Wie weet dit over accu ebike?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Wie weet dit over accu ebike?



Bericht door Ger en Loes »

Hoi, enige tijd geleden op dit forum iets gelezen over iemand die de accu's van een e bike zou kunnen "oppeppen". Ben op zoek gegaan via de zoekfunctie maar daarop kon ik het niet vinden ( erg veel pagina's en niet de juiste gevonden) Volgens mij was het iemand in Limburg die daar wel raad mee wist. Graag zou ik weten wie dit is zodat ik daarmee contact kan opnemen omdat onze e bike accu's steeds minder worden. Mag ook via pb en heb geen behoefte aan discussie over het omgaan met de e bike accu of commentaar over welke wel en welke niet goed zouden zijn. Ik heb ze nu eenmaal :wink: en daar zal ik het mee moeten doen, of uiteindelijk niet. :cheers:

Alvast bedankt

groet
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Gebruikersavatar
Peter G
Berichten: 641
Lid geworden op: zo 07 dec 2003, 10:42
Locatie: Lanaken (België)

Re: Wie weet dit over accu e bike.



Bericht door Peter G »

Niet uit eigen ervaring maar wel van een paar kennissen en mijn fietsmaker dit adres gekregen, misschien een mailtje doen.
http://www.elektrofietsaccuservice.nl/
Greetz Peter en Marleen
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wie weet dit over accu e bike.



Bericht door Kroppie »

wat word er bedoeld met ""oppeppen"" ?
weer meer kilometers met de oude accu, of een nieuwe accu met een grotere capaciteit.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Wie weet dit over accu e bike.



Bericht door Ger en Loes »

Jos,

Lijkt me duidelijk, de oude accu weer een nieuw en beter leven geven dus weer kilometers met dezelfde accu. Nieuwe is veeeeeel te duur.

groet

Ger
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wie weet dit over accu e bike.



Bericht door Kroppie »

dat bedoelde ik niet
er word wel eens reclame gemaakt dat men de oude weer wat kan oppepen, dat zijn sprookjes, wat wel kan is nieuwe cellen in de oude behuizing.
bijvoorbeeld www.zuidewind.eu

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8494
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Wie weet dit over accu e bike.



Bericht door EasyBee »

Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Antje

Re: Wie weet dit over accu e bike.



Bericht door Antje »

Mijn accu zouden geen nieuwe cellen in kunnen omdat er elektronica in de accu aanwezig is, foute info dus!
Mijn accu is vorig jaar september voorzien van nieuwe cellen en tot nu toe gaat het prima, opgestuurd en met een week terug in N-H.
Dat was bij Fietsaccu-revisie.nl Stationstraat 19 5038EA Tilburg, 013 204 50 14
Kosten 299,00€
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wie weet dit over accu e bike.



Bericht door Hoofdnoorman »

Vrijwel iedere accu is te voorzien van nieuwe cellen en zeker als deze van een universeel type zijn zoals bijvoorbeeld de 18650.

Maar soms is het wel erg bewerkelijk.
Ik heb net een accu onder handen gehad van 48 Volt. Top kwaliteit fiets, accu is knudde gefabriceerd. Wel Samsung SDI cellen maar dan nog het type 22P. Accu is 4 jaar oud en van de 39 cellen waren er 3 kapot. (deze 3 vielen in elk van de 3 parallelle combinaties en dan ook nog niet op dezelfde plek, zodat de BMS uitgesloten kan worden.)
Accu was opgebouwd als 13S3P. Dus alleen al de BMS met 14 draden gesoldeerd en dan nog de nodige draden voor verlichting en temperatuurcontrole.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Will
Berichten: 3561
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Wie weet dit over accu e bike.



Bericht door Will »

Goedenavond,

Fietsaccu's zijn booming bussiness net als met printers (cardridges) en scheermesjes.
Reviseren kost v.a. 280 e.- en nieuw 299.- om een voorbeeld te geven.
Verleden jaar 2 nieuwe accu's gekocht via internet 498 .- samen nou daar kan je geen nieuwe fietsen voor kopen.

Ps. Miton in Utrecht reviseer alle soorten accu's.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Antje

Re: Wie weet dit over accu e bike.



Bericht door Antje »

De nieuwprijs van onze andere fiets was 500,00€, had de man op voorraad, dus in nieuwe accu's zit nog wel verschil.
De andere fiets was de accu nog wel nieuw in China te bestellen alleen moeten ze per 10 afgenomen worden, het gaat hier over de Union fietsen.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Wie weet dit over accu eBike?



Bericht door Digiwalker »

Ja, dit was te verwachten. Die accu's worden met zulke massa's gefabriceerd en dus ook nagemaakt daj je aan de buitenkant niet kan zien welke namaak zijn. Alleen een weegschaal biedt uitkomst. De namaak zijn vele grammen lichter. En dus ook de capaciteit.
Blijf ook nog dat bij dat de cellen gepuntlast moeten worden. Zelf solderen is dus moeilijk.
Daarom hebben wij maar een motorretje met 3 wielen. Benzine is wel duur maar overal te krijgen.
Succes Ger
Groeten
Rene

Verstuurd vanaf mijn Z met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Wie weet dit over accu eBike?



Bericht door blizard »

Digiwalker schreef:
di 08 mei 2018, 11:34
Zelf solderen is dus moeilijk.
Groeten
Rene

Verstuurd vanaf mijn Z met Tapatalk
Nee hoor https://www.youtube.com/watch?v=o1NFbchHeM8
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Wie weet dit over accu eBike?



Bericht door Digiwalker »

Goed luisteren wat de man zegt. : spotwelder is een puntlasapparaat

Verstuurd vanaf mijn Z met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
m.gerits
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 11:31
Locatie: Elsloo

Re: Wie weet dit over accu eBike?



Bericht door m.gerits »

Een fiets accu (li-ion) gaat met de tijd minder presteren en eens komt de tijd dat hij niet meer voldoet. Men kan dan een nieuwe accu kopen maar een revisie is even goed zoniet beter en goedkoper. Bovendien bestaat de mogelijkheid dat de accu meer vermogen te geven( oppeppen). Dit laatste kan alleen als er plaats is in de behuizing om extra cellen te plaatsen. Men gebruikt voor de revisie panasonic of samsung cellen en deze zitten er waarschijnlijk ook origineel in. De firma's die de accu's reviseren vind men op marktplaats. Oude fietsen hebben in plaats van li-ion batterijen ni-ca of ni-mh batterijen. Ook deze zijn te reviseren. (Zelf heb ik vroeger een sparta gehad met een ni ca accu maar dat was geen succes. Deze accu's zijn gewoon te zwak en hebben teveel handelingen nodig). Ik ben met accu revisie bezig geweest voor de accu's van mijn Luggie's.(scootmobiles). Deze li-ion accu reviseren met de speciale elektronica erin was geen enkel probleem voor de gecontacteerde firma's. Wel bleek er een groot prijsverschil tussen de diverse firma's. Ik heb mijn accu,s bij twee verschillende firma's laten reviseren en oppeppen van 8,5 naar 14,5 amph. Bij de ene firma betaalde ik 350 euro en de andere 239 euro. Beide accu's voldoen uitstekend. Ter vergelijking een nieuwe luggie accu van 8,5 amph kost 550 euro. Soms vindt men de beste firma onder een noemer die men niet verwacht bijvoorbeeld onder "ligfietsen".
Plaats reactie