Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door de toren »

Deze zomer voor de 2de keer uit de brand geholpen door anwb vervangend vervoer alles geregeld je vakantie gaat gewoon door (tot 35 dagen ) heerlijk . Deze keer was mijn zoon aan de beurt die met zijn juniorlid aan mij hangt voor paar tientjes . Alle lof voor deze organisatie en zijn rustige behulpzame medewerkers die het gewoon leuk vinden ons zo goed en vriendelijk mogelijk te helpen .
Toedeledoki

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door Toedeledoki »

Readiness is geen probleem. Geeft ie gewoon ok aan. Zoals ik zei, als je naar de juiste chiptuner gaat dan komt alles goed.

Deeltjesteller wordt inderdaad een probleem. Maar eer die in de garages staan...

Ik heb geen stress wat dat betreft. Omdat ik hem altijd als auto zonder roetfilter kan laten registreren. Dat heeft nu nog geen financiële gevolgen. Toen ik BPM heb afgedragen was de Euro klasse niet eens van belang. Dus een naheffing zit er niet in.

Als laatste is het natuurlijk altijd mogelijk er weer een roetfilter onder te laten zetten.

De stickers voor de Franse en Duitse mileuzones zijn binnen. En gelukkig valt dat buiten de bevoegdheden van de RDW.

Mijn bus is overigens inmiddels 2 keer gekeurd zonder roetfilter. Geen enkel probleem. Ik heb het de keurmeester zelfs verteld. Hij heeft de obd tester er aan gezet en de readiness was 3 keer oke. Geen foutcodes ook. Gewoon geen speld tussen te krijgen. Een blik onder de bus leert dat het filter nog gewoon daar zit waar het zou moeten zitten. En geen beschadigingen vertoont. Ook een opengeslepen en dichtgelast roetfilter hoeft geen probleem te zijn. Bij het professioneel reinigen gebeurt dit namelijk ook.

Ik heb mijn bus ook nog nooit zien roken uit de uitlaat. Dus wat er uitkomt daar ben ik niet zo heel bang voor. Ik zie auto's met roetfilter soms aanzienlijk meer roken.
Mochten ze hem willen roetmeten dan weet ik wel zeker dat hij daar gewoon door komt.
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door Kees2 »

inderdaad je zult zeer waarschijnlijk gewoon door de APK komen ook met een roetmeting.
het uitprogrammeren van de EGR is vrij simpel gebeurt vrij veel maar om hem dan in de readiness toch te voorschijn te laten komen als gereed terwijl hij nooit open gaat is toch andere koek.

maar zodra de deeltjesteller in de APK komt komen de problemen,

maar nu zijn ze nog zo duur 20 tot € 30.000 dat als ze die nu invoeren stopt waarschijnlijk meer dan de 1/2 van de APKstations met diesels keuren,
en word de APK prijs voor een diesel torenhoog.
Andor
Berichten: 200
Lid geworden op: do 06 apr 2017, 20:36

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door Andor »

Misschien niet tot het topic behorend
Maar als je nu gtl tankt heb je dan ook minder roet deeltjes ?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door Kroppie »

hebben we een speciaal gtl topic voor, ook in techniek forum, en daarin is uw antwoord zeker te vinden.

viewtopic.php?f=3&t=8464942

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
adjeB
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 20 aug 2018, 20:46

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door adjeB »

Ha maria
Wij ook een probleem met de dieselfilter. In luxemburg.
Via de ww . Na 3 uur hulp terplekken. Maar die gast geen engels duits of hollands. Via vertaler. (Haha). Maar hij loste het op. Maar voor nieuwe filterhuis. Bij 2 garage(peugeots) niks eerst eigen klanten. Campingeigenaar (duits/nederland)ook bemiddelt helaas niks
Naar huis geapt. Filter besteld filterhuis twente.
Na 3 dagen de zelfde in
Filterhuis in huis. 1/2werk
En ik kon weer verder.
En filterhuis was de zelfde die er 23 jaar in zat .
Dus gelukkig wegenwacht.
Maar die gasten daar. Pfff
Grt ad
johnCamper
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 29 sep 2017, 17:44

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door johnCamper »

Wij pech op snelweg A1 Münster. Dieseldruksensor defect. Na tel naar pechdiensten VAB België was er na een uur reeds een takeldienst ter plaatste. Afgesleept naar fiat garage in de buurt. Na de diagnose konden ze hem zelfde week niet meer herstellen door te druk en verlof van enkele mekaniekers. Hebben toen zelf mekanieker in verlof opgebeld of deze vrijwillig wilde komen werken. Mochten ten spotte overnachten op parking garage, kregen stroom en twee e bikes om tochtje te doen. Volgende dag om 10h30 was wisselstukken ter plaatse. Hebben op de middag doorgewerkt aan camper en na 24h waren wij weer op weg. Dit was top service van de fiat dealer.
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door Appiecamp »

@Marie60,

Hoe is het met je problemen afgelopen?
Gebruikersavatar
Maria60
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 13 mar 2011, 8:07
Locatie: Veenoord

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door Maria60 »

Appiecamp,
Helaas zijn we nog steeds bezig met het probleem, het is bijna (hopelijk) opgelost. We weten wat het probleem is, als de camper weer rijd zal ik verslag doen. Dus nog even geduld en wij ook na 4 maanden bij de garage :bang: :crazy:
Gebruikersavatar
Maria60
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 13 mar 2011, 8:07
Locatie: Veenoord

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door Maria60 »

Ik heb mijn bericht verwijderd om verkeerde reactie's te voorkomen!
@macfocus bedankt voor je reactie!
Laatst gewijzigd door Maria60 op zo 28 okt 2018, 19:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door macfocus »

Volgens mij heb je tot en met punt 13 alles goed gedaan. Je bent nl. alleen bij FIAT garage geweest. Fiat FR heeft aan gegeven dat de Fiat Garage in Nl, zijn werk niet goed gedaan heeft.

Alles daarna is weliswaar relevant, maar het lijkt mij dat het feit dat er schade is ontstaan door het verkeerd inleren van het roetfilter, toch echt een fout van de NL garage is geweest en dat daar een vergoeding voor moet komen (lees minimaal de kosten van de franse garage en een deel van de vervolgschade.

Maar zoals je al zegt, zie het maar eens te halen.

Ik vind overigens tienduizenden euro's volkomen van de zotte. Dit had ik sowieso niet betaald (heb ik ook niet, dus dat is makkelijk)
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door isoplus »

Zet alles eens gewoon goed op papier met datums, kosten en verdere bijzonderheden.
Dat hele verhaal stuur je naar Fiat Nederland waarbij je je aan de feiten houdt en geen waarde oordeel moet geven over service en personeel van garages. Moeilijk maar toch hoort het zo, vraag Fiat Nederland voor je te bemiddelen bij haar dealer(s) indien zij van mening zijn dat er onjuist gehandeld is door een van hun dealers.
Je komt geen streep verder door hier te klagen over Fiat en of haar dealers immers niemand van ons kan zonder alle feiten te kennen(facturen/ details) ook maar een idee hebben of en hoe erg je benadeeld bent. 10. 000, 00 euro is een smak geld dus ergens moet er een totale miscommunicatie zijn geweest.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door 't Busje »

Voor mij begint het al bij punt 3. Wie gaat er nou zijn auto schorsen, als hij weet dat er binnen afzienbare tijd een reparatie moet gebeuren?
En bij punt 14 weer: een camper expert is niet per definitie een Fiat expert.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door Kees2 »

punt 4 wekt mijn verbazing

een motor die olie produceert die moet nog uitgevonden worden,
dit zal een verdunning zijn door een andere vloeistof, waar ik het eerst denk aan diesel,
dan is een aantal liters er uit halen niet de manier,
dan moet het totaal afgetapt worden en ververst en de oorzaak opsporen !

tenzij er door andere olie is overvult .
Plaats reactie