je kan een "stang" maken die in de schroefdraad valt(dus gedeeltelijk dunner) van een draadeind. Even opmeten hoe diep de schacht is( met fietsspaak?) . Dan de "stang ongeveer 2 cm korter. Dan aan de voorkant van de rotor-as schroefdraad tappen voor bv. m10. (in de as) (3 cm). Gemaakte stang er in en dan bout M10 er indraaien, aldus heb je een as-trekker. Als de schroefdraad te kort is kan je opvullen met lagerkogeltjes. Succes.
cor
Uitgelopen oliekeerring Honda aggregaat
- Peter LMC
- Berichten: 10161
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Uitgelopen oliekeerring Honda aggregaat
Tadaaa. Hij is er af.
Hier ook een nieuwe keerring in gezet.
De oude keerring zat er hier gewoon los in. Maar kan er niet uit omdat er een rand aan het vliegwielhuis zit die de keerring tegenhoud. Het blokje staat al bijna in elkaar.
Helaas morgen geen tijd om er aan verder te gaan.
Nadat ik er ook nog het vliegwielhuis af nam liep de motorolie er gewoon uit.
Hier ook een nieuwe keerring in gezet.
De oude keerring zat er hier gewoon los in. Maar kan er niet uit omdat er een rand aan het vliegwielhuis zit die de keerring tegenhoud. Het blokje staat al bijna in elkaar.
Helaas morgen geen tijd om er aan verder te gaan.
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44
- Peter LMC
- Berichten: 10161
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Uitgelopen oliekeerring Honda aggregaat
Simpel.
De centrale bout er een paar gangen inlaten zitten.
Het geheel vastzetten op de werktafel.
Dan aan de rotor trekken en met een kunststof hamer op het metaal slaan.
En dan gelijk een trekkende beweging maken met je hamer.
En denk aan de vingers.
Na 2 klappen schoot hij los.
Ik heb via importeur contact laten zoeken met de fabrikant met de vraag hoe je dit demonteert en kreeg dit als antwoord te doen.
Nette service van de dealer/importeur.
De centrale bout er een paar gangen inlaten zitten.
Het geheel vastzetten op de werktafel.
Dan aan de rotor trekken en met een kunststof hamer op het metaal slaan.
En dan gelijk een trekkende beweging maken met je hamer.
En denk aan de vingers.
Na 2 klappen schoot hij los.
Ik heb via importeur contact laten zoeken met de fabrikant met de vraag hoe je dit demonteert en kreeg dit als antwoord te doen.
Nette service van de dealer/importeur.
- Peter LMC
- Berichten: 10161
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Uitgelopen oliekeerring Honda aggregaat
Update.
Aggregaat heeft nu al een 4 tal uren belast proefgedraaid en is nog steeds olie vrij.
De tijd zal het leren of de reparatie blijvend is.
Dank aan de inbreng van de forum leden.
Aggregaat heeft nu al een 4 tal uren belast proefgedraaid en is nog steeds olie vrij.
De tijd zal het leren of de reparatie blijvend is.
Dank aan de inbreng van de forum leden.