Deurslot leefruimte los gekomen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Deurslot leefruimte los gekomen



Bericht door Smurf »

Deurslot van de leefruimte is los gekomen, het is de zelfde deur als bij de Mc Louis Sovereing met dubbele sluiting. Is er iemand bekent met dit type slot en die mij kan vertellen hoe ik aan de binnen kant van de deur kom om dit terug vast te zetten, zie foto's;

Afbeelding

Afbeelding

Voor alle duidelijkheid het slot werkt nog wel maar ik kan het zwarte gedeelte dat je aan de buitenkant ziet een klein beetje heen en weer schuiven over de deur.
Laatst gewijzigd door Smurf op do 14 jun 2018, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Deurslot leefruimte los gekomen



Bericht door Arie55 »

Bedoel je het cilinderslot of het mechaniek wat er om heen zit? De eerste zit n.l. niet vast. Het slot kan met de sleutel erin en ietsiepietsie verdraaid uitgenomen worden. Meestal lukt dat niet zo makkelijk omdat het slot wat 'vast geroest' zit (contact corrosie). Het slot zit vergrendelt met een palletje wat dan net goed moet zitten om uitgenomen te worden. Kan me voorstellen dat door een samenloop van omstandigheden het slot los is gekomen.
Hoe het binnenwerk/mechaniek uitgenomen kan worden, is me niet bekend.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Deurslot leefruimte los gekomen



Bericht door Smurf »

@ Arie
Ik heb mijn topic wat aangepast was inderdaad niet zo duidelijk, het is namelijk het zwarte gedeelte aan de buiten kant dat je op de foto ziet kan een een klein beetje heen en weer schuiven over de deur.
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Deurslot leefruimte los gekomen



Bericht door rijschoollucassen »

Meestal zitten er plastic dopjes of pennetjes op de kopse kanten van de deur. Die kun je er voorzichtig uitwippen en dan komt de binnendeur los. Zo gesmurft....

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Deurslot leefruimte los gekomen



Bericht door Smurf »

Ik ga het morgen eens bekijken maar voor zover ik tot op heden kunnen zien heb zie ik nergens plastic dopjes of zo word vervolgd...
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Deurslot leefruimte los gekomen



Bericht door Smurf »

Zijn door omstandigheden enkele dagen over gegaan maar er zitten geen plastic dopjes op de zijkant plaat licht vlak op het grote vlak van de binnenzijde van de deur maar zo geen beweging in te krijgen. Ik zou de handgreep aan de binnen zijde moet kunnen verwijderen maar deze bestaat uit 2 delen namelijk het onderste gedeelte dat tegen de deur geschroefd zit en daarover een afwerkstuk dat volgens mij geklikt zit maar ik krijg hier geen beweging in ook omdat ik niet zeker ben hoe het vast zit en ik niets wil stuk maken vandaar ook de vraag hier.
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Plaats reactie