probleem koelkast-diepvriezer Thetford van camper

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Kazan
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 20:12

probleem koelkast-diepvriezer Thetford van camper



Bericht door Kazan »

Er is een probleem met de koelkast-diepvriezer van onze camper.Werkt zowel niet met 220 V of met gas. De temperatuur in de koelkast is op elektriciteit en op gas + 5 ° en de diepvriezer is de temperatuur zowel op elektriciteit en op gas - 5 ° tem -8 °.De brander en sproeier is al schoongemaakt, Er ontsnapt geen gas. Er is al een nieuwe sproeier geplaatst + een extra ventilatie. Er is ook een test gedaan op de dichtheid van de koelkast en de diepvriezer. Wat zou nu nog het probleem kunnen zijn ? Misschien de printplaat ? Heeft er nog iemand deze problemen gehad of zou iemand me kunnen helpen ?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51316
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: probleem koelkast-diepvriezer Dhetford van camper



Bericht door Kroppie »

type van de koelkast?

en gemeten bij deze buitentemperaturen?, dan lijkt het me nog niet zo slecht, of speelt het probleem ook bij lagere buiten temperaturen?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Kazan
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 20:12

Re: probleem koelkast-diepvriezer Dhetford van camper



Bericht door Kazan »

Het type van de koelkast is Dhetford N150. De temperatuur van de koelkast en diepvriezer is ook bij lagere temperaturen. Op 3 weken tijd 3 gasflessen gebruikt
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19167
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: probleem koelkast-diepvriezer Thetford van camper



Bericht door Aloys »

Dhetford N150 is niet te vinden op internet, wel een Thetford N150. Ik ben zo vrij geweest de titel aan te passen...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: probleem koelkast-diepvriezer Thetford van camper



Bericht door Cee Pee »

De buiten temperatuur zal misschien wat meespelen maar de thermometer van onze absorptie kast wijst bij een buitentemperatuur van 32°C toch -24°C aan en alles is keihard bevroren.
Maar dat gasverbruik is veel te hoog een koel vrieskast draait ongeveer drie weken op één fles.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: probleem koelkast-diepvriezer Thetford van camper



Bericht door limos07 »

Mischien is jouw platina/printplaat aan zijn eind.
Heb ik al 2 maal meegemaakt.
Ben je eventueel op een spaanse camperstek geweest waar de voltage smorgens boven de 260 volt is geweest.
Is mij gebeurt op een camperstek in Benicarlo met een N150 thetford en een kennis van ons het hetzelfde in Calpe, met een dometic ineens een te hoge voltage en daar kunnen ze niet tegen.
Gr Gerrit
myway
Berichten: 15535
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

probleem koelkast-diepvriezer Thetford van camper



Bericht door myway »

Cee Pee schreef:De buiten temperatuur zal misschien wat meespelen maar de thermometer van onze absorptie kast wijst bij een buitentemperatuur van 32°C toch -24°C aan en alles is keihard bevroren.
Maar dat gasverbruik is veel te hoog een koel vrieskast draait ongeveer drie weken op één fles.
TS geeft niet aan wat voor gasfles hij gebruikt.
Er zit nogal wat verschil tussen een 2.5 kg of een gasfles met een 11kg inhoud.
5 graden in het koelgedeelte is natuurlijk prima maar -6 in het vriesdeel is niet heel erg laag.

Nb. gasverbruik van deze kast is 420 gram/24u
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: probleem koelkast-diepvriezer Thetford van camper



Bericht door Cee Pee »

Daar heb je helemaal gelijk in, ik ging uit van de standaard 11 kilo fles.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: probleem koelkast-diepvriezer Thetford van camper



Bericht door Cee Pee »

limos07 schreef:
zo 27 mei 2018, 21:36
........
Ben je eventueel op een spaanse camperstek geweest waar de voltage smorgens boven de 260 volt is geweest.
Is mij gebeurt op een camperstek in Benicarlo met een N150 thetford en een kennis van ons het hetzelfde in Calpe, met een dometic ineens een te hoge voltage en daar kunnen ze niet tegen.
Als dat regelmatig voorkomt is dit een oplossing.
https://www.allekabels.nl/overspanning- ... gKyNvD_BwE
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Kazan
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 20:12

Re: probleem koelkast-diepvriezer Thetford van camper



Bericht door Kazan »

We gebruiken 2 grote gasflessen van rond de 13 kg. Alvast bedankt voor jullie reacties !
jurgenc
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: probleem koelkast-diepvriezer Thetford van camper



Bericht door jurgenc »

Je kan op de website van thetford het verbruik per 24 hr opzoeken van je koelkast.
https://www.thetford-europe.com/nl/prod ... tomatisch/

Zou minder dan een halve kg gas per dag mogen zijn (als ik me niet van type koelkast heb vergist). Dus met een fles van 13 kg zou je (enkel koelkast) ongeveer een maand moeten toekomen.
H20
myway
Berichten: 15535
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: probleem koelkast-diepvriezer Thetford van camper



Bericht door myway »

Ben ik weer benieuwd welke fles een inhoud heeft van 13 kg.
Of is dat het leeggewicht van de fles.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 949
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: probleem koelkast-diepvriezer Thetford van camper



Bericht door djurre1980 »

De koeling van je koelkast is sterk afhankelijk van de buitentemperatuur.
Die van ons kan op dezelfde stand ineens -2 zijn bij een normale buitentemperatuur en +8 als het buiten 30 graden is.
Plaats reactie