Stufe 3

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Marteak64
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 19:43

Stufe 3



Bericht door Marteak64 »

Hallo , ik heb een vraag , wat betekent 'stufe3' ? Dit staat aan de buitenkant op het typeppaatje waar de gewichten op staan .mvg bvd
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Stufe 3



Bericht door Audiofiel »

Letterlijk derde (bouw)fase.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Stufe 3



Bericht door Marco Polo »

Stufe 1 is dan leverancier van de aandrijving
Stufe 2 de chassisbouwer
Stufe 3 de camperbouwer

De laatste heeft dan de verantwoordelijkheid voor de hele constructie en de technische capaciteiten van de constructie.

Maar staat dit ook op het typeplaatje?
Heb het wel op het CoC zien staan.
Marteak64
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 19:43

Re: Stufe 3



Bericht door Marteak64 »

Hoi , ja dat staat aan de buitenkant op dat vierkante plaatje , samen met de massa etc.
Marteak64
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 19:43

Re: Stufe 3



Bericht door Marteak64 »

O, ja onder de motorkap staat ook op een klein ijzeren plaatje samen met het motortype enz. Stufe 2 , maar volgens mij heeft dat betrekking op de milieunorm .
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Stufe 3



Bericht door Marco Polo »

Ik heb het plaatje wat je bedoeld nu in beeld en stufe 3 betekent volgens mij nog steeds dat het een plaatje is van de camperbouwer.
De gewichten die hierop staan zijn dus de maximale waarden die afgegeven zijn door de laatste die eraan gewerkt heeft.
Komt overeen met de waarden in het conformiteit certificaat wat van origine voor de wagen is afgegeven.

Bij ons staat op dat formulier wie verantwoordelijk is voor stufe 3 - in ons geval dus Carthago - en dat de bouw van het voertuig met die stap voltooid is.
Afbeelding

De technische maximum waarden zijn anders dan in Stufe 1 waarvoor Fiat verantwoordelijk is geweest.
Carthago heeft er bijvoorbeeld zwaardere voorveren ondergezet waardoor de maximale aslast op de vooras 200kg hoger is dan Fiat in Stufe 1 had opgegeven.
Marteak64
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 19:43

Re: Stufe 3



Bericht door Marteak64 »

Oke weer wat wijzer geworden , wij hebben deze camper pas een paar weken , hymer b614 sl van 2004. Bedankt grts .
Plaats reactie