Fiat Ducato: lak laat los

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Toedeledoki

Re: Fiat Ducato: lak laat los



Bericht door Toedeledoki »

We nemen hem mee :cheers:
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Fiat Ducato: lak laat los



Bericht door Face »

De Ducato 244 heeft last van afbladderen van de grille,deze had ik destijds perfect gespoten.Ook het type 250 heeft dit met name op de kunstof delen.
Niet goed ontvet waardoor de zgn weekmaker(ondergrond) niet goed hecht. De oude lak verwijderen schuren enz goed ontvetten en eerst een primer de zgn weekmaker opbrengen.... daarna spuiten. Claimen van deze klus bij Fiat heeft geen zin.
Bijlagen
20190106_114550.jpg
20190106_114550.jpg (28.78 KiB) 2129 keer bekeken
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Fiat Ducato: lak laat los



Bericht door pele »

Hier ook afbladderende verf (gehad). Ducato wit van 2013. Na 4 jaar enkele lelijke plekken op de voorruit - raamstijlen en op gedeelte van het dak boven het voorraam. Heeft niets met steenslag te maken (in mijn geval), gewoon slechte lak van de Sevel camionettes. Mijn vorige Ducato, van 2003, met metallicgrijze kleur, had het fel op de motorkap. Jammer van Fiat (Boxer, Jumper), waar ik overigens zeer tevreden over ben. Ik vermoed dat stralen met de hogedrukreiniger nefast is. (Zelf gebruikte ik deze manier van poetsen niet, misschien wel iemand van de medegebruikers van mijn bus. )
Jip+Janneke
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 mar 2019, 12:13

Re: Fiat Ducato: lak laat los



Bericht door Jip+Janneke »

Onze Fiat Ducato 2.8 JTD bj. 2001 heeft dit verschijnsel tot nu toe op de motorkap. Vorig jaar wat vlinderstickers geplakt, op één plaats ging dit fout.
Ik probeerde de sticker los te trekken en trok de lak onder de vlinder mee. De onderlaag is wél goed. Komende maandag gaat de motorkap naar de spuiterij, hij wort dan in zijn geheel opnieuw gespoten.
zwergje
Berichten: 7
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 21:09

Re: Fiat Ducato: lak laat los



Bericht door zwergje »

Hallo, ook ik heb een witte Fiat bus waarvan de lak loslaat. Ik wil graag weten wat voor lak er oo zit zodat ik de juiste lak voor reparatie kan kopen. Weet iemand dat?
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 251
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Fiat Ducato: lak laat los



Bericht door poldertoerist »

W.s. staat het kleurnummer op een soortgelijke sticker onder de Motorkap en anders bij de deur.

Afbeelding

Het is trouwens een code evt. Letters horen erbij

Let op.. bovenstaande is toevallig wel wel wit, maar alleen bedoeld als een voorbeeld.


I'm not lost, I'm exploring!



Driekske
Berichten: 755
Lid geworden op: wo 07 jun 2023, 12:44

Re: Fiat Ducato: lak laat los



Bericht door Driekske »

zwergje schreef:
di 27 jun 2023, 1:32
Hallo, ook ik heb een witte Fiat bus waarvan de lak loslaat. Ik wil graag weten wat voor lak er oo zit zodat ik de juiste lak voor reparatie kan kopen. Weet iemand dat?
Een goede reparatie gaat bijna nooit lukken , of je moet het laten spuiten.
Als je het zelf wilt doen zou ik voor wrap folie gaan makelijk aan te brengen en je bent er zeker voor zeer lange
tijd af is goed koper als laten spuiten.

Vrgr Driekske
simple simon
Berichten: 183
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 23:23
Locatie: Stolwijk Z-H
Contacteer:

Re: Fiat Ducato: lak laat los



Bericht door simple simon »

Ik heb een kennis die een autospuiterij heeft en die zegt ook dat of delen wrappen of helemaal spuiten het enige is, en helemaal spuiten betekend dan ook helemaal alles naar de grondlaag en of kaal metaal terug schuren.
En da's een hele klus.....
Vroeger had je geen kuilen..
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Fiat Ducato: lak laat los



Bericht door DucatoDolf »

Van de witte lak heb ik nog een nieuwe spuitbus liggen. Omdat ik uiteindelijk toch voor een andere kleur ben gegaan niet gebruikt.
Plaats reactie