Olie in koelvloeistof
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44
Re: Olie in koelvloeistof
warmtewisselaar is 60€ ongeveer. Kan je overbruggen als je wilt. (koeldarmen toch) Bij een defect komt er olie in het water maar geen (groot) waterverlies.
Maar door u water verbruik, u een koelvloeistof lek had in het zonnige Italië denk ik dat de motor is warm gelopen. (ook al zegt u van niet) En ja, de rest laat hem wel raden... kop (pakking) stuk.
Mijn beunhaas manier om koppakking te testen is eens voelen of de darmen hard aanvoelen bij draaiende motor. Eens diep de gas instampen en zien of er belletjes in het koelwater opborrelen en ja, soms witte rook...
Voor de rest zijn die oude diesels nog eenvoudig om aan te werken zonder al te veel speciaal gereedschap.
Maar door u water verbruik, u een koelvloeistof lek had in het zonnige Italië denk ik dat de motor is warm gelopen. (ook al zegt u van niet) En ja, de rest laat hem wel raden... kop (pakking) stuk.
Mijn beunhaas manier om koppakking te testen is eens voelen of de darmen hard aanvoelen bij draaiende motor. Eens diep de gas instampen en zien of er belletjes in het koelwater opborrelen en ja, soms witte rook...
Voor de rest zijn die oude diesels nog eenvoudig om aan te werken zonder al te veel speciaal gereedschap.
Re: Olie in koelvloeistof
Thanx laatste stuk naar huis ongeveer 300 km viel het waterverbruik ook nog wel mee
6 tientjes is het proberen wel waard
Maar idd denk zelf ook aan de pakking
Verbruik van olie is ook fors toegenomen sinds ik olie bij de koeling heb dat blijf ik ook vreemd vinden
Tis in ieder geval minder erg als water bij de olie
6 tientjes is het proberen wel waard
Maar idd denk zelf ook aan de pakking
Verbruik van olie is ook fors toegenomen sinds ik olie bij de koeling heb dat blijf ik ook vreemd vinden
Tis in ieder geval minder erg als water bij de olie
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44
Re: Olie in koelvloeistof
prijs is wel online te bestellen. Fiat dealer, die prijzen wil je niet weten
Olie verbruik, ja, die olie vind je terug in het koelwater
Water bijvullen, als er lucht in u systeem zit kan het wel eens zijn dat je moet bijgieten... zelf zou ik eens beginnen met die olie koeler en spoelen. Is het probleem dan nog, dan kan je meer richting de kop(pakking) denken. Ook nog klusje dat je zelf kan met wat handigheid kan. (en een moment sleutel)
Olie verbruik, ja, die olie vind je terug in het koelwater
Water bijvullen, als er lucht in u systeem zit kan het wel eens zijn dat je moet bijgieten... zelf zou ik eens beginnen met die olie koeler en spoelen. Is het probleem dan nog, dan kan je meer richting de kop(pakking) denken. Ook nog klusje dat je zelf kan met wat handigheid kan. (en een moment sleutel)
Re: Olie in koelvloeistof
bij dat blok moet ook de distributie los , als de kop er af moet, dus iets meer dan wat handigheid is dan noodzakelijk.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Olie in koelvloeistof
Reken maar op een lekke koppakking maar dat kun je eenvoudig laten testen bij een garage.
Daar hebben ze meestal wel zo'n snuffelaar met indicatievloeistof.
Met warme motor even laten snuffelen en je ziet meteen of je een lekke kop hebt.
Ben.
Daar hebben ze meestal wel zo'n snuffelaar met indicatievloeistof.
Met warme motor even laten snuffelen en je ziet meteen of je een lekke kop hebt.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: Olie in koelvloeistof
PB gestuurd
Don't worry, camper on!
Pilote Pacific 6900 obv Mercedes 312D automaat 1997;
Pilote Pacific 6900 obv Mercedes 312D automaat 1997;
Re: Olie in koelvloeistof
Dat zou ik dan ook laten doen. Kan je een boel geld schelen.ducati 900 schreef:Reken maar op een lekke koppakking maar dat kun je eenvoudig laten testen bij een garage.
Een goede reparatie begint met een goede diagnose.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Re: Olie in koelvloeistof
Klopt thanx
Ik ga eerst f die oliekoeler vervangen da's simpel n niet zo duur om mee te beginnen
Kan die anders daar ook niet meer op kapot lopen
Is trouwens de 2.5 van citroen en Peugeot 82/90 dezelfde motor als vd Ducato
Heb ik wat meer zoekopties
Heb m nog niet gevonden
Ik ga eerst f die oliekoeler vervangen da's simpel n niet zo duur om mee te beginnen
Kan die anders daar ook niet meer op kapot lopen
Is trouwens de 2.5 van citroen en Peugeot 82/90 dezelfde motor als vd Ducato
Heb ik wat meer zoekopties
Heb m nog niet gevonden
- Bas vd laar
- Berichten: 6299
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Olie in koelvloeistof
de motor is kompleet anders maar de warmtewisselaar is vlgs mij hetzelfde zit ie ook tussen het oliefilterhuis en het oliefilter.?
volgens mij zijn ze zelfs van bepaalde vw types (t3?) ook hetzelfde .
Bart Ebben heeft ze wel.
en om te kijken of het de wisselaar is, even de 2 waterslangen op de wisselaar loshalen en met een pijpje verbinden, dan staat de wisselaar niet meer in verbinding met het koelwatercircuit, en zou in schone koelvloeistof geen olie meer kunnen komen.
en dan zou je bij een lekke wisselaar na verloop van tijd olie uit de wateraansluitingen op de wisselaar moeten zien komen, dichtstoppen met een propje toiletpapier, dan kun je het goed zien.
er is nog genoeg te doen VOOR het demonteren van de kop.
jos
volgens mij zijn ze zelfs van bepaalde vw types (t3?) ook hetzelfde .
Bart Ebben heeft ze wel.
en om te kijken of het de wisselaar is, even de 2 waterslangen op de wisselaar loshalen en met een pijpje verbinden, dan staat de wisselaar niet meer in verbinding met het koelwatercircuit, en zou in schone koelvloeistof geen olie meer kunnen komen.
en dan zou je bij een lekke wisselaar na verloop van tijd olie uit de wateraansluitingen op de wisselaar moeten zien komen, dichtstoppen met een propje toiletpapier, dan kun je het goed zien.
er is nog genoeg te doen VOOR het demonteren van de kop.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Olie in koelvloeistof
Bedankt die had ik ook al gezien Bart ebben
Ik vervang dat ding gewoon kan die ook niet meer kapot lopen
Dan zie ik wel weer
Ik vervang dat ding gewoon kan die ook niet meer kapot lopen
Dan zie ik wel weer
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44
Re: Olie in koelvloeistof
Fiat is ander blok als Citroen en Peugeot.
Olie warmte wisselaar zou ik overbruggen als test als ik de prijs zie... Brr duur! Ja ik ken meer citroen/Peugeot prijzen
https://www.amazon.de/%C3%96lk%C3%BChle ... B06X6JC52N
Trouwens handig om zeker te zijn of je koppakking lek is naar de cilinder kop toe (CO/CO2 tester)
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... q4EALw_wcB
Olie warmte wisselaar zou ik overbruggen als test als ik de prijs zie... Brr duur! Ja ik ken meer citroen/Peugeot prijzen
https://www.amazon.de/%C3%96lk%C3%BChle ... B06X6JC52N
Trouwens handig om zeker te zijn of je koppakking lek is naar de cilinder kop toe (CO/CO2 tester)
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... q4EALw_wcB
Re: Olie in koelvloeistof
zo,n koeler moet je ook niet bij amazon kopen, is altijd te duur.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Olie in koelvloeistof
Hoi weet nog iemand een website waar ik zo n ding kan bestellen ga m eerst wel f doorverbinden
Lastig aan te komen en die 130 euro gaat ie denk ik wel kosten een paar tientjes word lastig
Lastig aan te komen en die 130 euro gaat ie denk ik wel kosten een paar tientjes word lastig