Transit 2.5 TDi rookt en mist kracht (1999)
Re: Transit 2.5 TDi rookt en mist kracht (1999)
Als dit allemaal niet geholpen heeft rest inderdaad alleen nog maar de turbo. Die zijn tegenwoordig voor een goede 200 euro nieuw te koop, dus dat zal zeker de volgende stap worden. Op dit moment heb ik alleen de onderdelen vervangen die overduidelijk niet goed zijn, de turbo as voelde goed aan en ik zag geen overmaat aan olie in de compressor kant van de turbo dus die heb ik eerst maar laten zitten. Dinsdag weet ik of het nu werkt zoals het moet.
Ik moet wel toegeven dat bij het wegrijden op hellingen de motor lang problemen heeft met het "turbogat", het duurt even voordat het volle koppel er is.
De Epic pomp is naar mijn mening goed.
Ik moet wel toegeven dat bij het wegrijden op hellingen de motor lang problemen heeft met het "turbogat", het duurt even voordat het volle koppel er is.
De Epic pomp is naar mijn mening goed.
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Transit 2.5 TDi rookt en mist kracht (1999)
Turbodruk hoort 0,83 Bar te zijn. Heb je dat al gemeten?
Werkt de wastegate soepel en vooral: sluit die goed af?
Die kun je eventueel verhogen, door de wastegate stang korter te maken (stelmoer).
Wel oppassen dat je hem goed merkt of opmeet zodat je hem indien gewenst, weer terug kunt stellen.
p.s. als je er een meter aan hangt kun je hem verhogen tot 1,4Bar (als alles tenminste goed vast blijft zitten ).
Werkt de wastegate soepel en vooral: sluit die goed af?
Die kun je eventueel verhogen, door de wastegate stang korter te maken (stelmoer).
Wel oppassen dat je hem goed merkt of opmeet zodat je hem indien gewenst, weer terug kunt stellen.
p.s. als je er een meter aan hangt kun je hem verhogen tot 1,4Bar (als alles tenminste goed vast blijft zitten ).
Paul.
Re: Transit 2.5 TDi rookt en mist kracht (1999)
In mijn personen auto was het een lekke turboslang. De motor is ingesteld op het hebben van een turbo en komt dus slecht op gang zonder. Bij meer gas, komt er een walm uit waarmee je iedereen verblind op de weg..
Re: Transit 2.5 TDi rookt en mist kracht (1999)
Ik heb zojuist een nieuwe turbo besteld. Voor die 165 euro wil ik geen enkel risico lopen. Alles wat niet goed meer was en alles wat verdacht is, is nu vervangen. In de loop van de week weet ik meer. Turboslangen zijn goed.
Vervangen is nu:
- verstuivers
- turbo
- getande riem
- multi V riem
- EGR afgedopt
- radiateur
- dieselfilter
- luchtfilter
De motor heeft een prima compressie, moet nu toch weer gaan als de brandweer.
Vervangen is nu:
- verstuivers
- turbo
- getande riem
- multi V riem
- EGR afgedopt
- radiateur
- dieselfilter
- luchtfilter
De motor heeft een prima compressie, moet nu toch weer gaan als de brandweer.
Re: Transit 2.5 TDi rookt en mist kracht (1999)
uitlaat ook goed doorlatend?, geen losgerammeld schotje of roet wat iets blokkeerd.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Transit 2.5 TDi rookt en mist kracht (1999)
Als dit alles niet gewerkt heeft, wordt dat een volgend hoofdstuk. eerst maar eens even zo proberen.
Re: Transit 2.5 TDi rookt en mist kracht (1999)
Heb je een link naar die turbo Meine, kan handig zijn...
Re: Transit 2.5 TDi rookt en mist kracht (1999)
De aanbieder van mijn turbo heeft nu geen turbo op Ebay.de. In principe staan er daar vele aanbieders, deze was op dat moment de goedkoopste. Hij vroeg 177 euro en er kon een prijsvoorstel gedaan worden. Ik heb 165 euro geboden, hetgeen gehonoreerd werd. Daar boven op komt 14 euro transport. Alle turbo's zo tussen de 177 en 260 euro op Ebay.de zijn een en het zelfde merk. Een China product wat kwalitatief goed oogt maar niet helemaal het afwerkingsniveau heeft van een KKK.
Hier de link, ik weet niet of hij werkt: https://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 6491303005
Overigens waren de pakkingen er niet bij, dat heeft een extra creditering van 20 euro opgeleverd.
De Stanadyne penverstuivers die ik gekocht heb zijn ook Chinees. Ze hebben af fabriek de juiste openingsdruk en zij qua afwerking niet van origineel te onderscheiden. https://www.ebay.de/itm/Einspritzd%C3%B ... 2749.l2649
Hier de link, ik weet niet of hij werkt: https://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 6491303005
Overigens waren de pakkingen er niet bij, dat heeft een extra creditering van 20 euro opgeleverd.
De Stanadyne penverstuivers die ik gekocht heb zijn ook Chinees. Ze hebben af fabriek de juiste openingsdruk en zij qua afwerking niet van origineel te onderscheiden. https://www.ebay.de/itm/Einspritzd%C3%B ... 2749.l2649
Re: Transit 2.5 TDi rookt en mist kracht (1999)
Meine, wat ik mis in je verhaal of ik moet er overheen gelezen hebben, is hoe je probleem ontstaan is. Plotseling of geleidelijk aan?
Grt. Willart
Grt. Willart
Re: Transit 2.5 TDi rookt en mist kracht (1999)
In de loop van duizend kilometer heeft het zich van een beetje rokerig tot zeer onacceptabel ontwikkeld. Een beetje rokerig was de motor al een jaartje. Eind van de week zitten al die nieuwe delen er op, ik verwacht er veel van. Ik zal het resultaat hier melden.
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Transit 2.5 TDi rookt en mist kracht (1999)
Ik heb geen links meer nodig, ik heb al gekocht, en zeker niet duurder dan in jouw link, zeker als je de shipping mee rekent. Als je het laatste plaatje goed bekijkt is bijvoorbeeld het pasvlak aan uitlaat zijde vrij grof gevlakt, het is allemaal net geen KKK kwaliteit. Het is dezelfde turbo die ik gekocht heb. Een turboromp was voor mij geen optie. Als je een nieuwe actuator en de pakkingen mee bestellen moet ben je duurder uit.
Re: Transit 2.5 TDi rookt en mist kracht (1999)
Wat bedoel je met KKK kwaliteit?
Ik dacht dat verreweg de meeste origineel gemonteerde turbo's door Gates gemaakt worden
Ik dacht dat verreweg de meeste origineel gemonteerde turbo's door Gates gemaakt worden
Re: Transit 2.5 TDi rookt en mist kracht (1999)
kkk is net als garrett een turbofabrikant.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything