snoertjeshel oplossing

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: snoertjeshel oplossing



Bericht door bertkuip »

Camperic schreef:
di 26 jun 2018, 20:18
Simpel is het inderdaad :thumbup: , maar met alle respect geen mooie oplossing die wij in onze camper zouden willen hebben.
BP 2 schreef:
ma 25 jun 2018, 9:54
..... dan is 1 kabeltje voldoende tenzij je ze tegelijkertijd wil laden.
En laat dat nu net (vrijwel) dagelijks het geval zijn bij ons ;)
Keurig achter een gordijntje weggewerkt. Voor de foto moest het gordijn even wijken natuurlijk, anders had je me niet geloofd.
:-B
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: snoertjeshel oplossing



Bericht door Grumble »

Marco Polo schreef:
di 26 jun 2018, 20:53
Kan je nog steeds geen meerdere apparaten gelijktijdig laden ;-)
jawel, koop je er gewoon een paar, daar ontkom je niet aan. voordeel is wel dat je maar één type kabeltje nodig hebt, die korte stompjes blijven in de te laden apparaten.
Ares
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 23:48

Re: snoertjeshel oplossing



Bericht door Ares »

Misschien is dit iets?
Bijlagen
C8FACAC0-9278-4275-B480-D7947120DE3C.jpeg
C8FACAC0-9278-4275-B480-D7947120DE3C.jpeg (163.35 KiB) 857 keer bekeken
Renault Master L2H2 (Zelfbouw, in progress)
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: snoertjeshel oplossing



Bericht door Camperic »

Camperic schreef:
zo 24 jun 2018, 20:30
Grappig dat je dit topic opent. Wij herkennen het en dit is het prototype van karton voor de oplossing die wij hebben bedacht.

8BC24A3F-D5D2-4981-8F55-EF539CFE3192.jpeg

Gaan we komende zomer uitproberen en zijn van plan om daarna de definitieve versie van bijv. triplex te maken. In het grote vak achter zit de USB-hub met 230V- stekker. In de vakjes voor de kabeltjes die aan de hub zitten en waarvan het andere uiteinde door de gleufjes aan de voorzijde naar de op te laden apparaten gaan.
Zoals ik net ook in een ander topic schreef heb ik een handige en creatieve vrouw. Op basis van ervaringen met het prototype is nu dé oplossing voor ons gemaakt, gemonteerd boven het voeteneinde van het bed:
xwqz044547.jpg
xwqz044547.jpg (81.22 KiB) 672 keer bekeken
xwqz820850.jpg
xwqz820850.jpg (70.79 KiB) 672 keer bekeken

De USB hub ligt in het plankje, de kabeltjes komen via uitsparingen in de rand van de deksel van het vak naar het plankje waar we 2x iPhone, 2x iWatch, 1x iPad op kunnen laden en waar bovendien nachtklok/wekker op komt te staan.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: snoertjeshel oplossing



Bericht door FJM »

Mooie oplossing hoor!
Goed gedaan. Je moet er maar opkomen 😉
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
roze
Berichten: 671
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 0:15
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: snoertjeshel oplossing



Bericht door roze »

Rob Zeijen | Hymer S660 | 1993 | MB 410 D | automaat |

Info over de retro S-serie van Hymer: www.beremooiehymers.nl
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: snoertjeshel oplossing



Bericht door FJM »

De standaard USB laders: mooi weggewerkt.
Er is wel iets waar ik niet tegen kan: dat die USB-lader een beetje “scheef” zit. Het zal mijn autisme wel zijn, maar die zou ik recht hangen/draaien.... 😉
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: snoertjeshel oplossing



Bericht door Transitje »

En dan heb je al die kabels mooi opgeborgen, maar dan wil je ze nog gebruiken waarbij de meeste te lang zijn en het gauw een rommeltje dreigt te worden op het dashboard of elders.
Hier de oplossing, zo heb ik vrijwel alle kabeltjes behandeld, simpeler om op te bergen en netter bij gebruik: https://www.youtube.com/watch?v=trWCYhMZtrk
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: snoertjeshel oplossing



Bericht door Kroppie »

ik heb geen probleem met dat ene snoertje van mijn telefoon, meer hoef ik niet op te laden.
als ik nu zie wat er allemaal opgeladen moet worden bij anderen vraag ik me af wat dan allemaal?

het enige wat ik nooit op hoef te laden is dat wat ik niet heb :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 206
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: snoertjeshel oplossing



Bericht door Becosemsaida »

:lol: :lol: :lol: :lol:

Opladen tegenwoordig van diverse "must have" is altijd moeilijk. En inderdaad je hebt zoveel verschillende stekkers en daar heb je dus een hoop kabels liggen......

Wij zijn normaal met z'n tween maar soms ook met z'n vieren (of meer), dan heb je dus 4X opladen aan het eind van de dag dus 4 kabels. Daarnaast heb je ook nog een een smartwatch, tablet etc. etc.etc. Dus heb je zo een "kabelboom" ergens zitten. Dus we hebben gewoon de helft van een kastje waar ik 4X usb 2A kan aansluiten, een 220V stopcontact en het enige wat ik nodig heb is de kabels die netjes met een elastiekje in hetzelfde kastje liggen. Smartphones uit s'avonds, tablets uit en de volgende morgen zit alles weer vol voor een dag.

Natuurlijk heb ik de GPS en de camera met een extra aansluiting op het contact aangesloten en daar een 5X USB aan gehangen mocht het toch nodig zijn.

Ik alleen heb mijn tablet, smartwatch en handy, en heb tot nu geen problemen gehad....

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: snoertjeshel oplossing



Bericht door hathi »

Kroppie schreef:
vr 19 apr 2019, 23:08
ik heb geen probleem met dat ene snoertje van mijn telefoon, meer hoef ik niet op te laden.
als ik nu zie wat er allemaal opgeladen moet worden bij anderen vraag ik me af wat dan allemaal?

het enige wat ik nooit op hoef te laden is dat wat ik niet heb :-B

jos
Jos ik heb er dan toevallig twee, een voor mijn scheerapparaat,en een voor de I phone,daarvan heb ik de WiFi ook nog uitgeschakeld,dat scheelt 3 /4 dagen,met opladen,je bent tenslotte met vakantie,en dan wil ik niet gestoord worden,door een of ander apparaat,maar wil ik graag rust,ieder zijn ding natuurlijk,maar weing last van kabeltjes :thumbup:
Hans
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: snoertjeshel oplossing



Bericht door Janpinz »

O ja, vakantie...je zou het bijna druk krijgen met al die apparaten en snoeren! :-B
Ik lees even terug, iemand met een wekker!!! Op tijd wakker, om alles te controleren op laadtoestand :lol3:
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 206
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: snoertjeshel oplossing



Bericht door Becosemsaida »

Janpinz schreef:
za 20 apr 2019, 16:09
O ja, vakantie...je zou het bijna druk krijgen met al die apparaten en snoeren! :-B
Ik lees even terug, iemand met een wekker!!! Op tijd wakker, om alles te controleren op laadtoestand :lol3:
Toch zijn er mensen (zoals ik) die toch moeten werken, gelukkig kan 80% online doen maar ik moet wel berijkbaar zijn van 07:00 tot 22:00. Een wekker is handig maar die heb ik toch (nog) niet nodig. Vakantie........ heb ik geen tijd voor. Dit jaar MOET ik verplicht een maand vakantie nemen (was eigenlijk vorig jaar al :) ) dus hoop dat ik toch een weekje eruit kan nemen. Totdan is het dagtripjes tot max 4 dagen die niet altijd officieel zijn........

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: snoertjeshel oplossing



Bericht door FJM »

En ik dacht dat ik nog wel een harde werker was ... je bent baas boven baas hoor, met 75 uur werken per week en dat 52 weken per jaar.... 😳
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Plaats reactie