Nooit problemen maar wel de egr klep uitschakelenn, dit snap ik ff niet.paul snip schreef:Over de zin en onzin van toevoegingen:
Wij mogen met de dienstauto geen premium brandstof tanken. Naar aanleiding van de vele problemen met de roetfilters, verstuivers en EGR kleppen krijgen wij wél 2 maal per jaar 2 flesjes Forté. Eentje voor het brandstofsysteem en eentje voor het roetfilter. Blijkbaar gelooft de werkgever daar in.
Ik heb met mijn rijstijl overigens nog nooit motorische problemen gehad. Geen turbo, roetfilter of verstuivers hoeven laten vervangen. Zowel bij de camper als bij de dienstauto.
Het roetfilter van de camper heb ik bij ca 220.000 km verwijderd. De vorige eigenaar was ook een veel rijder. En het roetfilter zag er nog schoon en open uit. Wel hield de bus zo rond de 120 km licht in. Dit was na het uitschrijven van de EGR ook voorbij.
Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk