Duurt inderdaad even voor je na aanschaf van een printer ook daadwerkelijk goede prints maakt.
Laaghechting is maar 1 dingetje, bedhechting, vervorming (vnl bij grotere objecten van ABS) zijn er nog een paar.
Kwestie van try-and-error en veel lezen en opsteken van websites en fora over 3D printing.
Ik vond het juist leuk hiermee aan de slag te gaan en te merken wat verschillende settings (printsnelheid, temperatuur, laagdikte) voor invloed hebben op het resultaat. Zeker bij onderdelen die mechanisch belast worden (voor dit dingetje eigenlijk niet van toepassing) kun je beter ook rekening houden met de orientatie van het object op de printer en dus de richting waarin de laagjes lopen.
En dan heb je 't na veel experimenteren voor elkaar met PLA, ga je met ABS aan de slag.....
Maar goed, uiteindelijk krijg je 't allemaal onder de knie, maar je moet het wel leuk vinden. Zo niet, dan idd uitbesteden.

Maar idd zoals je al aangeeft, meer iets voor andere fora.
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Seitz onderdeel



Bericht door Arie55 »

KTManiac schreef:
di 16 okt 2018, 7:14

Er bestaan volop websites waar dergelijke ontwerpen gepost worden, lijkt me zinvoller de onderdelen daar te posten.
Dat is de plek waar mensen zoeken naar ontwerpen.
Anderzijds is het printen van een onderdeel m.i. lastig omdat het echt goed moet zijn en dat de geprintte lagen goed op elkaar hechten. Maar dat lijkt me meer een onderwerp voor een ander draadje of forum.
Ik bedoelde juist hier omdat het camper gerelateerde onderdelen zijn. De sites met onderdelen ken ik. Echter velen ervan willen geld zien voor toegang. En zoals je weet, ik ben van het gratis! Heb al een aantal onderdelen gemodelleerd en 1 ooit laten printen. Daar komt dat moppermomentje van het lagen op elkaar (slecht hechten). Dat onderdeel met secondelijm 'gerepareerd en ingezet.
KTManiac schreef:
di 16 okt 2018, 7:14
Duurt inderdaad even voor je na aanschaf van een printer ook daadwerkelijk goede prints maakt.
Laaghechting is maar 1 dingetje, bedhechting, vervorming (vnl bij grotere objecten van ABS) zijn er nog een paar.
Kwestie van try-and-error en veel lezen en opsteken van websites en fora over 3D printing.
Dat het even duurt, is me om het even. Erachter komen dat het na die tijd niet goed is, niet. Na een paar keer proberen, raak ik erg kort aangebonden. Heb dat zelfs met een gewone printer. En hoe komt dat? ik gebruik dat ding te weinig om in 1 keer de adfruk te maken die ik bruikbaar acht. Een goed voorbeeld is het dubbel zijdig afdrukken en het booklet afdrukken. Al dan niet op A3 formaat.

Het 3D printen kreeg ik zijdelings mee dat er (hulp) ondersteuning aangebracht moet worden. Ik begrijp dat wel en zit gelijk weer met vele andere vragen. Dus meer vragen dan antwoorden. Mezelf kennende, weet ik dat ik er wel achter kom. Alleen dan moet ik dermate enthousiast zijn en voldoende puf hebben. Dat laatste raakt de laatse tijd snel op.
KTManiac schreef:
di 16 okt 2018, 7:14
En dan heb je 't na veel experimenteren voor elkaar met PLA, ga je met ABS aan de slag.....
Precies! Je geeft het zelf al aan, er zijn zoveel zaken waarmee je rekening moet houden.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie