Tussenschot

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
snicker
Berichten: 140
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 21:54

Tussenschot



Bericht door snicker »

Dit weekend gaan we kijken voor aankoop Ford Transit.
Nu twijfelen we nog of we het tussenschot zouden laten verwijderen en hadden we enkele vraagjes met mensen met ervaring hierover:

- Mag het tussenschot zomaar weg volgens de wet in Belgie?

- Gaan we bij het rijden meer lawaai hinder ondervinden als dit weg is?

- Gaat het veel warmer zijn met de zon op de ruiten of kouder in de winter door het glas?

We hadden het graag eruit gehaald, daar we een veel open ruimte zouden willen achteraan.
KiteFlupke
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44

Re: Tussenschot



Bericht door KiteFlupke »

Tussenschot mag je wegnemen en vervangen door een ijzeren frame achter de bestuurders zetel. Er zijn nog andere mogelijkheden maar die ken ik niet.
(Opstaande plank x cm)

Op de keuring zeggen ze bij mij in ieder geval niks van als het weg is... (België)
Enkel de eerste keuring voor inschrijving, die weging, daar zou ik het er precies nog in laten zitten. (15 jaar terug keken ze toen nog eens vluchtig in de laadruimte)

Tussenschot weg ==> Meer lawaai, Kouder in de winter want de verwarming moet meer werken, in de zomer kan de airco niet volgen,...

Tenslotte zit het vast met een paar bouten, dus snel weer te plaatsen.
snicker
Berichten: 140
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 21:54

Re: Tussenschot



Bericht door snicker »

Ik ga hem wel laten inschrijven als lichte vracht en is een 2de hands aankoop.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

KiteFlupke
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44

Re: Tussenschot



Bericht door KiteFlupke »

https://financien.belgium.be/nl/particu ... chtauto#q3

Taks is wel nu afhankelijk van de euro norm en het gewicht... (gewijzigd om het wagenpark te "vergroenen")

Bij eerste inschrijving zien ze dit zoizo na, 2 de hands is in u geval het wegen en denk dat ze dan ook een oog werpen op de laadruimte. (ben niet zeker)

Erna, dan doe je maar wat je wilt... Nooit controle/opmerkingen gehad om zonder te rijden. Anders een plankje van 20cm er in bouten en een gordijntje voor in de winter de warmte te hebben en het is opgelost.
Plaats reactie