Verplaatsen afvoer in vuilwatertank

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
rozo85
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 19:00
Locatie: Leiderdorp

Re: Verplaatsen afvoer in vuilwatertank



Bericht door rozo85 »

Ik wil wel een foto plaatsen. Dan zie je een tank onder een camper die met twee beugels vastzit.......

Maar ik denk dat ik een oplossing heb met de rubber moertjes en dezelfde schuifafsluiter niet aan de zijkant maar aan de onderkant monteren. Morgen ga ik naar de camperman.

Als dat werkt stuur ik twee fotos (voor en na) ter leringh ende vermaeck.

Groet Rolf
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: Verplaatsen afvoer in vuilwatertank



Bericht door limos07 »

Indertijd was de aangelaste mof bij de tank afgebroken.
Bij ventilo.de een schijf met een vaste mof aangeschaft en het geheel met die special lijm vastgeschroefd aan de tank. Waterdicht.
Nu heb ik een schuifonderuitlaat
Een kogelkraan met afvoerpijp links
En een afvoerleiding rechts met een electrische ventilo-klep.
Ik kan over lozen, geen problemen meer.

Afbeelding

Dit is de orginele plaat
Afbeelding
rozo85
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 19:00
Locatie: Leiderdorp

Re: Verplaatsen afvoer in vuilwatertank



Bericht door rozo85 »

Samen met de camperleverancier hier in de buurt verder naar de mogelijkheden gekeken. Hij stel dat de rubber moertjes de zaak nooit lekvrij vast kunnen zetten. Verder was mijn, in dat opzicht dan wel uitvoerbaar idee ook niet handig omdat de schuif dan te ver onder de camper zou steken waardoor ik hem er af zou rijden. Daar heb ik mijn twijfels over. Wat is de minimale vije hoogte van ter hoogte van de achteras?

Lijmen van PE is echt bijna een onmogelijkheid. Lassen zou kunnen maar de tank is ook al oud en vuil. Dat zal dus ook wel lastig gaan.

Voorlopig geef ik het maar op om het te veranderen. Ik heb er eigenlijk alleen in de winter last van als ik een bakje onder de tank moet zetten met de schuif open, dat gaat heel lastig.

Tot zover iedereen bedankt, Rolf
metatoon
Berichten: 9692
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Verplaatsen afvoer in vuilwatertank



Bericht door metatoon »

Bekijk de techniek van pollyfuse las even op Google.
Kan zo de situatie bij jouw niet zien ,maar met deze manier zou het eventueel kunnen.
Je tank is waarschijnlijk van Pé bij goed schoonmaken door wegkrabben van huidmatriaal is dit materiaal goed te lassen dus een draadlas zou ook.kunnen.

Gr,. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Plaats reactie