Fietsendrager achter op Opel Movano

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Marco B
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 apr 2004, 3:41
Locatie: Sommelsdijk
Contacteer:

Fietsendrager achter op Opel Movano



Bericht door Marco B »

Excusus als dit onderwerp al aan bod is geweest, ik kon er in ieder geval niets over vinden.
Ik rij een 2004 Opel Movano, daarachter de caravan. De fietsen hebben wij op de dissel van de caravan staan. Omdat de afstand voorzijde caravan-achterkant bus niet overhoudt moet ik de sturen telkens een kwartslag draaien.
Een fietsenhoes gaat ook niet heel lang mee. Kwaliteit is ondermaats en de fietsen/hoes staan vol in de wind.
En ook met de sturen gedraaid kan ik met de cambinatie niet scherp draaien. Uiteindelijk kan fiets de bus raken.

Makkelijk zou zijn om de fietsen achter de bus te kunnen hangen.

Nu heb ik al eens camperbussen Opel/Renault zien rijden met de fietsen achterop, echter bij navragen opel dealer / de wit schijndel / fiamma / thule zijn er geen modellen voor specifiek de Movano / Master op de markt, wel voor de kleinere Vivaro.

Welk merk/type hebben de mede Opel / Renault rijders gebruikt? En is dit een fietsen drager die op 1 enkele deur komt te hangen of is het gewicht verspreidt over de 2 deuren waarbij de fietsendrager open kan scharnieren wanneer er geen fietsen op staan?
Uiteindelijk mijn laatste vraag : hoeveel steekt de fietsendrager maximaal uit vanaf de bus (2 fietsen) en kunnen de sturen gewoon normaal recht blijven?

Alvast dank!!!
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Fietsendrager achter op Opel Movano



Bericht door myway »

Het is heel vreemd maar idd bestaat er voor deze types voertuigen geen drager die met klembalken om de deur gaan.
Thule heeft er wel een die is universeel maar dan moet hij met 8 bouten door de deur gemonteerd worden.
Let daarbij wel op waar het plateau komt waar de fietsen opstaan anders staan de fietsen voor het achterlicht.
Marco B
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 apr 2004, 3:41
Locatie: Sommelsdijk
Contacteer:

Re: Fietsendrager achter op Opel Movano



Bericht door Marco B »

Helemaal geen ervaringen? Wil toch liever geen heel duur fietsenrek kopen van 15000 euro waar ik een andere bus bij krijg :lol:
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Fietsendrager achter op Opel Movano



Bericht door iSonic »

Hallo Marco ook hier? Al eens overwogen de fietsen achterop de caravan te hangen?
Marco B
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 apr 2004, 3:41
Locatie: Sommelsdijk
Contacteer:

Re: Fietsendrager achter op Opel Movano



Bericht door Marco B »

Ja sinds 2004 alweer, en nee gaan we niet doen.

Overigens voor toekomstige googlers : via Avanti Camperbouw kan ik een passende fietsendrager bestellen.
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Fietsendrager achter op Opel Movano



Bericht door myway »

En om welke drager gaat het dan.
Misschien hebben andere met een master/movano er iets aan.
Marco B
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 apr 2004, 3:41
Locatie: Sommelsdijk
Contacteer:

Re: Fietsendrager achter op Opel Movano



Bericht door Marco B »

Ik wacht nog op nadere info.
Marco B
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 apr 2004, 3:41
Locatie: Sommelsdijk
Contacteer:

Re: Fietsendrager achter op Opel Movano



Bericht door Marco B »

Voor toekomstige lezers.

Door Thule werd voor mijn Opel Movano 2004 de Sport G2 Compact aanbevolen.

De Wit in Schijndel gaat vervolgens de installatie verzorgen. Er moeten verbindingen door het staal heen gemaakt worden.

Kosten vallen me alleszins mee. 199 voor de fietsen drager, 125 euro voor de installatie.
Plaats reactie