Camper reparatie in Luxemburg?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Linneke
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 jul 2018, 19:36

Camper reparatie in Luxemburg?



Bericht door Linneke »

Helaas heeft de koelkast van onze gehuurde camper het begeven. We zitten in Luxemburg en zijn op zoek naar een plaats waar we de koelkast kunnen laten repareren. Via google kom ik er niet echt uit. Weet er iemand een adres in de buurt van Luxemburg? Of anders een site of andere link waarmee we erachter kunnen komen hoe we de koelkast zo snel mogelijk kunnen laten repareren?
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Camper reparatie in Luxemburg?



Bericht door willemzon »

In Heiderscheid vlak bij esche-sure.
Daar zit een camperbedrijf. Er vlak naast zit ook nog een mooie camperplaats. Succes.

Groeten Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camper reparatie in Luxemburg?



Bericht door Bob Diesel »

Laat de verhuurder dat regelen
straks stelt hij jullie aansprakelijk

aan gehuurd spul niks laten doen zonder schriftelijke/mail toestemming

en Willem hier boven bedoelt tegen over en op de CP van camping Fuussekaul :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camper reparatie in Luxemburg?



Bericht door Bob Diesel »

En de koelkast :!: gerepareerd,
en waar :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Linneke
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 jul 2018, 19:36

Re: Camper reparatie in Luxemburg?



Bericht door Linneke »

Bedankt voor jullie reacties. Het bleek gelukkig niet meer nodig. Na een nacht alles eruit gehad te hebben bleek de koelkast het gelukkig de volgende dag weer te doen. :D
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Camper reparatie in Luxemburg?



Bericht door FJM »

Hmmm...
Mijn aanname is: TS Linneke heeft 's avonds een probleem met haar koelkast. Die werkt blijkbaar niet. Of het een technisch probleem is of niet weten we (nog) niet.
Ik schat zo in dat ze geen contact met de verhuurder heeft kunnen krijgen omdat die gesloten is. Maar haar koelkast zit vol met etenswaren die gekoeld moeten blijven. En ze raakt een beetje in paniek. Dus struinen ze internet af en komen op camperforum.nl uit. Ze neemt wel de moeite om zich aan te melden (mét email adres) en de vraag te stellen. Willem reageert binnen acht minuten (!!!). Ze krijgt hoe-dan-ook een email notificatie.
Maar vervolgens geen reactie meer. Geen dankjewel oid. Niet dat het opgelost is (technisch dan wel functioneel).

Al met al, ben ik het met Bob Diesel eens over zijn topic over newbies :eh:
viewtopic.php?f=1&t=8464777&hilit=newbie

Update: Terwijl ik dit bericht aan het typen was, heeft Linneke ook al gereageerd! Top. Ik neem dus terug wat ik heirboven gezegd heb :oops:
Laatst gewijzigd door FJM op do 26 jul 2018, 9:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camper reparatie in Luxemburg?



Bericht door Bob Diesel »

Linneke schreef:
do 26 jul 2018, 9:26
Bedankt voor jullie reacties. Het bleek gelukkig niet meer nodig. Na een nacht alles eruit gehad te hebben bleek de koelkast het gelukkig de volgende dag weer te doen. :D
Dan zal het probleem ontstaan zijn door dat de buiten temperatuur ook te hoog is voor de koelkast
zo,n absorptie kk heeft een beperkte werkings range

bij deze buiten temperaturen kan je al verl nut hebben om de roosters aan de buitenzijde te verwijderen
dan kan de kk zijn warmte beter kwijt

En top :thumbup: :thumbup: dat je moeite neemt om dit te melden :bow:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camper reparatie in Luxemburg?



Bericht door Dafluc »

En gelukkig bewijst Linneke je ongelijk. Ik neem zo maar aan dat ze nu geniet van haar huurcamper. En ik neem aan dat dit duidelijk maakt dat je met een hoop aannames steeds verder kunt afdwalen van een verhaal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Camper reparatie in Luxemburg?



Bericht door FJM »

Absoluut.
Lesson's learned :thumbup:
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camper reparatie in Luxemburg?



Bericht door Bob Diesel »

De uitzondering bevestigt :thumbup: de regel
en duikt iets verder HET forum in en ondekt :?: en denkt o,ja
mooi zo :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Linneke
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 jul 2018, 19:36

Re: Camper reparatie in Luxemburg?



Bericht door Linneke »

Bedankt voor de tip met de roosters. Die ga ik misschien nog wel gebruiken. We zijn inderdaad wel nieuw met het camperen maar de paniek viel wel mee hoor. En kan me voorstellen dat het frustrerend is om geen bedankje te krijgen als je snel een helpend antwoord geeft.
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2458
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Camper reparatie in Luxemburg?



Bericht door bently »

Niet zozeer om dat bedankje, maar wel om de oplossing. Daar heeft iemand anders wel weer wat aan.
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Toedeledoki

Re: Camper reparatie in Luxemburg?



Bericht door Toedeledoki »

Bob Diesel schreef:
di 24 jul 2018, 21:00
Laat de verhuurder dat regelen
straks stelt hij jullie aansprakelijk

aan gehuurd spul niks laten doen zonder schriftelijke/mail toestemming

en Willem hier boven bedoelt tegen over en op de CP van camping Fuussekaul :idea:
Ik had al eerder gereageerd hier, maar dat is weggehaald. Waarschijnlijk omdat ik de naam van de firma heb genoemd. Laat ik het anders zeggen dan: De camper is waarschijnlijk gehuurd via zo'n platform voor particulieren. Ik zie steeds vaker dat hier, zeker in het hoogseizoen, de oudste meuk voor de hoofdprijs verhuurd wordt. Campers met een dagwaarde van een paar duizend Euro worden voor 1000 Euro per week verhuurd. En geef ze eens ongelijk. Iemand die een keurige camper heeft waar ie echt zuinig op is die zal hem niet zomaar verhuren!
Het gebeurt steeds vaker dat slimme particulieren een busje kopen. Snel ombouwen tot camper en incasseren maar. Een kennis van mij heeft er inmiddels 3. De busjes kosten hem nog geen 3000 Euro. En ze worden verhuurd voor 600-800 Euro per week.
Ander bedrijfsplan is: Oude alkoofcamper kopen voor 4000-5000 Euro. En verhuren voor 1000 in de week.
Op Facebook stond ook een verhaal. Een camper gehuurd voor 1000 Euro per week. Ramen zaten er met Duct-tape in. Koelkast deed het niet. Remmen werkten slechts een beetje. Op de een of andere manier is dit verhaal ook weer verdwenen....
isoplus
Berichten: 6380
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Camper reparatie in Luxemburg?



Bericht door isoplus »

Ja maar Paul, als huurder moet je toch een beetje bekijken wat je huurt.
Het is een vrije markt, maar waarom zou je een camper niet van een bedrijf huren i.p.v. een particulier.
Het lijkt mij wat veiliger wat betreft onderhoud en risico, ook verzekering moet prima in orde zijn.
Voor je het weet is je vakantie verknald en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Overigens zijn er natuurlijk veel particuliere verhuurders die hun spullen gewoon in orde hebben.
Voor een camper is het ook beter dat het ding gebruikt wordt dus verhuren? Ja waarom niet?
Huren van een particulier? Ja als je weet wat je huurt en kan beoordelen of wat je huurt aan je eisen voldoet.
Kan je dat niet dan zou ik voor huren bij een bedrijf gaan en een jonge camper willen, ja dat kost wat :wink:
Plaats reactie