Truma bedieningspaneel vraagje

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Truma bedieningspaneel vraagje



Bericht door WiSpi »

Onze camper is inmiddels 10 jaar oud en in de winter wordt de kachel ook wel gebruikt (ongeveer 2 weken per jaar). Verder gebruiken we de boiler.

Naar aanleiding van een eerdere probleemmelding ben ik het bedieningspaneel aan het losschroeven. Bij het verwijderen van het afdekplaatje viel het mij op dat de bekleding in de loop der jaren behoorlijk vies is geworden.

Ik denk dat dit toch komt door de afvoergassen en ik krijg het idee dat dit niet 100% naar buiten gaat en ergens achter de bekleding de camper in fladdert. Aan de andere kant is de plek scherp begrenst, zodat je kunt concluderen dat het niet onder het afdekplaatje vandaan komt.

Maar is dat normaal dat het daar zo vies is en vraag twee: moet ik mij zorgen maken over deze ik denk toch vervuilde afvoergassen in de camper.

Alvast bedankt!
Wim
Bijlagen
Truma_BedPaneel.jpg
Truma_BedPaneel.jpg (95.81 KiB) 385 keer bekeken
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Truma bedieningspaneel vraagje



Bericht door isoplus »

Lijkt mij niet normaal, de afvoergassenleiding is makkelijk te controleren dus doe dat even.
Zit de koelkast daar in de buurt? Koelkasten willen nog wel eens smerig roeten maar dat ruik je wel dan.
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Truma bedieningspaneel vraagje



Bericht door WiSpi »

Dank je wel,

Nee de koelkast zit aan de andere kant. De kachel zit er rechtsteeks onder. Vandaag ga ik daar kijken. Wel een klus in een buscamper. Er moet veel uit.
Het tableautje waar deze Truma kachel op stond in deze camper was zeer een zeer slappe constructie van Adria en de kachel heeft een behoorlijke tijd scheef gestaan, vanwege het ingezakte tableautje (maar functioneerde wel). Dat heb ik vorig jaar al hersteld dus het kan zijn dat er iets niet goed is aangesloten.

Kern van het probleem nu is dat de ventilator niet aanslaat. Hij wordt wel warm, maar de ventilator slaat niet aan. elke halve minuut hoor ik een klik en uit de uitlaatpunten borrelt alleen wat warme lucht. De zoektocht gaat vandaag beginnen....
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Plaats reactie