Turbo Peugeot J5 gezocht

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Turbo Peugeot J5 gezocht



Bericht door 309T16 »

Smaller maken voelermaat. Moet ie niet vervormen en dus dikker worden :-? Hoe? vijlen, dremel, flexen :D

Heb morgen de camper op bokken staan of op de brug afhankelijk hoe het uitkomt. Dus dan zou ik aan het wiel kunnen draaien als de andere kant vast staat.
Zag net dat er 3 soorten oliefilters qua hoogte bestaan. Zal wel iets met de beschikbare ruimte te maken hebben. In een CX alles wat krapper bijv.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Turbo Peugeot J5 gezocht



Bericht door Kroppie »

voelermaat rechtop met de smallekant tegen de slijpsteen dan gaat de voelermaat ook niet klapperen, of tussen 2 stukjes strip en met de vijl of dremel daarna even met wetsteentje erlangs tegen de braampjes , dan vervormd er niets .

filters idd, ik heb op mijn blok de langste kan ik er het makkelijkste bij

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
john240955
Berichten: 122
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 9:02
Locatie: geleen

Re: Turbo Peugeot J5 gezocht



Bericht door john240955 »

wie kan mij helpen via een link,pb of,email.
ben nog steeds opzoek naar een nieuwe of gereviseerde turbo van een peugeot j5 2.5 td 1993.
ook een bedrijf dat hem wel kan reviseerden is welkom
heb in mijn zoektocht verschillende bedrijven gebeld en ge mailt maar hadden hem uiteindelijk niet.
ik lees wel dat ze er moeten zijn op het forum maar waar dan heb ook de link van Jos gebruikt maar hebben hem ook niet.
wie kan mij helpen
Eigenwijs is ook wijs
Meine
Berichten: 4748
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Turbo Peugeot J5 gezocht



Bericht door Meine »

https://www.ebay.de/itm/Turbolader-Turb ... 0005.m1851

Dit is hem, gewoon op internet, revisieturbo voor 400 euro
Gebruikersavatar
john240955
Berichten: 122
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 9:02
Locatie: geleen

Re: Turbo Peugeot J5 gezocht



Bericht door john240955 »

Meine bedankt voor de link ik weet niet wat ik gedaan heb maar ik kon hem niet vinden :bow:
ga even overleggen met de garage en dan bestellen mijn dag heb je weer goed gemaakt.
groet John
Eigenwijs is ook wijs
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Turbo Peugeot J5 gezocht



Bericht door hathi »

John,ik heb goede ervaring,bij moeilijk verkrijgbare Turbo,s bij” LR turbo revisie,”deze keten zit door heel Nederland,Ben ,zelf in Weert geweest,na 2 dagen s,avonds om 7 uur weer opgehaald! Google maar eens,prijs €200/250€
Hans
Maus1969
Berichten: 18
Lid geworden op: di 02 jan 2018, 13:35

Re: Turbo Peugeot J5 gezocht



Bericht door Maus1969 »

Ik heb een 2.5 TDI gereviseerde in laten bouwen bij TOMcar in Dronten. Misschien dat zij nog losse motoren hebben.
Maus1969
Berichten: 18
Lid geworden op: di 02 jan 2018, 13:35

Re: Turbo Peugeot J5 gezocht



Bericht door Maus1969 »

Overigens adviseerden zij een fiat TDI ipv peugeot.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Turbo Peugeot J5 gezocht



Bericht door Kroppie »

er word toch niet gezocht naar een andere motor inbouwen!, er word enkel een turbo voor een j5 gezocht, en die zijn zat te vinden.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie