Aandrijfas Peugeot J5

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
speedy217
Berichten: 38
Lid geworden op: di 10 jul 2018, 10:37
Contacteer:

Aandrijfas Peugeot J5



Bericht door speedy217 »

ik heb de rechtse aandrijfas los gehad om de stof hoes aan de tripod te vervangen nu kan ik het stuk waar de lagers op zitten heen en weer blijven blijven bewegen. Krijg deze niet vast wat ik ook doe. Wie heeft een oplossing of heeft een andere voor mij liefst in zuid limburg
rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51316
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: aandrijfas j5



Bericht door Kroppie »

bedoeld u dat steunlager halverwege de aandrijfas?, dat gaat als volgt, moeren van de 2 boutjes aantal slagen losdraaien (sleutel 11mm) as insteken bouten zo draaien dat het haak gedeelte van de boutkop naar het lager wijst dan de moeren aandraaien (vast is vast!), en dan zou het lager vast moeten zitten, dus het haakgedeelte naar het lager, dat valt dan in een gleuf in de steun op het carter.


jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
speedy217
Berichten: 38
Lid geworden op: di 10 jul 2018, 10:37
Contacteer:

Re: Aandrijfas Peugeot J5



Bericht door speedy217 »

nee bedoelde de as van het wiel naar tripot dat gedeelte maar heb inmiddels nieuwe er onder
rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen
Plaats reactie