deksel dieseltank

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

deksel dieseltank



Bericht door jepebe »

viewtopic.php?f=7&t=8451095&p=1435255&h ... l#p1435255

In dit topic heeft Aloys de deksel van zijn dieseltank in de handen.

Ik moet mijn dieseltankdeksel eruit halen om een extra leiding erin te maken voor een dieselkachel.

Hoe zit zo'n deksel vast?

En het 'ding' dat Aloys vasthoudt, schuift dat in elkaar als je dat weer in de tank laat zakken/ Het lijkt me een enorm ding, zo diep is zo'n tank toch niet?

Betreft ducato 2005
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: deksel dieseltank



Bericht door Kroppie »

het gedeelte onder de veren word met dieveren op de bodem gedrukt schuift dus inelkaar , de bovenste deksel zit meestal met een grote kunststof ringmoer vast, met schroefdraad of bajonet.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: deksel dieseltank



Bericht door de Jonckheer »

Waarom niet een t-stukje in de bestaande aanvoerleiding? Snel klaar zonder gedoe.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: deksel dieseltank



Bericht door Huub56 »

Gaat niet werken geeft storingen.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: deksel dieseltank



Bericht door henk en lila »

Los schroeven van de deksel weet ik niet meer. Wel dat hij er bij mij nooit helemaal uit is geweest; alleen een 20 cm liften. De inbouwer had een mooi rvs-achtig hulpstukje dat hij door een klein gaatje in het deksel vertikaal naar beneden stak.
Een soort blokje van 2x2 cm met naar onderen een dunne (4 mm?) aanzuigbuis van ca 30 cm lang en dwars aan het blikje een kort stukje buis om de slang naar de pomp op aan te sluiten.
Die pomp zit dan wel weer buiten op een silent-bloc en vandaar gaat er een brandstofslangetje naar de "bodemplaat"van de kachel aan de buitenkant.
(Als je kachel binnen monteert en door de vloerplaat steekt, dan zitten de elektrische aansluiting voor de pomp en de brandstofaansluiting buiten).
Heb er helaas geen foto van.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: deksel dieseltank



Bericht door jepebe »

T is gelukt. Ik denk dat t zou kunnen met 20 cm liften maar ik heb m dr maar uitgehaald.

Ik begreep dat soms de brandstofpomp voor problemen kan zorgen bij aansluiting op retour of aanvoerleiding. Het pompje van de kachel zou dan door de brandstofpomp moeten zuigen.

Bovendien zit dit mooi op de plek waar ik t pompje en electronica kan aansluiten.

Deksel zat afgesloten met n stalen ring met acht moertjes. Het veert inderdaad uit. De aanvoer en retour kon ik losklikken van t deksel, de electronica ook. Dan eruit en boren maar.

Ik heb de brandstofleiding voor de kachel ook getrokken. Nu(straks) de kachel en de rest.

Fijn hoor, een garage waar ik volledig kostenloos op de brug mag! (Ff reclame: van schie pijnacker)

Liggend op straat is dit veel geklooi denk ik.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Plaats reactie