Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maria60
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 13 mar 2011, 8:07
Locatie: Veenoord

Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door Maria60 »

Wij hadden deze zomervakantie 6 weken de tijd om rond te toeren in Frankrijk, na 3 dagen Frankrijk begon de ellende.
Het lampje van de motormanagement ging en bleef branden, we hadden nog maar weinig vermogen om vooruit te komen, zijn naar het dichtst bij zijnde dorp gekropen. Dit was afgelopen zondag, wij onze verzekering gebeld want we moesten weg gesleept worden. Onze pechdienst heeft echt hun best gedaan om een sleepbedrijf te vinden die zondag, maar helaas niemand wilde ons wegslepen vanwege de finale Frankrijk. Dus uiteindelijk zijn wij naar een camping gekropen 3 km. verderop.
De volgende ochtend om 08.00 uur werden wij en de camper opgehaald, de afspraak met de verzekering was dat wij naar een Fiat garage in de omgeving Clermont-FR gebracht zouden worden, maar de sleepdienst vertelde ons dat zij geen tijd hadden voor ons. Dus uiteindelijk naar een andere garage (geen officiële) gebracht, deze heeft de camper uitgelezen en uiteindelijk is de code P2002 (roetfilter)geconstateerd, en hij zei gelijk dat het 2 a 3 weken ging duren. Onze verzekering hebben wij ook nog laten bellen naar de officiële Fiat garage en deze vertelde dat ze ook geen tijd hadden. Conclusie: wij een leenauto en de camper staat nu nog in Frankrijk om gesleept te worden naar Nederland. Pfff, na 3 dagen einde vakantie! :bang:

In 2007 hadden wij ook een pechgeval (met een andere camper) en toen wilde de Fiat garage in Frankrijk ons ook niet helpen, wij een leenauto en de camper terug gesleept naar Nederland.

Wat ’n ellende als een garage je niet wilt helpen! Vakantie naar de knopen!
Hebben jullie dat nou ook dat je niet geholpen wordt door een Franse garage? Of ligt dat aan ons?

Wat zouden jullie in dit geval doen?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

Ook een keer gehad in Italië
Zal waarschijnlijk dezelfde storing zijn geweest.
Alle Fiat garages dicht in het weekend.
maar daar wel naar een Bosch dieselservice verwezen.
Die zijn een half dagje bezig geweest met diagnose en toen bleek de drukverschilsensor over het roetfilter de geest te hebben gegeven.

Is voor Frankrijkgangers met problemen misschien ook nog een optie.

groet Marc.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4576
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ze willen wel helpen maar hebben geen tijd.
Of is dit een excuus om niet te willen werken?

Theo
Gebruikersavatar
Maria60
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 13 mar 2011, 8:07
Locatie: Veenoord

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door Maria60 »

Dat is een goeie TIP Marco Polo :D
Deze gaan wij zeker onthouden, helaas hebben wij er nu even niets meer aan. Toch is het vreemd dat onze verzekering deze optie niet had voor ons, scheelt voor hun een hoop geld en voor ons een hoop ergernis.

Maar deze optie gaan wij zeker onthouden voor het geval dat ......... (hoop het niet)!

Groet,
Maria
BobV
Berichten: 179
Lid geworden op: di 21 aug 2007, 19:37
Locatie: Kampen

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door BobV »

En ipv een vervangende auto, een vervangende camperservice. Kun je iig je vakantie voortzetten.
Groeten
Bob

VW T4 TDI Camper
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



Bericht door Bob Diesel »

weinig nog van nut voor TS

Maar :idea: :idea:
voor een ander een andered keer

Kan je op een camping komen
vraag de camping eigenaar om te bemiddellen bij een plaatselijke garage
die zijn flexibeler ,
ook een Citroen en of Peugeot garage kan fiat repareren

en had ik 6 weken de tijd gehad
had ik 3 weken op kosten op een camping gaan staan
en de verzekering om de huur auto laten betalen

en had dan nog 3 weken camper genot genoten
    Groetje's
    Bob
    Afbeelding

    Reisverslagen ed
    https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

    Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
    Gebruikersavatar
    Marco Polo
    Berichten: 27452
    Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
    Locatie: Wageningen

    Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



    Bericht door Marco Polo »

    In dit geval ging de motor in noodloop.
    Dan doet ie niet veel meer maar is volgens mij specifiek bedoeld om toch nog enigszins bij een garage te kunnen komen.
    Wij hebben er in ieder geval nog best een stuk mee gereden - over lokale wegen - in onze zoektocht naar een garage.
    Verder geen gebruik gemaakt van pechhulp maar gewoon via het boekje adressen opgezocht.
    Uiteindelijk werd dat niets maar via een Iveco magazijn verder geholpen.

    Is blijkbaar in Frankrijk allemaal wat lastiger als je de taal niet spreekt.
    Zijn ze wat minder bereidwillig heb ik wel eens begrepen.

    De verzekering heeft waarschijnlijk zijn vaste contractpartners waardoor je niet altijd de meest flexibele oplossingen krijgt aangeboden.

    Ps: de oplossing van Bob is vergelijkbaar.
    Een lokaal bekende die met je naar een optimale oplossing zoekt Afbeelding
    (Hij was me net voor :-)).
    de hoekies
    Berichten: 6025
    Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
    Locatie: Best (NBr)
    Contacteer:

    Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



    Bericht door de hoekies »

    Als je een.navigatie hebt kun je daar ook de adressen.in zetten van alle Fiat garages

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

    Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
    Peter
    Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
    TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
    Gebruikersavatar
    de Jonckheer
    Berichten: 12663
    Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
    Locatie: Berkhout

    Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



    Bericht door de Jonckheer »

    Wij werden in Normandië perfect door een Volvo truckservice geholpen toen we daar in de buurt strandden met een gebroken inspuitleiding. Ik kreeg gratis een set leidingen mee van een sloop vrachtwagen zodat ik van een daarvan een noodleiding kon buigen (die er na jaren nog steeds op zit). Misschien zijn die vrachtwagen jongens wat flexibeler? Trouwens, mijn Frans is net zo goed als mijn Chinees! Nihou!
    Gebruikersavatar
    Frank1954
    Berichten: 438
    Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
    Locatie: Lint (België)

    Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



    Bericht door Frank1954 »

    Hi Maria

    Je bent er evenwel niet mee geholpen maar altijd dit in gedachte houden...
    Fransen "denken" niet als Nederlanders of Vlamingen :cheers:
    Het typische Franse "mon foutisme" of..we trekken het ons niet aan... :twisted:
    Hoe zuiders je rijd des te erger het word :bang:
    Mag ik vragen hoeveel km jullie camper had toen deze in noodloop ging.....
    Festina Lente
    Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
    Iets te doen te hebben
    Iets om van te houden
    En, iets om voor te hopen
    Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
    Gebruikersavatar
    bently
    Berichten: 2460
    Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
    Locatie: Wijlre

    Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



    Bericht door bently »

    Bij terugreis van overwinteren eind april hebben we in Goncourt ( Frankrijk ) overnacht. De volgende morgen startte de motor niet. Via de ANWB kwam er binnen het uur een monteur met een takelwagen van een Peugeot Dealer zo'n 25 km terug richting Langres. Deze constateerde dat de akku op was.
    Heeft de motor met starkabels gestart en we konden achter hem aanrijden naar hun garage. Daar werd de akku vernieuwd. Al met al zo'n 3 uur bezigheid.
    Denk dat het nu in vakantie tijd en met een grotere reparatie wel anders zal zijn, maar je zomaar in de kou laten staan met een reparatie moet niet kunnen :thumbdown:
    Groeten, Henk Geurts

    Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

    http://mooimooimoi.blogspot.nl/

    http://mooimoimooi.blogspot.nl/
    Gebruikersavatar
    de Jonckheer
    Berichten: 12663
    Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
    Locatie: Berkhout

    Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



    Bericht door de Jonckheer »

    maar je zomaar in de kou laten staan met een reparatie moet niet kunnen
    Maar daarom gebeurt het nog wel! En niet alleen met campers. Ik heb mogen meemaken dat een dubbeldekker met 75 mensen strandde in de buurt van München omdat er aan 1 kant de aangedreven wielen af liepen, waarschijnlijk omdat ze vergeten waren die na te trekken. Hoe dan ook, de garage waar de bus naar toe werd gesleept verdomde het om op zaterdag in actie te komen, ze moesten maar tot maandag wachten. Ik werd gebeld om samen met de eigenaar van die bus met een huurbus die mensen op te halen hetgeen we hebben gedaan.
    Ik bedoel maar, hufters vind je overal, dat is niet aan Frankrijk voorbehouden. :bang:
    Gebruikersavatar
    Maria60
    Berichten: 109
    Lid geworden op: zo 13 mar 2011, 8:07
    Locatie: Veenoord

    Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



    Bericht door Maria60 »

    Bedankt voor jullie reacties.
    In de kleine lettertjes van onze polis hadden wij recht op een maximale vergoeding voor een eventuele leen camper of auto van 2500 euro.
    Dus wegsleep kosten zitten hier niet bij, is weer een aparte gedeelte van de verzekering.

    De optie om op een camping te verblijven en te wachten totdat de camper gerepareerd was hebben we overwogen, maar het genot van het camperleven is toch wat verdwenen en ben je alleen maar bezig om alles goed te regelen. Een leenauto was ook niet zo heel makkelijk, moesten hier 1,5 dag op wachten voordat we er eentje hadden. Deze moesten we met de taxi ophalen 70 km. verderop.

    Wij lezen veel tips, maar als je in deze situatie zit denk je hier niet eens aan :bang:
    iSonic
    Berichten: 1931
    Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

    Re: Totaal geen medewerking van Fiat garages in Frankrijk



    Bericht door iSonic »

    Ik vind geen tijd hebben wat anders dan niet willen helpen. Ik zou eerder zeggen dat ze je niet kunnen helpen. Was er ook geen andere garage te vinden?
    Plaats reactie