montagepunten heupgordels

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Rico2
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 01 okt 2018, 12:11
Locatie: Limburg (B)

Re: montagepunten heupgordels



Bericht door Rico2 »

allemaal bedankt voor de goede tips. Ik ga er verder mee :-B

Gr. Rico
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: montagepunten heupgordels



Bericht door hathi »

Rick gewoon maken,en als je een strip plaatst onder de vloer waar je doorheen boort is het een prima oplossing voor jouw wensen,kijkt nooit niemand meer naar
Hans
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: montagepunten heupgordels



Bericht door Hymerferry »

Bij een steekproef bij mijn vorige camper werd daar dus wel naar gekeken. Oa de vraag of er ook afstandbussen tussen boven en onderplaat gemonteerd waren. En dat omdat de RDW er best thuis was in de campers en wist dat mijn model geen gordelbok heeft gehad.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: montagepunten heupgordels



Bericht door hathi »

Zijkers vind je ook tussen keurmeesters,was de Camper dan ook 30 jaar ?? maar daar is ook weer een oplossing voor :crazy:
Hans
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: montagepunten heupgordels



Bericht door Kees2 »

tja als de keurmeester gewoon volgen de regels keurt is het een zeiker.
als hij zijn werk maar half doet, :thumbup:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: montagepunten heupgordels



Bericht door hathi »

Goed lezen kees 2, ik noem het een zeikerd,als hij niet verplichte HEUP,dus geen rol, gordels gaat keuren ,,dat hij ze keurt,omdat ze er in zitten,kan ik nog begrijpen,maar niet anders dan een andere gordel,visueel,en niet of er busjes. In de vloer zitten,en daar ging het hier om,heeft verder niets met de keurmeesters in het algemeen te maken
Hans
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: montagepunten heupgordels



Bericht door Hymerferry »

Het ging in mijn geval om een gordelbok met 3 puntsgordels, maar dat maakt verder niet uit, het ging erom dat er controle plaats vond op deugdelijke montage, daar wordt dus wel naar gekeken. Ook onder hoe het aan het chassis vast zat. Gewoon door iemand die zijn werk gewoon goed doet, dus waarom dit dan weer een zeiker genoemd moet worden?
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: montagepunten heupgordels



Bericht door Kees2 »

hathi schreef:
di 09 okt 2018, 17:30
Goed lezen kees 2, ik noem het een zeikerd,als hij niet verplichte HEUP,dus geen rol, gordels gaat keuren ,,dat hij ze keurt,omdat ze er in zitten,kan ik nog begrijpen,maar niet anders dan een andere gordel,visueel,en niet of er busjes. In de vloer zitten,en daar ging het hier om,heeft verder niets met de keurmeesters in het algemeen te maken
hij moet alle aanwezige gordels keuren ook de niet verplichte heupgordels,inclusief de bevestiging,
als de gordel door een (gedeeltelijke)houtenvloer zitten bevestigd ,moet hij wel naderonderzoek doen,
in principe is bevestiging aan hout niet deugdelijk. ook niet als hij alleen maar tussen de bevestiging zit,
dus eigenlijk heeft hij gekeken of hij dit goed kon keuren, ipv domweg afkeuren.

de bevestiging zit zoals ik het begrijp niet alleen rechtstreeks aan de metalen vloer, anders heb je geen busjes nodig .
en visueel aan de houten binnen vloer,

in mij ogen heeft hij juist goed gehandeld voor zover ik het van hieruit kan beoordelen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: montagepunten heupgordels



Bericht door Cee Pee »

Zoals ik het nu lees zou dus de bevestiging dwars door de vloer met een metalen plaat eronder en busjes ertussen wel als deugelijk kunnen worden beoordeeld.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Rico2
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 01 okt 2018, 12:11
Locatie: Limburg (B)

Re: montagepunten heupgordels



Bericht door Rico2 »

Als ik me niet vergis ligt er nog een dwarse chassis balk in de buurt. kijken of die onderliggende plaat op 1 of andere manier daar aan bevestigd kan worden. Dan lijkt me het helemaal een sterke constructie

Gr. Rico
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: montagepunten heupgordels



Bericht door Kees2 »

Cee Pee schreef:
wo 10 okt 2018, 10:48
Zoals ik het nu lees zou dus de bevestiging dwars door de vloer met een metalen plaat eronder en busjes ertussen wel als deugelijk kunnen worden beoordeeld.
ja mits met platen, en alleen voor de APK
bij een ombouw naar kampeerauto kun je dit op je buik schrijven,
De gordels moeten deugdelijk zijn bevestigd, er word niet naar goedkeuring etc gekeken,
maar alleen een moer aan de onderzijde maak het niet deugdelijk, een plaat of strip die de trekkrachten verdeelt wel.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: montagepunten heupgordels



Bericht door Cee Pee »

Daar ging het TS toch ook om, hij hoeft niet naar de RDW voor goedkeuring. :thumbup:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: montagepunten heupgordels



Bericht door Kees2 »

Rico2 schreef:
wo 10 okt 2018, 11:15
Als ik me niet vergis ligt er nog een dwarse chassis balk in de buurt. kijken of die onderliggende plaat op 1 of andere manier daar aan bevestigd kan worden. Dan lijkt me het helemaal een sterke constructie

Gr. Rico
denk ook aan de hoek waar de gordel aan de bevestiging trekt
evt kun je ook zelf een gordelbok lassen of laten lassen van hoeklijn
en als dan die weer aan de dwarsbalk komt is het sterk.
worden ook de zitplaatsen voor de kinderen sterker en veiliger van,
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: montagepunten heupgordels



Bericht door hathi »

Rico,....Zoals ik al schreef zijn er nog wel andere oplossingen ,het is tenslotte geen rolgordel,maar een heupgordel....je maakt 2 verzonken ogen / door de vloer. ,( verzonken sjor ogen),en je haakt (snelhaaak) er die heupgordels in,als je ze nodig hebt,het zijn maar Heupgordels,en dat is makkelijk te verwezenlijken
Hans
Plaats reactie