Koppelingen LPG en vullen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Leonberger
Berichten: 60
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 22:46

Koppelingen LPG en vullen



Bericht door Leonberger »

Recent hebben wij LPG laten inbouwen en zitten nu in Kroatië waarna Italië volgt. Naar nu blijkt hebben we de verkeerde koppeling meegekregen en bovendien, met een geleende koppeling van de buurman, kunnen we niet vullen. We kunnen hooguit 1,6 ltr vullen. Wat gaat er verkeerd en waar kunnen we de juiste koppelingen verkrijgen ??
Dick-B
Berichten: 1314
Lid geworden op: di 16 nov 2004, 15:27

Re: Koppelingen LPG en vullen



Bericht door Dick-B »

Waar je kunt tanken hebben ze ook wel de juiste koppeling,
gr.Dick.
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Koppelingen LPG en vullen



Bericht door jepebe »

Wat vervelend!

Is die geleende koppeling wel passend? Omdat er maar zo weinig ingaat. lijkt het alsof de pomp afslaat omdat er iets niet goed gaat.

Is de fles of tank wel leeg? (flauw misschien, maart dan komt er niet meer in)

En tenslotte, misschien even langs een groter tankstation rijden waar ze je kunnen helpen? (ervan uitgaande dat je eerder bij een minder groot tankstation stond) Meestal hebben ze wel allerlei adaptors. Hebben jullie een schroefaansluiting waar een adaptor ingeschroefd wordt? Ik weet niet meer waar het was, maar ik heb me ooit gered met twee verschillende adaptors in elkaar geschroefd.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
myway
Berichten: 15518
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Koppelingen LPG en vullen



Bericht door myway »

Christiaanjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: za 15 aug 2015, 20:48
Locatie: 'S-HERTOGENBOSCH

Re: Koppelingen LPG en vullen



Bericht door Christiaanjanssen »

Ik weet niet of je kunt zien hoeveel er nog in de tank zit. Ik had na 3 weken gebruik ook het idee dat 4 liter gas wel erg weinig was, maar toch is het zo. Er was dus niks verkeerd, maar gewoon weinig gebruikt.

Fijn verblijf in Italië.
Leonberger
Berichten: 60
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 22:46

Re: Koppelingen LPG en vullen



Bericht door Leonberger »

Er zit een meter op de installatie waarmee we de vulling kunnen zien. Echter...op de brander komt een hele flauwe vlam waardoor o.a de pannen zwart worden. Iedereen bedankt trouwens voor hun reactie en ja....misschien had ik koppelingen moeten kopen maar ging uit van het advies van de dealer.
Leonberger
Berichten: 60
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 22:46

Re: Koppelingen LPG en vullen



Bericht door Leonberger »

Er zit een meter op de installatie waarmee we de vulling kunnen zien. Echter...op de brander komt een hele flauwe vlam waardoor o.a de pannen zwart worden. Iedereen bedankt trouwens voor hun reactie en ja....misschien had ik koppelingen moeten kopen maar ging uit van het advies van de dealer.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Koppelingen LPG en vullen



Bericht door Cee Pee »

Zijn de sproeiers niet vuil of je reduceer.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Koppelingen LPG en vullen



Bericht door peter »

Waarschijnlijk is je tank gewoon vol. In de zomer verbruik je hooguit 1,5 kg gas per week


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
improvise, addept and overcome
Leonberger
Berichten: 60
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 22:46

Re:Koppelingen LPG en vullen



Bericht door Leonberger »

Het is een nieuwe installatie. Filter ertussen en inderdaad, het kan alsnog vervuiling zijn maar dat kan ik nu niet controleren. Vind het alleen al fijn dat ik een adres heb voor de koppelingen. Wij komen uit Heerhugowaard dus kan ook in de buurt informeren maar ja....wie rekent er nu op dat je de verkeerde (europa) koppeling meekrijgt.
Leonberger
Berichten: 60
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 22:46

Re: Koppelingen LPG en vullen



Bericht door Leonberger »

In Kroatië is men over het algemeen niet zo behulpzaam en bij gasstations hebben ze geen koppelingen in de verkoop.
myway
Berichten: 15518
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Koppelingen LPG en vullen



Bericht door myway »

Welke drukregelaar zit erop.
Christiaanjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: za 15 aug 2015, 20:48
Locatie: 'S-HERTOGENBOSCH

Re: Koppelingen LPG en vullen



Bericht door Christiaanjanssen »

In NL lpg laten inbouwen en misschien een camper uit Duitsland? Die werken met een andere druk. Dan kan het zijn dat je kookplaat is afgestemd op de Duitse druk en je Nederlandse tank een lagere druk afgeeft.
myway
Berichten: 15518
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Koppelingen LPG en vullen



Bericht door myway »

De tank bepaald de druk niet dat doet de regelaar.
Ook 50 mbar is in Duitsland al erg oud.
Plaats reactie