Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Wil je ontdreunen of akoustisch isoleren?
Voor het ontdreunen gebruik ik bitumen platen, maar die zou ik niet vlak bij de warme motor plaatsen, maar aan de binnenkant. (Gebruik ze zelf voor de vloer)
Voor akoustische isolatie gebruik ik Akotherm.
Voor het ontdreunen gebruik ik bitumen platen, maar die zou ik niet vlak bij de warme motor plaatsen, maar aan de binnenkant. (Gebruik ze zelf voor de vloer)
Voor akoustische isolatie gebruik ik Akotherm.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Sorry, een wat late reactie maar dank voor je tip van Akotherm! Ik zat in eerste instantie te denken om de isolatie wat tegen het schutbord zit te vervangen maar ik denk dat ik het zo laat omdat het er toch nog best redelijk op zit. Ik dacht dat het er erger aan toe was en kies nu om de motorkap te isoleren en dus ontdreunen.
@Jos, Ik heb Kareltje Cola gesproken en gaf aan om de brandstofpomp af te stellen erg op gehoor moet en dat het niet echt valt uit te leggen en dus zullen we een keer die kant op moeten of naar iemand die dit kan afstellen. Voor nu hebben we de Brandstofpompen vastgezet met bouten door de poulie en tegen de distributie achterplaat vastgezet en beide achterplaten omgewisseld en deze kunnen we straks weer netjes op de juiste vertanding terug zetten.
Verder zijn we afgelopen weekend flink opgeschoten! Het blok eruit gehaald, beide blokken ontmanteld, de distributie achterplaten losgehaald en zo hebben we het onderblok kunnen schilderen en de boel weer in elkaar gezet met nieuwe pakkingen en keerringen uiteraard. Deze week de kop naar het revisiebedrijf brengen en de kleppen nog laten slijpen en de boel kan (na wat laswerk waar we nu goed bij kunnen) weer terug. Een spannend moment zal het voor ons zijn. Hier nog een foto van de status nu Groetjes,
Mark
@Jos, Ik heb Kareltje Cola gesproken en gaf aan om de brandstofpomp af te stellen erg op gehoor moet en dat het niet echt valt uit te leggen en dus zullen we een keer die kant op moeten of naar iemand die dit kan afstellen. Voor nu hebben we de Brandstofpompen vastgezet met bouten door de poulie en tegen de distributie achterplaat vastgezet en beide achterplaten omgewisseld en deze kunnen we straks weer netjes op de juiste vertanding terug zetten.
Verder zijn we afgelopen weekend flink opgeschoten! Het blok eruit gehaald, beide blokken ontmanteld, de distributie achterplaten losgehaald en zo hebben we het onderblok kunnen schilderen en de boel weer in elkaar gezet met nieuwe pakkingen en keerringen uiteraard. Deze week de kop naar het revisiebedrijf brengen en de kleppen nog laten slijpen en de boel kan (na wat laswerk waar we nu goed bij kunnen) weer terug. Een spannend moment zal het voor ons zijn. Hier nog een foto van de status nu Groetjes,
Mark
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
de brandstofpomp op de foto is de pomp van een turbo uitvoering (te zien aan dat ronde doosje met 2 slangtuitjes) en niet van een 2,5 zonder turbo.
ik was in de veronderstelling dat jij het over een zonder turbo hebt.
ziet er netjes uit zo , mooi kleurtje
jos
ik was in de veronderstelling dat jij het over een zonder turbo hebt.
ziet er netjes uit zo , mooi kleurtje
jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op ma 25 feb 2019, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Ah daar zat de verwarring dus. Er zat inderdaad ooit eerder een J5 blok in en nu dus een citroen CX 2.5TD blok (motorcode M25/648).
Ja goede kleur toch Een beetje een licht kleurtje gekozen zodat als er iets zou lekken oid dan is dit goed te zien nu.
Op aanrader van Macfocus met Hammerite gedaan en volgens mij een goede keus!
Groetjes,
Mark
Ja goede kleur toch Een beetje een licht kleurtje gekozen zodat als er iets zou lekken oid dan is dit goed te zien nu.
Op aanrader van Macfocus met Hammerite gedaan en volgens mij een goede keus!
Groetjes,
Mark
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Ziet er goed uit.
De mijne is nog wat lichter.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Ah kijk, zie er ook goed uit @Macfocus!
Ik ben benieuwd of het blijft zitten ivm hitte maar dat gaan we zien
Ik ben benieuwd of het blijft zitten ivm hitte maar dat gaan we zien
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Ben jij een cilinder verloren? Ik zie er maar 3.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
veel heter dan 80 - 90 graden zal het blok aan de buitenkant niet worden(koelwatertemperatuur), kan verf prima hebben.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Dat weet ik wel zeker, 6 x ±500cc maakt ongeveer 3000cc, met 138 PK en ruim 140 newtonmetertjes koppel.
Dat is voor een jaren 60 blok respectabel. Is een koppelblok, en daar hou ik van.
Ooit ontworpen als een dieselblok, dus alles is groot en zwaar.
Ik heb thuis ook nog een 5 en een 3 cilinder turbo. Die laatste is een gifkikker eerste klas.
Dat is voor een jaren 60 blok respectabel. Is een koppelblok, en daar hou ik van.
Ooit ontworpen als een dieselblok, dus alles is groot en zwaar.
Ik heb thuis ook nog een 5 en een 3 cilinder turbo. Die laatste is een gifkikker eerste klas.
Laatst gewijzigd door macfocus op wo 27 feb 2019, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Dat blijft zeker zitten, mits je goed ontvet hebt.
Ik brand het altijd af, kost ff tijd, maar dan houdt je verf wel.
En het stijkt de eerste ker zo lekker uit op een warm blok
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Zou iemand (bv jos) mij kunnen helpen.
Mijn aandrijfas rechts komt er een stukje uit en gaat dan geluiden maken tijdens optrekken. Volgens mij zit het lager op de as die in het steunpunt gaat niet goed vast, zie foto. Hoort die vast op de as te zitten. Er komt ook een losse bus soms uit het steunpunt en die hangt dan los om de as.
Weet niet of ik deze vraag hier mag posten.
Mijn aandrijfas rechts komt er een stukje uit en gaat dan geluiden maken tijdens optrekken. Volgens mij zit het lager op de as die in het steunpunt gaat niet goed vast, zie foto. Hoort die vast op de as te zitten. Er komt ook een losse bus soms uit het steunpunt en die hangt dan los om de as.
Weet niet of ik deze vraag hier mag posten.
- Bijlagen
-
- 15520513713553363526006212221967.jpg (185.86 KiB) 326 keer bekeken
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
natuurlijk mag je hier je vragen stellen, daar zijn we voor.
die as zit in een kogellager en dat lager zit met 2 bouten vast in de steun, dat lager hoort klemvast op de as te zitten en zit normaal geborgd met een z.g krimpring/klemring, de losse bus w.s
op de foto zie ik roest op die as, dat betekent dat de borgring en het lager en de as (tripod genaamd) versleten zijn en vernieuwd moeten worden, want anders was er geen roest te zien, en op de oude roestige as een nieuw lager en ring gaat niet want dan zit e.e.a. niet meer vast genoeg, roest is verdwenen ijzer.
de rechtertripod word enkel geleverd als komplete rechter aandrijfas, kogellager is een gewoon standaard lager 2zijdig rubberafgedicht, en de krimp/klemring zal je moeten zoeken, kan in de boeken geen onderdeelnummer van een losse ervan vinden zal ws bij de komplete as horen.
helaas het is niet anders.
succes
jos
die as zit in een kogellager en dat lager zit met 2 bouten vast in de steun, dat lager hoort klemvast op de as te zitten en zit normaal geborgd met een z.g krimpring/klemring, de losse bus w.s
op de foto zie ik roest op die as, dat betekent dat de borgring en het lager en de as (tripod genaamd) versleten zijn en vernieuwd moeten worden, want anders was er geen roest te zien, en op de oude roestige as een nieuw lager en ring gaat niet want dan zit e.e.a. niet meer vast genoeg, roest is verdwenen ijzer.
de rechtertripod word enkel geleverd als komplete rechter aandrijfas, kogellager is een gewoon standaard lager 2zijdig rubberafgedicht, en de krimp/klemring zal je moeten zoeken, kan in de boeken geen onderdeelnummer van een losse ervan vinden zal ws bij de komplete as horen.
helaas het is niet anders.
succes
jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op vr 08 mar 2019, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything