Ducato 290 2.5D carterpan vervangen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ducato 290 2.5D carterpan vervangen



Bericht door Kroppie »

als het zo,n kurken pakking is dan de boutjes van de carterpan niet al te vast aandraaien zodat de pakking niet geheel plat gedrukt word, en de rand van de pan vlak blijft en geen golfpatroon krijgt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ducato 290 2.5D carterpan vervangen



Bericht door frank_h »

Ik heb zoals ik al schreef de kurken pakking ingekit. Was een tip van mijn monteur van de garage waar mijn auto in onderhoud is. De kit/vloeibare pakking die ik gebruikt heb heet: black gasket maker. Gewoon verkrijgbaar bij een automaterialen zaak. Ik heb de boutjes als ik het me goed herinner met 12nm vast gedraaid. In een keer probleemloos vast en lekvrij.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ducato 290 2.5D carterpan vervangen



Bericht door Kroppie »

pakking kitten prima, maar dan wel de pakking vlakken met b.v. remmenreiniger eerst goed vetvrij maken !!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Ducato 290 2.5D carterpan vervangen



Bericht door macfocus »

No worries about het monteren heren, komt helemaal goed.
Heb hier ook nog een ford 3.0 Essex V6 liggen die nu volledig in delen ligt en die gaat ook t.z.t weer rijden.

Het ging me er vooral om of je er normaal bij kunt en welk type ik moest hebben.

Iedereen bedankt zover!
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Plaats reactie