Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
wie heeft er trics and tips ik moet de koppeling vervangen want hij doet niks meer . wil dan meteen distributie riemen enzo vervangen en wil daarom de motor compleet er uithalen .
waar moet ik opletten , kan het voorfront er vanaf het gaat om een camper van bouwjaar 1991 en 167600km op de klok.
wie o wie kan me helpen.
waar moet ik opletten , kan het voorfront er vanaf het gaat om een camper van bouwjaar 1991 en 167600km op de klok.
wie o wie kan me helpen.
rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen
-
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
- Locatie: Zeist
Re: motoruitbouwen Peugeot j5
Werkt wel lekker makkelijk, wel veel extra werk denk ik, succes!
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Re: motoruitbouwen Peugeot j5
auto op bokken zetten met de voorwielen , accu losmaken,koelwater aftappen , radiator verwijderen, bekabeling losmaken, uitlaat ,brandstof leidingen, e.d losmakenen koelwaterleidingen vooral die naar de plastic potjes, VOORZICHTIG losnemen(slangklemmen ver genoeg ) losdraaien! want dat potje is erg bros, frontje eruit halen, fusees losmaken onder, om steekassen uit te nemen , motor ophangen in takel o.i.d., motorsteunen losmaken, motor rechts(in rijrichting gezien) iets optillen en dan er uit nemen, wijst zich vanzelf is niet moeilijk of bijzonder, neem gelijk de moeite om de motorruimte te reinigen en inspecteren op roest , kun je nu goed bij , en lekt de motor nu wat olie, denk aan het vervangen van keerringen.
motor en bak er in zijn geheel uithalen is het simpelste, zorg voor een grote pallet daarop werkt makkelijk ,
en na al die jaren gaten afstoppen en de boel voor het beginnen met de hogedrukspuit ff schoonmaken werkt veel prettiger
montage omgekeerde volgorde
jos
motor en bak er in zijn geheel uithalen is het simpelste, zorg voor een grote pallet daarop werkt makkelijk ,
en na al die jaren gaten afstoppen en de boel voor het beginnen met de hogedrukspuit ff schoonmaken werkt veel prettiger
montage omgekeerde volgorde
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: motoruitbouwen Peugeot j5
alleen de bak er onderweg is slecht te doen, doordat de nokkenas door de bak steekt, en de bak is loodzwaar, minste geklooi is de unit in zijn geheel er uit .c.westerman schreef: ↑di 10 jul 2018, 18:32Werkt wel lekker makkelijk, wel veel extra werk denk ik, succes!
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
- Locatie: Zeist
Re: motoruitbouwen Peugeot j5
Jos, werkt dit voor mijn Ducato net zo? Koppakking en dus distributie gedaan zonder motoruitbouw. Maar tzt komt ook de koppeling eraan, dan beter motor uitbouwen?
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Re: motoruitbouwen Peugeot j5
nee, enkel bij de j5 en citroen c25 loopt de nokkenas door de bak, blijft wel het feit dat het slecht manouvreren is met zo,n zwaar ding in een kleine ruimte, maar bij de ducato iets makkelijker, tip: neem een gewichtheffer als monteur. .
ook succes
jos
ook succes
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
bedankt voor de vele reacties weet iemand ook toevallig de maat van de moer om de aandrijfassen los te maken aan de wielzijde.?
rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
bij mijn j5 2,5 TD 1990 is het 41mm
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
waar zit het voor front overal vast .?
rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Ik heb hier de RTA neer gezet:
https://www.pdf-archive.com/2018/07/11/ ... troen-c25/
https://www.pdf-archive.com/2018/07/11/ ... troen-c25/
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
frontje losmaken ?, gewoon beginnen dan zie je vanzelf wel waar het vastzit en dus los moet, we kunnen toch moeilijk alle boutjes en moertjes opgaan noemen, beginnen en gaan met die banaan , is niet moeilijk, komen geen rare dingen bij kijken, alleen niet het hele front kan er uit enkel het bovenste deel, dus de motor/bak unit moet je wat hoger tillen om te verwijderen, maar met een motortakel geen probleem, deze zijn ook te huur .
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
krijg aandrijs as links en recht niet los zie wel 4 boutjes moeten die los of kan je er zo uit drukken met koevoet
rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
die 4 boutjes links en rechts laten zitten, aandrijfas links(de korte) zit met een borgring en kan erg vast zitten, gaat het met 2 beitels tussen tripod en boutkoppen niet, dan laten zitten en rubberhoes om de tripod los maken en de as uit de pot nemen , voorzichtig er kunnen naalden om de rollen op de ster zitten dus zo gauw die eruit komt een lap om de rollen draaien.
de rechteras (de lange met het steunlager), deze zit zonder borgring, maar zit vast door het steunlager de 2 moeren m7 11mm sleutelwijdte bij het steunlager paar slagen losdraaien en dan de boutjes een stuk terugtikken, dan de bouten 90gr draaien en dan zit het lager los en kan de as eruit.
succes
jos
de rechteras (de lange met het steunlager), deze zit zonder borgring, maar zit vast door het steunlager de 2 moeren m7 11mm sleutelwijdte bij het steunlager paar slagen losdraaien en dan de boutjes een stuk terugtikken, dan de bouten 90gr draaien en dan zit het lager los en kan de as eruit.
succes
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything