Hobby 600 schade: hulp bij reparatie

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hobby 600 schade: hulp bij reparatie



Bericht door Dafluc »

FKoNL: vriendelijk verzoek. Als je antwoord geeft meteen onder een bericht, zoals hierboven, gebruik dan aub de knop Plaats reactie. Dan staat er niet elke keer een onnodige quote. Quoten hoeft alleen als je een reactie plaatst op een bericht dat al een stuk hoger staat. Mocht je via Tapatalk reageren gebruik dan niet Reply maar het iets lager staande 'schrijf een post'. Scheelt mij een hoop opruimwerk. Mijn dank is groot :wink:
En natuurlijk veel succes met de 600 verder.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Hobby 600 schade: hulp bij reparatie



Bericht door Saviemeke »

Persoonlijk vind ik die Duitse sloper te veel te duur, je moet hem tenslotte ook nog naar Nederland halen. Waarom wacht je niet even de verzekering af ?
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Hobby 600 schade: hulp bij reparatie



Bericht door dieseltje+ »

Hij is inderdaad wel aan de prijs.
€2000 cash doet soms wonderen.
Uiteraard zeker weten dat deur in goede en bruikbare toestand is.
Het is makkelijk praten voor een ander op een stoel achter een schermpje, ik was aangenaam verrast hoeveel vraag er naar inbouwspullen en onderdelen is. Ruimte en geduld is wel een vereiste. De ruimte was geen probleem hier.
Achteras is op het forum gevraagd en ook de spiegelsteunen. Begin is er :-B

Tipje, kenteken inleveren en dus uitschrijven bij RDW was even een dingetje. Niet iedere sloper doet en wil dat voor je doen. Geen idee hoe en wat in Duitsland.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Hobby 600 schade: hulp bij reparatie



Bericht door Hymerferry »

Het deurframe wat ik heb staan heeft 4 afgeronde hoeken, jij hebt een rechte onderzijde. Als je dat moet aanpassen wordt hij te klein. Helaas.
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Hobby 600 schade: hulp bij reparatie



Bericht door Saviemeke »

Persoonlijk denk ik, gebaseerd op de foto dat er mogelijkheden zijn het deurframe op te knappen. De grootste schade zit bij het scharnier, de rest lijkt geen scherpe knikken te hebben.
Anders lijkt het met deurkozijn, om het zo te noemen, dat is lelijk beschadigd daar waar het scharnier is uitgerukt.
Ook de sluitzijde heeft een paar lelijke beschadigingen die lastig te repareren zullen zijn.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
FkoNL
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 nov 2017, 21:50
Locatie: Hilversum

Re: Hobby 600 schade: hulp bij reparatie



Bericht door FkoNL »

@allen,

Bedankt voor de support en reacties. We gaan inderdaad ook nog even de verzekering afwachten. Mocht daar wat uitkomen dan is er wel een grote kans (hoorden wij van de schade bedrijven) dat hij als total los wordt verklaard en ik alsnog aan het werk kan. De kans is dus groot dat ik binnenkort ga klussen maar begin er langzaam wel zin in te krijgen :).

Wat betreft de sloopauto, €3000 is wel wat veel voor alleen de deur. Vooral als deze nog te herstellen zou zijn. Ik houd jullie op de hoogte!
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Hobby 600 schade: hulp bij reparatie



Bericht door c.westerman »

Zijn wel een stel lomperikken geweest om zo'n schade te maken. Wel zonde van je mooie camper. :bang: Verhuur wel verzekerd? Bij mij niet iig.
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hobby 600 schade: hulp bij reparatie



Bericht door hathi »

Ook hier ,goedkoop is is meestal duurkoop.je wil je Camper verhuren,om de kosten te drukken,maar wat je drukt,is de camper,in de vernieling,tot deze niets meer op brengt,en wat heb je dan verdiend,je jaarlijkse kosten,maar er blijft weinig van over !
Hans
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Hobby 600 schade: hulp bij reparatie



Bericht door iSonic »

Wat een onzin reactie. Dus jij kunt uit dit voorval op maken dat verhuren nooit rendeert je enkel je kosten eruit haalt en je camper naar de klo_#' is?

Dat jij zelf niet wilt verhuren is nog geen reden om er onzin over te gaan verkopen.
FkoNL
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 nov 2017, 21:50
Locatie: Hilversum

Re: Hobby 600 schade: hulp bij reparatie



Bericht door FkoNL »

@c.westerman,

Niet all risk verzekerd en huurders waren schuldig aan het ongeval, dus in het minste geval hebben we alleen de borg. Mocht je verhuren zou ik het zeker even checken. Camptoo bijv. geeft standaard geen dekking hiervoor als je niet via Camptoo verhuurd (wat niet kan als je een oude camper hebt).

@hathi,

Wij vonden het jammer dat de camper lang stil zou staan, het was verkopen of verhuren. Wij hebben gekozen voor verhuur met helaas dit tot gevolg. Achteraf jammer dat ik de camper niet beter verzekerd heb maar goed, je gaat er niet vanuit dat dit gebeurd en als het gebeurd dat de schade verhaalbaar is op de andere partij.

@iSonic,

Bedankt voor je steunende reactie. Ik denk dat camper verhuur een goed idee kan zijn indien de camper goed verhuurd is. We hebben voor het ongeval een aantal maal de camper verhuurd (vooral weekendjes binnen NL) en dat is heel goed bevallen. Aardige mensen die netjes met de camper omgingen. Ook de verdiensten zijn dan fijn.
FkoNL
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 nov 2017, 21:50
Locatie: Hilversum

Re: Hobby 600 schade: hulp bij reparatie



Bericht door FkoNL »

Update:

Na lang gezeur hebben we €1250 gekregen van de borg/verzekering van de huurders. Ook mijn verzekering (NKC) heeft een claim ontvangen van de Duitse partij, ik heb alles opgestuurd dus we kijken nog wat daar uit komt maar ik vermoed weinig. We gaan het zien.

Ondertussen heb ik eindelijk tijd gevonden om te beginnen aan het herstel! Allereerst de deur, want het is koud buiten en die kan ik fijn binnen doen. Ook al meteen de eerste vraag. Het uitbouwen van de deur ging prima, de eerste schroeven loshalen ook, maar hoe gaat dat raampje eruit? Ik zie geen schroeven, alleen wat metalen stukjes om het ruitje heen. Tips zijn welkom!
IMG_0187.jpeg
Deur overzicht
IMG_0187.jpeg (135.1 KiB) 659 keer bekeken
De bijlage IMG_0188.jpeg is niet meer beschikbaar
Bijlagen
IMG_0188.jpeg
Deur raampje
IMG_0188.jpeg (133.61 KiB) 659 keer bekeken
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Hobby 600 schade: hulp bij reparatie



Bericht door Saviemeke »

De witte lijst zit op de zwarte geklikt met klemmetjes, voorzichtig loshalen, want het plastic is oud en bros.
In het zwarte frame moeten schroefjes zitten om een lijst los te halen, waarna het raam eruit kan.
Morgen ben ik weer bij mijn camper, ik zal dan even kijken of ik een foto kan maken.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Hobby 600 schade: hulp bij reparatie



Bericht door Saviemeke »

Wanneer je de witte lijst eraf haalt vind je daaronder klemmetjes die met schroeven in de deur zitten, deze moet je eruit halen. Dan kan je het raam er kompleet uithalen, net als de andere ramen van de camper.
Doe het voorzichtig, want de ramen zitten al dan niet met lijmende kit vast. ( Hoort niet verlijmd te zijn)
Het doorzichtige raampje zit vast geschroefd met de zwarte u lijstjes aan de buitenkant.

Op de foto zie je twee van de ca 10 schroeven.Afbeelding
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
FkoNL
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 nov 2017, 21:50
Locatie: Hilversum

Re: Hobby 600 schade: hulp bij reparatie



Bericht door FkoNL »

Top, dank! Ga ik over een paar dagen rustig verder met het raam. Daarna gaat het houten binnenwerk eruit en dan probeer ik het aluminium weer in de goede vorm te krijgen.
Plaats reactie