Turbo Peugeot J5 2.5TD
- john240955
- Berichten: 122
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 9:02
- Locatie: geleen
Turbo Peugeot J5 2.5TD
De turbo van mijn Peugeot j5 2.5td is gereviseerd de turbo druk is verhoogd naar 0.9
Als ik in de 5 doortrek (boven de 105km) gaat het rode turbolampje even aan en weer uit.
Mijn vraag is komt dit door de hogere afstelling?
Kan ik beter een vacuüm turbo meter plaatsen zo dan welke?
gr John
Als ik in de 5 doortrek (boven de 105km) gaat het rode turbolampje even aan en weer uit.
Mijn vraag is komt dit door de hogere afstelling?
Kan ik beter een vacuüm turbo meter plaatsen zo dan welke?
gr John
Eigenwijs is ook wijs
- Bakkertjes
- Berichten: 1688
- Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Re: turbo peugeot j5 2.5td
Gaat niet het lampje branden van het luchtfilter
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
Re: turbo peugeot j5 2.5td
Dan moet moet je de overdruksensor loskoppelen. Die hoort tenslotte te gaan branden bij 0.9Bar.
Je kan daar gewoon elke analoge drukmeter van 0 tot minimaal 1Bar met slangaansluiting op aansluiten
Je kan daar gewoon elke analoge drukmeter van 0 tot minimaal 1Bar met slangaansluiting op aansluiten
- john240955
- Berichten: 122
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 9:02
- Locatie: geleen
Re: Turbo Peugeot J5 2.5TD
lampje van de luchtfilter is het niet.
ik ga kijken voor een drukmeter iemand misschien een idee welke?
ik zag in een ander topic diversen maar deze zijn er niet meer
ik ga kijken voor een drukmeter iemand misschien een idee welke?
ik zag in een ander topic diversen maar deze zijn er niet meer
Eigenwijs is ook wijs
Re: Turbo Peugeot J5 2.5TD
de turbodruk voor een 2,5TD van peugeot j5 is 0,7 bar, volgens wat meneer peugeot in zijn boeken schrijft.
ook meneer citroen schrijft hetzelfde in zijn boeken, het is perslot een citroen blok van de citroen cx, ook in die boeken staat 0,7 bar aangegeven.
en dat af en toe dat lampje brand (het meest rechtse bovenste lampje zonder symbooltje) komt doordat de druk te hoog is, KAN problemen geven , ik zeg niet dat het dat doet, maar kan, het lampje is niet voor niets op 0,7 afgesteld.
en is te meten met een kip simpele manometer welke tot 1,0 bar aanwijst, aansluiten ergens in de leiding welke van het inlaatspruitstuk naar de brandstof pomp loopt.
b.v.https://www.ebay.com/itm/292065472823
een vacuum meter heeft op een turbodiesel geen enkel nut, er is bij een oude diesel enkel vacuum in de inlaat als het luchtfilter verstopt zit en voor een verstopt luchtfilter zit bij de j5 al een waarschuwingslampje.
de druk voor een fiat ducato turbo is anders, hoe hoog/laag die is weet ik niet.
jos
ook meneer citroen schrijft hetzelfde in zijn boeken, het is perslot een citroen blok van de citroen cx, ook in die boeken staat 0,7 bar aangegeven.
en dat af en toe dat lampje brand (het meest rechtse bovenste lampje zonder symbooltje) komt doordat de druk te hoog is, KAN problemen geven , ik zeg niet dat het dat doet, maar kan, het lampje is niet voor niets op 0,7 afgesteld.
en is te meten met een kip simpele manometer welke tot 1,0 bar aanwijst, aansluiten ergens in de leiding welke van het inlaatspruitstuk naar de brandstof pomp loopt.
b.v.https://www.ebay.com/itm/292065472823
een vacuum meter heeft op een turbodiesel geen enkel nut, er is bij een oude diesel enkel vacuum in de inlaat als het luchtfilter verstopt zit en voor een verstopt luchtfilter zit bij de j5 al een waarschuwingslampje.
de druk voor een fiat ducato turbo is anders, hoe hoog/laag die is weet ik niet.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- john240955
- Berichten: 122
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 9:02
- Locatie: geleen
Re: Turbo Peugeot J5 2.5TD
Natuurlijk, echter geeft TS aan dat de druk bewust naar 0.9 Bar gebracht is. Dus overdruksensor er uit en op die slang-aansluiting de drukmeter zetten.
Zo zit het bij mijn J5 al meer dan 10 jaar.
Bij trillingen in de wijzer bij stationair lopen, kan je een buffer plaatsen. Bijv. een klein brandstof filtertje.
Zo zit het bij mijn J5 al meer dan 10 jaar.
Bij trillingen in de wijzer bij stationair lopen, kan je een buffer plaatsen. Bijv. een klein brandstof filtertje.
- john240955
- Berichten: 122
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 9:02
- Locatie: geleen
Re: Turbo Peugeot J5 2.5TD
Hallo 309T16
Kan je mij ook zeggen waar ik het slangetje kan vinden van de
Overdruksensor
gr John
Kan je mij ook zeggen waar ik het slangetje kan vinden van de
Overdruksensor
gr John
Eigenwijs is ook wijs
Re: Turbo Peugeot J5 2.5TD
overdrukslangetje zit op de leiding van inlaatspruitstuk naar pomp, slangetje loopt van daar naar achter/naast de koplamp rechts voor ,daar zit de sensor beetje achter het brandstoffilter.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Turbo Peugeot J5 2.5TD
Inderdaad. Bij mij zit de Y-splitter (3 leidingen: inlaatspruitstuk, brandstofpomp en overdruksensor/turbodrukmeter) precies midden boven het kleppendeksel. Onlangs hier nog met Jos contact over gehad. Ik kon één van de drie slangen niet terugvinden na het kleppen stellen
Moet nodig aan een (goede) bril
Moet nodig aan een (goede) bril
- john240955
- Berichten: 122
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 9:02
- Locatie: geleen
Re: Turbo Peugeot J5 2.5TD
Jos en 309T16 bedankt voor de uitleg ik ga er van de week naar kijken en ga voor de zekerheid ook de turbo naar de originele afstelling van 0.7 laten zetten gr John en bedankt
Eigenwijs is ook wijs
Re: Turbo Peugeot J5 2.5TD
Ben ik alleen wel benieuwd, waarom de druk dan op 0.9 Bar gezet was? Omdat het niet bekend was dat het 0.7 behoort te zijn of zat er een tuning gedachte achter?