Startprobleem Fiat Ducato (1988)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Southpaw
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 09 jan 2015, 11:28

Startprobleem Fiat Ducato (1988)



Bericht door Southpaw »

Goedendag ,
mijn fiat dukato uit 1988 wilt niet starten, Hoor aleen eenklik als ik de sleutel omdraai. De accu is vol, en het start relais van de startmotor is vervangen. Iemand een idee wat het meer kan zijn.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: start probleem fiat ducato 1988



Bericht door Huub56 »

Dikke kabel van accu naar startmotor nakijken waarschijnlijk slecht kontact de klik betekent dat het relais wel spanning krijgt of slechte massa tussen motor en accu.
Southpaw
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 09 jan 2015, 11:28

Re: start probleem fiat ducato 1988



Bericht door Southpaw »

ga ik doen bedankt voor de tip
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: startprobleem fiat ducato 1988



Bericht door seth_space »

Zet de auto in een hoge versnelling met handrem eraf en schommel hem wat op en neer ( met uitgeschakeld contact) of duw hem een stukje naar voren.
Een enkele keer kan de startmotor net tegen de tandkrans staan zodat er geen beweging in te krijgen is. bewegen van het vliegwiel door een draai van de motor kan dat oplossen.
Controleer vooral ook de plus en min aansluitingen ( zoals hieronder ook aangegeven) op de accu en startmotro zijde.
( waarom is startrelais al eerder vervangen, had je vaker last van dit verschijnsel?)
Als laatste poging kun je nog met een hamer een tik op de startmotor geven mocht deze zijn blijven "kleven" dan kan ook dit werken.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Southpaw
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 09 jan 2015, 11:28

Re: startprobleem fiat ducato 1988



Bericht door Southpaw »

Ik dacht in eerste instantie dat het probleem het start relais was vanndaar dat ik de startmotor er onderuit gehaald heb en hem weggebracht heb startrelais was iid niet friss, denk niet dat de bendix tegen de startertekrans staat daar de gehele startmotor gedemonteerd is geweest, ga vanavond eerst maar de kabels bekijken
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: startprobleem fiat ducato 1988



Bericht door seth_space »

Zet je licht aan en probeer nog eens te starten. Als het licht bijna volledig uitgaat dan moet je toch je accu eens goed laten testen op vermogen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
metatoon
Berichten: 9690
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: startprobleem fiat ducato 1988



Bericht door metatoon »

Wat ik heb gedaan om enkele dingen uit te sluiten, is op het start relais een dubbel klemmetje met een extra draad naar de accu gelegd.
Bij nood draadje even rechtstreeks op de plus leggen .


Gr.Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Startprobleem Fiat Ducato (1988)



Bericht door Saviemeke »

Ik heb een extra massakabel tussen motorblok en massa gemonteerd, sindsdien heb ik geen startproblemen meer gehad.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
AndreO
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 03 jun 2016, 22:11

Re: Startprobleem Fiat Ducato (1988)



Bericht door AndreO »

Zo'n zelfde grapje had ik afgelopen zomer in de file voor de Gothardtunnel :problem:
Even een dikke schroevendraaier tussen dikke pluskabel en aansluiting vanaf contactslot en hij liep weer. Oorzaak: een defect stekkertje van de kabel van het contactslot.
Fiat Ducato 290L - Hymer/zelfbouw
Citroen Jumper 230 - Hymer C644
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Startprobleem Fiat Ducato (1988)



Bericht door macfocus »

Heeft ie überhaupt gestart nadat de Startmotor eraf geweest is?
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Plaats reactie