Dieselpomp Fiat 230 1.9TD

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
ritch02
Berichten: 28
Lid geworden op: di 29 mei 2018, 14:24

Dieselpomp Fiat 230 1.9TD



Bericht door ritch02 »

Hallo lui,
Ik zag vandaag dat aan de voorzijde van mijn pomp een kabel loshangt. De auto start en rijdt normaal, hebben jullie enig idee waar deze voor is?
Op de foto zie gele pijl.

Groetjes Richard
.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door ritch02 op di 14 aug 2018, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Diesel pomp fiat 230 1.9td



Bericht door travelscout »

Volgens mij zorgt die kabel voor een hoger toerental bij erg koude brandstof.
Paul.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51259
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Dieselpomp Fiat 230 1.9TD



Bericht door Kroppie »

die past de vervroeging en het stationair toerental bij starten van koude motor aan .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
ritch02
Berichten: 28
Lid geworden op: di 29 mei 2018, 14:24

Re: Dieselpomp Fiat 230 1.9TD



Bericht door ritch02 »

Oké ik begrijp dat die dus vast moet maar hoe stel je die af?


Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Dieselpomp Fiat 230 1.9TD



Bericht door travelscout »

Trek eens aan de kabel bij een draaiende motor.
Veranderd het toerental?
Stel hem dan zo af dat het toerental net niet verandert.
Als het dadelijk weer kouder wordt (zou het ooit nog eens?), dan zal het toerental iets moeten stijgen.
In de praktijk merk je dat niet of nauwelijks.

Is vooral handig als je koude motor bij vorst niet stationair blijft draaien.
Is dat het geval en werkt het nog steeds niet, overweeg dan of je bereid bent te investeren in het thermostatische element. Dit element bedient die kabel op basis van temperatuur.
Paul.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51259
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Dieselpomp Fiat 230 1.9TD



Bericht door Kroppie »

afstellen is meestal :bij koude motor moet de kabel net strak staan, of bij warme motor net los .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie